Jos hallitus on sitä mieltä, että laiskoja työttömiä pitää "rangaista", pitäisi ensin etsiä nämä laiskat työttömät!
En väitä ettei heitä olisi, väitän että nykyään on mahdollista etsiä nuo henkilöt! Väitän että esim yli viisikymppiset yksin pääkaupunkiseudulla vuokra-asunnossa asuvat eivät todellakaan ole näitä laiskoja, sillä heidän koko elämänsä on vaakalaudalla. Mutta kotona asuvat 18-vuotiaat, jotka ovat olleet vuoden varastolla ja nyt saavat kivasti ansiosidonnaista on hiukan eri juttu.
Puhumattkaan perheellisistä, joissa esim nainen hankkii kivasta rahaa ja mies on ansiosidonnaisella ja hoitaa lasta kotona, ei ole hädän päivää taloudellisesti.
Kommentit (7)
On helpompi antaa sakinhivutusta ja rangaista kaikkia.
Hallitus kai liikaa uskoi että jengi ymmärtäisi pointin, olis pitänyt antaa +4 prosentin bonarit niille työttömille jotka ees yrittää ja sit kiristää ne rahat muualta.
Täällä yksi työtön, jota saatte halveksia ja haukkua.
. Olen 55vuotias, yt-neuvotteluissa irtisanottu nainen, 16 vuoden palveluksen jälkeen poispotkittu. Yksinelävä, asuntolainaa maksava loinen. Työhakemuksia olen lähettänyt 160kpl. Kaksi haastattelua takana . Olen tehnyt töitä 15 vuotiaasta asti. Sorry, että olen loinen. Voisitko Juhana, edesauttaa eutanasiaa, jotta me loiset pääsemme pois, kuormittamasta systeemiä?
Et huomioi, että koko logiikka perustuu oikeistolaiseen maailmankuvaan, joka on tunnetusti hyvin yksinkertainen, moralistinen, mutkat suoriksi vetävä ja faktoista piittaamaton.
Mun tuttavapiiriin kuuluu laiskoja työttömiä n. 40v.
Yliopsitoon on menty jotain vuonna 97. Vaihdettu pääainetta lukuisia kertoja. Aloitettu myös ammatillisia koulutuksia. Mikään ei sitten ollut oma juttu. Eka käytetään opintotukikuukaudet, sitten nostetaan opintolainat ja sitten saakin jo toimeentulotukea. Yhteiskunta maksaa yksiön vuokran kantakaupungista. Töissä on joskus käyty liikaa mutta "työt häiritsee liikaa harrastuksia" ja "sitovat liikaa". En ymmärrä miksi tämä sallitaan. Työkuntoisia ihmisiä ja energiaa riittää harrastamiseen kyllä.
Voisitteko lopettaa rasistiset kommentit ja lopettaa myös kaivamasta ihmisille syvempää kuoppaa. Moni kärsii jo nyt. Jos tuttunne ei ole ansiosidonnaisella, niin on sairasta kaivella jonkun pennejä esille.
up