Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon pannaria teillä syödään kerrallaan?

Vierailija
01.02.2018 |

Siskoni perhe on tulossa yökylään huomenna ja suunnittelin tekeväni iltapalaksi tai siis varsinaisen iltapalan lisäksi pannukakkuja. Ehdotin tätä siskolleni ja sanoin että tehdään reilu satsi kaksi uunipeltiä Johon siskoni tokaisi ettei se riitä mihinkään.
Heillä kuulemma 4-henkinen perhe (lapset 5 ja 6v) syö kaksi peltiä yhdellä kertaa.
Millaisia määriä teillä syödään esim. pannaria kerrallaan?
Meillä huomenillalla syöjiä on siis kahdeksan. 4 aikuista ja 4 lasta iät 4-10v.
Kuinka paljon mä tolle porukalle sitten paistaisin?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellistä riittää monelle päivälle, ja saa maanitella syömään. Itse olen ainoa joka syö mielellään, mutta en palasta enempää kerrallaan. Iltapalaa ei useinkaan muutenkaan syödä, saati että varsinaisen iltapalan lisäksi vielä pannaria?

No, meitä on monenlaisia, mutta mielestäni kyllä nyt on jossain jotain outoa jollei teillä kaksi peltiä riitä.

t. 2 aikuista ja 2 teiniä.

Vierailija
2/23 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen yleensä reilun 1,5 litran pannarin, ja nelihenkinen perheemme syö siitä yhdellä kerralla noin puolet. Ja minusta me syödään paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi pelkää että teillä jää nälkäiseksi ja siksi liioittelee. Sinä päätät itse paljonko teet. Yhdelle perheelle yksi pellillinen olisi jo iso annos yksinään, ja viestistäsi päättelin että muutakin tarjottavaa on.

En ikinä söisi kylässä enkä kyllä kotonakaan tuollaisia määriä, eikä onneksi kukaan muukaan perheestämme.

Vierailija
4/23 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi urheilevaa teinipoikaa syövät halutessaan yhen pellin kahdestaan.

Mutta jos taas on monta syöjää, ja tietävät sen niin yksi pala riittää.

Vierailija
5/23 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän taitaa riippua pellin koosta. Leveämmässä liedessä on luonnollisesti leveämmät pellit kuin kapeammassa liedessä. Mulla on 50cm leveä, mutta töissä on 60cm leveä liesi. Mun uunipellille mahtuu neljän munan, 1 maitolitran ja 4-5dl jauhoja kokoinen taikina niin, että tulee noin sentin paksuinen pannari. Töissä olevaan pitää tehdä puoltoistakertainen  annos, että saa saman paksuisen pannarin kuin kotona.

Meidän viiden hengen perhe syö tuosta satsista 3/4 ja seuraavaksi päiväksi jää vielä tähteiksi se 1/4.

Vierailija
6/23 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon riippuu myös pannukakun paksuudesta. Lapsuudenkodissani äiti teki aina useamman pellillisen ohutta pannukakkua ja kaikki meni. Itse tykkään vähän paksummasta ja pari peltiä riittää pitkälle.

Vierailija
7/23 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 aikuista, 2 alakoululaista - yl. 4 palaa jää pannarista yli. Joskus teen myös Teeman suorakulmaiseen astiaan pannarim ( puolet pellistä) ja pannarin lisukkeeksi viipaloituja banaaneja. Sekin riittää.

Jos tarjolla on muutakin kuin pannaria, esim. Valmiiksi kuorittuja hedelmiä (banaania, appelsiinilohkoja, viinirypäleitä) kyllä se kaksi peltiä riittää. Ei sen iltapalan kuulu olla niin täyttävä, että seuraavana aamuna ei ole nälkä.

Vierailija
8/23 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni perhe on tulossa yökylään huomenna ja suunnittelin tekeväni iltapalaksi tai siis varsinaisen iltapalan lisäksi pannukakkuja. Ehdotin tätä siskolleni ja sanoin että tehdään reilu satsi kaksi uunipeltiä Johon siskoni tokaisi ettei se riitä mihinkään.

Heillä kuulemma 4-henkinen perhe (lapset 5 ja 6v) syö kaksi peltiä yhdellä kertaa.

Millaisia määriä teillä syödään esim. pannaria kerrallaan?

Meillä huomenillalla syöjiä on siis kahdeksan. 4 aikuista ja 4 lasta iät 4-10v.

Kuinka paljon mä tolle porukalle sitten paistaisin?

Meitä on 2 aikuista ja yksi esiteini. Pellillinen pannaria riittää 1,5 kertaan = kerran niin että kaikki syö niin paljon kun haluaa, toisella kerralla jokainen saa pikkuannoksen.

Jos heillä menee kerran 2 peltiä kerralla, niin tee 3?

Vierailija
9/23 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se maito, muna, jauho paljoa maksa. Tee reilusti vaan ja jos jää yli niin laita jääkaappiin vartoo seuraavaan päivään. 

Vierailija
10/23 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pannarua tulee kerran muun iltapalan oheen, niin en nyt sitä kahta pellillistä enempää tekisi missään tapauksessa. Meillä litran maitoon tehty pannari menee kerralla, syöjiä ovat kaksi aikuista ja 11, 14 ja 16 vuotiaat. Siskosi porukat tilatkoot itselleen pitsaa, jos jäävät vielä nälkäiseksi. Jääkaapista otettuna pannaria ei ole enää kovin houkuttelevaa syödä, joten ei sitä kannata liikaa tehdä.

Ja sitten ihan vastaisuuden varalle: älä enää neuvottele päsmärisiskosi kanssa teillä tarjottavista ruuista. Sinä tarjoat mitä tarjoat ja se saa kelvata. Jos ei kelpaa, niin sellaisia vieraita ei tarvita. Älä mene aikuisena mihinkään pikkusiskomoodiin enää!

Vierailija
11/23 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurperheen äiti kirjoitti:

Eihän se maito, muna, jauho paljoa maksa. Tee reilusti vaan ja jos jää yli niin laita jääkaappiin vartoo seuraavaan päivään. 

Jääkaappipannari on pahaa. Ap voi keittää neljänviljan puuroa mielummin tuollaisille vieraille.

Vierailija
12/23 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sitten vaikka 3 peltiä, toihan on helppo ja halpa iltapala.

Meillä ei paljon pannaria mene kerralla, mutta jos vieraat kerran syö, niin helpollahan tossa pääsee. Ei kyllä varmaan tarvi sit muuta iltapalaa olla. Tai voihan sen pannarin päälle olla laitettavaksi suolaista tai makeaa.

Vierailija
13/23 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 aikuista ja 1 teini: puoli peltiä pannaria riittää. 

Vierailija
14/23 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä kaikki on mennyt kerralla. Sama lätyissä, mitään ei jää.

Vierailija
15/23 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellillisestä riittää meillä 2 päiväksi reilusti. 3 syöjää

Vierailija
16/23 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätä sisko ja tee Ahvenanmaan pannukakku. Se on sen verran tukusaa, että pellillinen riittää.

Vierailija
17/23 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei syödä pannaria. Meillä syödään pannacottaa.

Vierailija
18/23 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aina puolikkaan pellillisen eli lasagnevuoallisen, vuoraan sen leivinpaperilla. 4 dl maitoa ja 1 muna. Siitä syö minä ja 2 kouluikäistä lasta. Just sopiva koko, ei tule liian ähky.

Tänään oli muuten maito lähes loppu ja tein taikinan johon tuli 2 dl maitoa ja 2 dl vettä. Maussa ei mitään eroa, taidan tehdä jatkossakin noin :)

Vierailija
19/23 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me syödään (2 aikuista ja 3v) 1,5 litran iso pannari kerralla muun iltapalan yhteydessä. Usein tehdään kerralla kaksi, ettei tule kinaa viimeisistä paloista. Loput voi syödä aamupalalla.

Eli tekisin enemmän, että saa syödä sen verran kun mieli tekee.

Vierailija
20/23 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi aikuista, kolme lasta, tosin yksi lapsista ei tykkää pannarista, eli vain kaksi lasta syö. Yksi pelti (60cm) riittää helposti. Yleensä jää muutama pala yli. Lapsille on opetettu, että makeaa ei kiskota kaksin käsin. Aloittajan tilanteessa tekisin sen kaksi peltiä, jokainen saa siitä sen verran kuin saa, ei sitä pannukakkua tarvitse nälkäänsä syödä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi