Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monet naiset juoruilevat toisten asioita ja puhuvat pahaa selän takana?

Vierailija
01.02.2018 |

Miehet tyypillisesti sanovat päin naamaa, jos sanottavaa on, mutta naisilla on tapana ruikuttaa ja haukkua salassa. Eikö se teistä itsestänne ole melko raukkamaista?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eivät saavuta sillä juoroilullaan mitään...

Vierailija
2/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö miehet juoruaa selän takana PALJON enemmän kuin naiset! T.10 vuotta miesvaltaisella alalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten tapa toimia. Naiset käyttävät henkistä väkivaltaa ja puhuvat pahaa selän takana. Tässä ei nainen näe mitään ongelmaa. Mies jos sanoo vahingossa jotain sopimatonta, on se naisen mielestä maailman pahin asia ja kyseinen mies pitäisi hirttää munapusseista salkoon. Sitten nainen taas palaa sorvin ääreen murjomaan toisia henkisellä väkivallalla, joka on naisen mielestä ok jos hän sitä itse tekee.

Vierailija
4/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että onpa hyvä kysymys, kunnnes luin uudestaan... "naiset". Tämähän ei pidä paikkaansa, miehet ja naiset kyllä juoruilevat yhtä paljon. Tämä taitaa taas olla naisviha-ulin aloituksia. Mutta olisi kyllä kiva tietää, miksi jotkut ihmiset tykkäävät juoruilla ja puhua pahaa. En ole koskaan sitä tajunnut.

Vierailija
5/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole kapasiteettia keskustella mistään mielenkiintoisesta ja järkevästä niin ajankulukseen on juoruiltava ja hölötettävä typeriä.

Jos ihminen ei katso uutisia, lue lehtiä ja kirjoja, eikä ole kiinnostunut yhteiskunnallisista asioita ja ilmiöistä, niin on hyvin vaikea synnyttää kunnollista keskustelua.

Vierailija
6/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologia selittää. Naiset ovat yleensä miehiä sosiaalisempia jotta lasten hoivaaminen onnistuisi paremmin. Tämä johtaa myös tarpeeseen kommunikoida paljon.

Tunnistan itsestäni näitä piirteitä. Mutta palstan pitkät (satojen kommenttien) keskustelut jostain blogista tyyliin "Maija ostanut uuden sohvan. Ei kyllä ollenkaan sovi muuhun sisustukseen" eivät jaksa kiinnostaa. Niistäkään ketjuista en pidä joissa provoon suhtaudutaan tosissaan ja saadaan aikaan iso keskustelu, jossa jokainen vuoron perään kertoo saman tarinan: "kyllä minun mies ainakin tekee asiaa x mielellään".

Olen tykännyt lukea esim sitä juoruketjua missä kerrottiin oudoimmista säännöistä perheissä.

Vierailija
7/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut naiset. Ei kaikki. Jotkut miehet. Ei kaikki. Nämä juoruparit ja piirit kyllä oppii tunnistamaan. Naisissa on suoria ja reilujakin, samoin miehissä. Ja on nais-miespareja joiden kommunikointi perustuu toisista puhumiseen. Turha selittää biologialla joidenkin huonoja ominaisuuksia.

Vierailija
8/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on naiselle susi

Vierailija
9/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut naiset. Ei kaikki. Jotkut miehet. Ei kaikki. Nämä juoruparit ja piirit kyllä oppii tunnistamaan. Naisissa on suoria ja reilujakin, samoin miehissä. Ja on nais-miespareja joiden kommunikointi perustuu toisista puhumiseen. Turha selittää biologialla joidenkin huonoja ominaisuuksia.

"Niin monet naiset" ja "miehet tyypillisesti". Ei kaikki. Lue tarkemmin.

Vierailija
10/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tekee tuota jossain määrin, mutta sellaiset nössöt tekevät tuota lakkaamatta. Ei niillä ole muuta elämässä se, kun toisista jauhaminen.

Lässynlässynlää.

Ne o niin hienoja ihmisiä itse. Heiiiii.

Sitten ne pääsee johonkin porukkaan jollain juoruilla. Pikkusaatanat.

Vierailija
11/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusaatanat alkaa nyt itse elää sitä omaa elämäänsä niin jää toisista lässyttäminen vähemmälle.

Vierailija
12/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

In this study, we attempt to evaluate gender-based differences in gossiping habits, subjects and sentiments. In order to do so, a mixed methods research approach comprising qualitative and quantitative analyses was employed. Questionnaires were filled out by 2230 participants, and an open question format was used, with participants imagining a scenario in which they are invited to describe to a friend, a person they had just met. Our findings suggest that, quantitatively speaking, women and men engage in the same amount of gossiping activity. Nevertheless, gender-based differences are apparent in the subject of gossip. Women gossip more about social relationships and physical appearance than men. It was also found that women's gossip is more positive than men's. Qualitative analysis of the data provides a more complex picture. For example, while women gossip more about physical appearance than men, their descriptions tend to be couched in positive terms, although they are deployed to emphasize other salient negative traits. This research therefore contributes to the refutation of gender-based stereotypes about gossiping.

Vierailija
13/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kyseistä toimintaa sanotaan juoruiluksi ja pahanpuhumiseksi vain naisten tekemänä. Kun miehet tekevät samaa, se on keskustelua, tiedonjakamista, verkostoitumista jne.

Myöskään miehet eivät todellakaan "tyypillisesti sano päin naamaa", vaan vehkeilevät, venkoilevat, manipuloivat ja valehtelevat kunnes ehkä jonain päivänä ovat siinä asemassa, että voivat sanoa "päin naamaa".

Vierailija
14/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmat juoruajat jotka tunnen on miehiä. Etenkin työpaikalla 40-50 v miehet on niitä pahimpia paskanpuhujia ja juorukelloja. 

Vierailija
15/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biologia selittää. Naiset ovat yleensä miehiä sosiaalisempia jotta lasten hoivaaminen onnistuisi paremmin. Tämä johtaa myös tarpeeseen kommunikoida paljon.

Tunnistan itsestäni näitä piirteitä. Mutta palstan pitkät (satojen kommenttien) keskustelut jostain blogista tyyliin "Maija ostanut uuden sohvan. Ei kyllä ollenkaan sovi muuhun sisustukseen" eivät jaksa kiinnostaa. Niistäkään ketjuista en pidä joissa provoon suhtaudutaan tosissaan ja saadaan aikaan iso keskustelu, jossa jokainen vuoron perään kertoo saman tarinan: "kyllä minun mies ainakin tekee asiaa x mielellään".

Olen tykännyt lukea esim sitä juoruketjua missä kerrottiin oudoimmista säännöistä perheissä.

Tämä stereotypia on tutkitusti todistettu vääräksi. Keskimäärin miehet puhuvat enemmän kuin naiset - ja oman kokemuksen perusteella siihen puheeseen mahtuu paljon juoruja.

Vierailija
16/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt täytyy kompata sitä toista tässä ketjussa joka myös on miesvaltaisella alalla. Sitä paskanjauhannan määrää mitä miehet suoltavat. Ja se katkeruus! Kun toi sai ylennyksen ja minä en! Syrjintää! Epistä! Otan loparit! Sittenpä näette!

Vierailija
17/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritän muistaa yhden ohjeen, niin ei tule ongelmia eli tiettyjen ihmisten kanssa puhun vain "säästä" eli ei-merkityksellisistä asioista, koska "se, joka puhuu pahaa toisesta selän takana, puhuu pahaa myös sinusta, kun käännät selkäsi". 

Vierailija
18/20 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä stereotypia on tutkitusti todistettu vääräksi. Keskimäärin miehet puhuvat enemmän kuin naiset - ja oman kokemuksen perusteella siihen puheeseen mahtuu paljon juoruja.

Haluaisinpa nähdä sen tutkimuksen, jossa todetaan, että suomalainen mies puhuu enemmän kuin suomalainen nainen. :D 

Vierailija
19/20 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisinpa nähdä sen tutkimuksen, jossa todetaan, että suomalainen mies puhuu enemmän kuin suomalainen nainen. :D 

Sellainen löytynee palstanaisten mielikuvituskansiosta.

Vierailija
20/20 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko antaa vähän lisää esimerkkejä kun ei tule mieleen tilanteita missä olisi kuvailemaasi sukupuolittuneisuutta tässä asiassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi