Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa""" Eläinsuojeluilmoitus isovanhempien ystävästä ??

mitäteen
01.02.2018 |

Oon nuori nainen. Pienellä paikkakunnalla maalla, lähellä minun isovanhempia asuu heidän elinikäinen ystävänsä, jolla on maatilalla lehmiä, vasikoita kissoja yms. Viime kesänä käytiin siellä ensimmäistä kertaa. Laskin että väh. 20 kissaa, puolivillejä, eivät ole sisätiloissa, osa pentuja, osa huonommassa kunnossa kun toiset (nälkiintyneitä, näkyviä silmätulehduksia yms), varmasti eivät olleet kaikki siinä.
Halusin heti kissat nähtyäni tehdä asialle jotakin, mutta yllätyksekseni kaikki ihmiset mun ympärillä käski olla puuttumatta, että ei sekaannuta "tuntemattomien" asioihin ja riskeerata suhteita isovanhempiin / mitä jos tämä tilan omistaja menettää elantonsa eläinsuojeluilmoituksen seurauksena / näin ne asiat valitettavasti on välillä maalla ja vastaavia.
Soitin eläinsuojeluun, mutta jänistin kertomasta tilan sijaintia perheen painostaessa jyrkästi olemaan asiasta hiljaa ( käytiin pitkiä riitoja tilanteeseen puuttumisesta ) Soitin eläinhoitoloihin, ja lopputuloksena sain yhteensä 5 pienintä pentua matkaan, kun valehtelin isovanhemmlille ja omistajalle että kaupungissa kaverit ettii pentuja. Eläinlääkäri sano sitten että nälkiintyneitä, nestehukkasia ja suurin osa antibiooteille.
Anoonyymiä ilmoitusta jos joku ehdottaa, niin oon miettiny tietenkin sitä eniten, ongelmana että tila on tosissaan niin maalla, että käytännössä kaikki tietää kuka sen "anonyymin" ilmoituksen olis tehnyt.

Kiitti hirveesti jos jaksoit lukee loppuun, oon miettiny tätä pitkään, enkä tiiä mitä tehdä !!!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Toimitko moraalisesti oikein vain oletko hiljaa pelon takia? Sen pelon, että ihmiset tietäisivät sinun toimineen oikein? Eihän tuollaista tarvitse edes kysyä.

Teet sen ilmoituksen nyt heti ja omalla nimelläsi. Jos eläinsuojelurikollisilta menee elanto, se on heidän valintansa. Jos joihinkin ihmisiin menee välit, et tarvitse sellaisia moraalittomia nahjuksia elämääsi.

Vierailija
2/7 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmottaisin. Et sinä mitään väärää tee, vaan se joka siellä kaltoinkohtelee niitä eläimiä. Itselläni enemmän sydäntä raastaisi tieto, että eläimet on kamalassa kunnossa kuin se, että isovanhemmat ovat suutuksissa minulle sen takia, että tein jotain oikein. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet ilmoituksen totta kai! Tuommoinen syyllistäminen, että olisi muka sinun vika jos menettävät tilan yms on täyttä kuraa. Olisivat leikauttaneet kissansa ajoissa ja hoitaneet eläimet kunnolla. Haluatko olla tekemisissä tuollaisten eläinrääkkääjien kanssa?

Vierailija
4/7 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin yleinen ongelma maalla. Tee reilusti eläinsuojeluilmoitus. Ei ole elinkeino vaarassa, vaikka kissaongelma hoituisikin viranomaisten kautta. Antavat toki ensin mahdollisuuden hoitaa kissojen asiaa itse, mutta villiintyneiden kissojen loukuttamiseen ja kiinniottamiseen harva ilman apua pystyy.

Ajattele, että autat kissoja, koska ne todellakaan eivät osaa auttaa itseään. Ongelma ei poistu itsestään, pahenee vaan. Pelkkää inhimillistä kärsimystä! Jos sitä nyt kylällä ihmetellään, hetken päästä on jo muuta ihmeteltävää. Valvontaeläinlääkäri varmaan tarkastaa muidenkin eläinten olot, mutta se on vain eläinten etu. TOIMI HETI !

t. maalainen

Vierailija
5/7 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät kaveria toiselta paikkakunnalta tekemään ilmoituksen puolestasi. Silloin voit vaikka sanoa, että tarkistakaa vaikka, en ollut minä... Tai sitten olet vahva ja sanot ylpeydellä että se todellakin olet sinä ja nyt loppui se kissojen rääkkääminen tältä kylältä!

Toivottavasti saat rohkeutta tehdä ilmoituksen! Muuten touhu ei lopu.

Vierailija
6/7 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan!

Vihaan niin voimakkaasti tuota asennetta, ettei saa puuttua ja pitää ummistaa silmänsä.

Vanhankansan ihmiset herättävät minussa joskus ihan silmitöntä vihaa.

Eläinten rääkkääminen ei ole ainoa asia mistä vanhanaikaiset ihmiset käskevät olla huomaamatta.

Kaikenlainen lapsiin kohdistuva mielenvikainen toiminta on samalla tavoin hyssytelty kuoliaaksi monissa monissa suomalaisissa perheissä.

Ai että minä vihaan..

Vierailija
7/7 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä että maailmassa on ihmisiä jotka uskaltaa olla se ikävä tyyppi joka puuttuu toisten huonoon kohteluun, ole sinäkin sellainen. Kannattaa opetella elämään omien arvojen mukaisesti vaikka se tarkoittaa että toiset voi suuttua. Silloin ei tarvitse myöhemmin katua.