Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppilan home

Homeherkkä miniä
01.02.2018 |

Anoppilassa on selkeästi homevaurio. Ilkeetä kun lapset haisevat jo 15min oleskelun jälkeen voimakkaasti maakellarille. Haju on niin voimakas että sen haistaa jo kun astuu eteiseen.

Ovat ihania ihmisiä, mutta en aina jaksaisi pyykata ja patistaa lapsia suihkuun siellö vierailun päätteeksi.

Apella todettiin homepölykeuhko, pelkään että lapsetkin sairastuu sellaseen kun siellä oleskelevat.

Ovat jääräpäitä, eivätkä varmasti muuta pois omasta rakentamastaan talosta..

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ihan sama asia, mutta appiukko polttanut sisällä talossaan yli 30 vuotta. Haisee järkyttävälle tupakalle sisällä ja seinät ja huonekalut kellastuneet tervasta. Aina saa lapset ja lasten vaatteet pestä kun käyvät papalla kylässä.

Vierailija
2/29 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä tympeää. Käyn yhelle muorille siivoamassa. Talossa ollessa en hajua huomaa, mutta kun lähden pois, niin heti hajun haistaa vaatteista. Kotona laitettava kaikki vaatteet pesuun. Pesun jälkeenkin haju on vielä jonkin aikaa, mutta onneksi miedompana. Olen miettinyt onko se tosiaan hometta vai vaan ominaishaju vanhemmille taloille? ja on tosiaan juuri tuollainen maakellarihaju.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät ne teille kylään, jos haluavat nähdä lapsia. Sisäilmasairauksien kanssa ei kannata leikkiä.

Vierailija
4/29 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap sanonut siitä hajusta appivanhemmille? Kun kauan asuu jossain hajussa, sitä ei välttämättä itse huomaa ollenkaan enää. Eihän siitä tarvitse pahasti sanoa tai laita mies sanomaan, jos se on parempi vaihtoehto, mutta onhan se hajunlähde löydettävä ja korjattava tai, kun sen aika koittaa, teillä on myynnissä purkukuntoinen talo... 

Vierailija
5/29 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä tympeää. Käyn yhelle muorille siivoamassa. Talossa ollessa en hajua huomaa, mutta kun lähden pois, niin heti hajun haistaa vaatteista. Kotona laitettava kaikki vaatteet pesuun. Pesun jälkeenkin haju on vielä jonkin aikaa, mutta onneksi miedompana. Olen miettinyt onko se tosiaan hometta vai vaan ominaishaju vanhemmille taloille? ja on tosiaan juuri tuollainen maakellarihaju.

Se on juurikin hometta ku on sellainen tunkkainen maakellari haju.

Vierailija
6/29 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ne kalsarit vieläkin siellä vaatekaapin nurkassa?

Vierailija
7/29 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydät ne teille kylään, jos haluavat nähdä lapsia. Sisäilmasairauksien kanssa ei kannata leikkiä.

Se homeen haju tulee sitten mukana.

Vierailija
8/29 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskosin että on juurikin homeenhajua, jopa hiukset haisevat lähtiessä.

Ikävää kun joudun kaikki tavarat puhdistamaan mitä sieltä tuodaan, nyt sain lapsille läjäpäin kivoja vaatteita ja melkeen uusia pyyhkeitä mutta haju on niin voimakas 60 asteen pesujen jälkeen että joudun varmaan tavarat heittämää roskiin, enkä haluaisi olla ilkeä..

Ap

Vierailija
9/29 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap sanonut siitä hajusta appivanhemmille? Kun kauan asuu jossain hajussa, sitä ei välttämättä itse huomaa ollenkaan enää. Eihän siitä tarvitse pahasti sanoa tai laita mies sanomaan, jos se on parempi vaihtoehto, mutta onhan se hajunlähde löydettävä ja korjattava tai, kun sen aika koittaa, teillä on myynnissä purkukuntoinen talo... 

Jos on vanha talo niin mitään löydetään hajunlähde ja korjataan juttua ei ole vaan talo tuleen ja uusi tilalle.Itse en voi olla kun muutaman minuutin noissa home mörskissä kun alkaa iskeä paniikkihäiriö ja halu hypätä vaikka ikkunasta ulos.En tajua miten kukaan voi olla noissa yötäpäivää.Ja kuka vie lapsiaan noihin jos kerran tietää olisi lastensuojelulla tehtävää tälläisille ihmisille.

Vierailija
10/29 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan myös, kun käyn erään tuttavan luona ja kun tulen kotiin, vaatteet haisevat oudoille. Sellaiselle jotenkin makean tunkkaiselta, mutta ei mitenkään maakellarille.

Onko tuokin hometta vai juurikin sitä vanhan talon hajua?

Vierailija
11/29 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan päästäis lapsia kylään ollenkaan.

Vierailija
12/29 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi kuitenkin ohimenevä haju appivanhempien jäljiltä kuin homeelle altistuneet lapset astmassa. Se haju ei tässä ole se pahin asia, vaan se mitä se hajun lähde aiheuttaa lasten elimistöön.

Vierailija
13/29 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hajuaisti herkistynyt tuollaisessa asumisen jälkeen. Ei tahdo sietää enää normaalejakaan hajuja vaan kokee ne jotenkin häiritsevinä ja pitäisi saada pois. Vai lieneekö sitten home aiheuttanut jo että alkaa omakin latva lahoamaan.

Vierailija
14/29 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ram kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on vanha talo niin mitään löydetään hajunlähde ja korjataan juttua ei ole vaan talo tuleen ja uusi tilalle.Itse en voi olla kun muutaman minuutin noissa home mörskissä kun alkaa iskeä paniikkihäiriö ja halu hypätä vaikka ikkunasta ulos.En tajua miten kukaan voi olla noissa yötäpäivää.Ja kuka vie lapsiaan noihin jos kerran tietää olisi lastensuojelulla tehtävää tälläisille ihmisille.

Olen sanonut, ovat vaan sanoneet että eikö kaikilla ole talossa ominaishajuja, eivät elä todellisuudessa asian kanssa, tai lieventävät asiaa.. Molemmilla on perussairauksia jo, en usko että jaksaminen/rahatkaan riittää remontteihin, kaikki ovat asunnossa alkuperäiskunnossa. Olen miehelle sanonut asiasta, mutta hänkin vaan toteaa että eiköhän ne siellä voi asua.tiedostan että talo on myytävä pelkkänä tonttina, home on vallannut koko asunnon. Pitivät pitkään tuuheita ja multasia kukkapenkkejä tiukasti kiinni sokkelia, koska olivat kauniita. Sanottiin asiasta ja appi tajusi viimein että runkopuut kelluu käytönnössä mullassa kun penkit on kiinni talossa

Ap

Vierailija
15/29 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu omien vanhempieni kanssa. Lapsuudenkotini, omakotitalo, on alkuperäiskuntoinen. Eli rakennettuna 1970-luvun säästövuosina (mahdollisimman nopeasti ja mahdollisimman halvalla) jokainen voi kuvitella miltä esim. pinnat sekä sisältä että ulkoa nykyään näyttävät. Ja ennen kaikkea: haisevat.

Se homeinen kosteudenhaju ja nykystandardeihin täysin sopimattomat ja puutteelliset kosteuseristykset, salaojitukset, talon ja maarajan vajoamat...

Eikä mitään halua minkäänlaiseen perusparannukseen ole. 1950-luvun alussa syntyneet, vetreät ihmiset!! En ymmärrä moista laiskuutta ja välinpitämättömyyttä!

No, eipä tarvitse pelätä että olisi minkäänlaista perintöä luvassa. Tai ainakaan sellasta, jolla olisi minkäänlaista taloudellista arvoa.

Joka kerta kun siellä (harvoin) käy, on nuhaa ja vaatteet haisevat. En tiedä johtuuko nuha mistä eniten: homeesta, siivoamattomuuden aiheuttamasta pölystä, vai mistä

Vierailija
16/29 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi kuitenkin ohimenevä haju appivanhempien jäljiltä kuin homeelle altistuneet lapset astmassa. Se haju ei tässä ole se pahin asia, vaan se mitä se hajun lähde aiheuttaa lasten elimistöön.

Meillä oli myös hometta kotitalossa. Minulla ei ole mitään oireita sen jäljiltä vaikka hometta oli jo ennen syntymääni. Tulee varmaan immuuniksi kauan asuttuaan.

Vierailija
17/29 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta se muka olisi? Minkä luulet niissä maakellareissa haisevan? Ei ole hajua ilman molekyyliä, joka menee nenän hajureseptoreihin tuottamaan sen aistimuksen.

Kaikki homeet tokikaan eivät ole järin vaarallisia.

Vierailija
18/29 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli myös hometta kotitalossa. Minulla ei ole mitään oireita sen jäljiltä vaikka hometta oli jo ennen syntymääni. Tulee varmaan immuuniksi kauan asuttuaan.

Kaikki ihmiset eivät saa oireita - siinä on yksi syy, miksi näitä sairauksia väheksytään ja pidetään korvienvälisairautena, kun samoissa oloissa yksi sairastuu ja toinen ei. Toisilla on ilmeisesti jonkinlainen alttius herkistyä.

Vierailija
19/29 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaan myös, kun käyn erään tuttavan luona ja kun tulen kotiin, vaatteet haisevat oudoille. Sellaiselle jotenkin makean tunkkaiselta, mutta ei mitenkään maakellarille.

Onko tuokin hometta vai juurikin sitä vanhan talon hajua?

Makean tunkkainen haju on pikemminkin marihuanaa.

Vierailija
20/29 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus hometalot haisevat niin voimakkaasti, että jopa ulkona tietä pitkin ohi kävellessä tuntee hajun joka kantautuu tuulen mukana. Säälittää pihalla leikkivät pienet lapset, mutta aika mahdotonta mennä sanomaan tuntemattomien ovelle että kylläpä haisee. Vai onko joku tehnyt niin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi