Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinkahan paljon tavis tietää / on kiinnostunut geologiasta ja maapallon sisäsyntyisistä tapahtumista?

Vierailija
31.01.2018 |

Ajatellaan aiheita laattatektoniikka, tulivuorien ja maanjäristysten synty, kivilajit, pinnanmuodot jne.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä kysyt tälläistä? Paljonko tiedät itse?

Vierailija
2/18 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä kysyt tälläistä? Paljonko tiedät itse?

No ihan harrastelumielessä luen yliopiston oppikirjallisutta ja kuuntelen mooc-luentoja aiheesta, tuli vaan mieleen että paljonko ns. tavis mahtaa tietää tai olla edes kiinnostunut yläasteen tai lukion oppimäärän ohi ja jälkeen varsinkin, onko kadonnut mielestä kaikki? Ei ollut tarkoitus vertailla kuka tietää eniten kuitenkaan. Ehkä tietämys/muisti on jotain samaa kuin itselläni vaikka uskonnon osalta? Historiastakin olen ollut sen verran kiinnostunut että siitäkin olen opiskellut yli lukion oppimäärän joten ei voi ihan verrata vaikka mantsa/geologiakin on monipuolista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis telkusta tulee juuri dokumentti Nepalin maanjäristyksestä -15 ja siitä tuli mieleen että katsooko muut ihan huvikseen tällaisia.

Vierailija
4/18 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut mannerlaatoista. Mitä IHMETTÄ ne ovat?

Sopiiko niihin majoneesi?

Vierailija
5/18 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinen päätellä ettei taviksia kiinnosta.

Vierailija
6/18 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä - ja tavis.

Vierailija
7/18 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai tuo sanamuotoko ihmiset noin suututti ettei kiinnosta edes keskustella asiasta.

Vierailija
8/18 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tavis tietää sen mitä ei ole unohtanut lukion kursseilta ja joiltain yliopiston kursseilta, joista kaavailin itselleni sivuainetta. No ei siitä sitten mulle sivuainetta tullutkaan.

Vierailija
9/18 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai tuo sanamuotoko ihmiset noin suututti ettei kiinnosta edes keskustella asiasta.

Nyt ei ehdi, koska on muuta tekemistä. Liittyy faunaan.

Vierailija
10/18 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ensinnäkään ole pallo vaan lätty. 

Vierailija
11/18 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman verran kuin muistakin tiedeasioista eli ei juur mitään.

Vierailija
12/18 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tavis vaan nörtti, mutta tämä ei kuulu nörttiyteni piiriin. Ei kiinnosta suunnilleen yhtään, ehkä joku Yellowstonen kaldera, se Napolin vieressä oleva joka voi purkautua koska vaan ja aiheuttaa Eurooppaan satavuotisen ydintalven, ja San Andreaksen siirtymä. Enimmäkseen unohtunut.

Vierailija
13/18 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammat ei ole ihan varmoja edes siitä onko maapallo pyöreä, saatikka siitä mistä se koostuu. Muut on täysin hepreaa niin kauan kun niitä ei myydä ostosteeveessä.

Vierailija
14/18 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida olla ihan tavis, koska luin yliopistossa eteen geologiaa. :) mielenkiintoinen ala. Lukiossahan noita perusteita käydään.

Vierailija
15/18 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan ihan henkilöstä niin kuin kaikki muutkin tämmöiset asiat.

Eikös kaikki ei julkisuuden henkilöt ole taviksia?

Vierailija
16/18 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen enempi kiinnostunut paleontologiasta, mutta se tietty vahvasti sivuaa geologiaa, joten sitä kautta tulee sitä aina välillä kerrattua.

Vierailija
17/18 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ensinnäkään ole pallo vaan lätty. 

Elä Laura kehtoo! Ja onnittelut.

Vierailija
18/18 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis lukiolainen? Alan ammattilaisena ilahduttaa, että joku nuori on kiinnostunut aiheesta! Kenen mooc-kursseja seuraat? Geologiaa on aika helppo päästä opiskelemaan, työtä on kohtalaisen hyvin (vaihtelee kyllä aika paljon suhdanteiden mukaan), ja valinnanvaraa on, pohjavedestä dinosauruksiin. Oman kokemukseni mukaan jopa koulujen mantsanopettajat tietävät hälyttävän vähän maapallon sisäisistä prosesseista. Monet esim. luulevat, että maan sisus olisi suurimmaksi osaksi sulaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä