Ihan oikeasti, ei sinne lasten leikkisysteemeihin saa aikuiset mennä esim. Hoplopissa.
Kuka hullu aikuinen sinne liukumäkiin ja putkiin ittensä tukkisi? Kyllä katsoisi sekä lapset että muut aikuiset että mikä hullu tuo on, luuleeko se olevansa lapsi. Olisi se näky kun mun mies joka on 188cm pitkä ja painaa jotain 120kg menis itteensä änkemään lasten leikkipaikkoihin, johan ne romahtais alas koko hökötykset! Ja muutenkin, mies on niin kankea ettei kyllä luikertelisi siellä putkissa mitenkään vaikka mahtuisikin.
Joku sanoi että jos aikuinen menee lasten leikkitelineisiin, ja joku vieras lapsi tulee juttelemaan, että hän on hylätty ja vanhempi on pöydäss juomassa kahvia, niin eihän se nyt pidä paikkaansa, lapsi vaan luulee että tämä aikuinen joka käyttäytyy kuin lapsi, on jotenkin henkisesti hänen omalla tasollaan ja juttelee, jos lapsi kaipaa omaa vanhempaansa, niin varmasti osaa kävellä sinne pöytään ja juttelee vanhempansa kanssa.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Buuu. Tosi huono.
Niin mikä? En ole koskaan nähnyt siellä aikuisia. Eikös siellä ole ihan ikärajat? Meillä ainakin on ihan pikkulapsille oma osasto missä saa toki olla aikuisia jos lapsi on niin pieni ettei osaa edes pieneen liukumäkeen mennä. Mutta ne putket ja muut missä on verkot ympärillä, sinne ei ole isoilla ihmisillä asiaa.
ap
”Päästä lapsi irralleen – anna hänen peuhata, liikkua, iloita ja innostua. Koko perheen yhteinen riemureissu HopLopiin yhdistää, virkistää ja tarjoaa onnistumisen elämyksiä. Myös aikuiset saavat kirmata mukaan leikkimään.”
Suoraan HopLopin sivuilta. Siellä on joka härvelillä ikärajat, joissa alaikäraja voi vaihdella, mutta yläikäraja on ihan pienimpien vehkeitä lukuunottamatta kaikissa 99 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
”Päästä lapsi irralleen – anna hänen peuhata, liikkua, iloita ja innostua. Koko perheen yhteinen riemureissu HopLopiin yhdistää, virkistää ja tarjoaa onnistumisen elämyksiä. Myös aikuiset saavat kirmata mukaan leikkimään.”
Suoraan HopLopin sivuilta. Siellä on joka härvelillä ikärajat, joissa alaikäraja voi vaihdella, mutta yläikäraja on ihan pienimpien vehkeitä lukuunottamatta kaikissa 99 vuotta.
Eikö tuossa ole aika iso riski hyväksikäyttöön?
Suurin osa hyväksikäyttäjistä on vanhempia, ja voisin kuvitella tuon olevan tilaisuus monille.
Pienimmät lapset ei osaa edes kertoa, jos niiden kimppuun on käyty.
Naurettava ap. Siellä lukee niissä laitteissa, että ikäraja 99-vuotiaaseen asti. On nimenomaan tarkoitettu, että aikuiset ovat mukana. Ja juuri 188-senttinen siellä kulkee ja kiipeilee mukana sujuvasti joka ikinen kerta, kaikissa paikoissa. Ap on aivan ulalla.
Kyllä minä ainakin juoksentelen siellä onnessaan lasten kanssa. Tosikko!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Buuu. Tosi huono.
Niin mikä? En ole koskaan nähnyt siellä aikuisia. Eikös siellä ole ihan ikärajat? Meillä ainakin on ihan pikkulapsille oma osasto missä saa toki olla aikuisia jos lapsi on niin pieni ettei osaa edes pieneen liukumäkeen mennä. Mutta ne putket ja muut missä on verkot ympärillä, sinne ei ole isoilla ihmisillä asiaa.
ap
Niissä lukee, että yläikäraja 99. Aivan selvästi. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?
Ap parka. Mies on pitkälti yli satakiloinen ja ilmeisesti yli satavuotiaskin. Ehkä paras tosiaan että pysyy kotona.
Varmasti laivojen pallomerikin kiinnostaa?
Mä ainakin hyppelen ja peuhaan siellä lasteni kanssa!:) ja kivvaa on))
Vierailija kirjoitti:
Varmasti laivojen pallomerikin kiinnostaa?
Laivoilla aikuisia kiinnostaa pullomeri.
No, meidän kaupungissa on eri ketjun vastaava paikka, ja muutenkin ollaan käyty kai sitten enemmän muissa kuin juuri Hoplopeissa, mutta olen olettanut kaikkien olevan samanlaisia, ehkä siellä sitten aikuisetkin riehuu lasten leikkivälineissä.. En ole koskaan nähnyt. Todella outoa mun mielestä että miksi aikuiset menee sinne.
ap
Olen kyllä kontannut kaikki putket ja kiivennyt, hyppinyt lapsen mukana. Kukaan ei kiinnitä mitään huomiota, paitsi ne yksinäiset lapset. Tarrautuvat kii ja roikkuvat huomion hakuisina ja orvon oloisina perässä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä kontannut kaikki putket ja kiivennyt, hyppinyt lapsen mukana. Kukaan ei kiinnitä mitään huomiota, paitsi ne yksinäiset lapset. Tarrautuvat kii ja roikkuvat huomion hakuisina ja orvon oloisina perässä.
Ei mun lapset ainakaan edes puhu vieraille ihmisille, saatika tarraudu kiinni. Sieltä pöydän äärestä vilkutellaan ja otetaan videota ja kuvia kun lapset leikkii, ei mennä itse sisälle.
ap
En kyllä itse menisi mukaan, olen niin karmean kömpelö että monottaisin kuitenkin vahingossa jotain huono-onnista lasta otsaan.
Voiko sinne tulla vaikka ei ole omia lapsia?
t: köyhä lapsuus
No ihanko tosi on niin vaikea kuvitella, miten joku aikuinen sinne lapsensa kanssa menee leikkimään? Mietitkö leikkipuistossakin että nolo toi isi joka antaa keinussa vauhtia pojalle, joka varmaan osaisi jo itsekin ottaa vauhtia? Entä jos kummi vie lahjaksi lapsen hoploppiin, saavatko viettää yhdessä sitä aikaa?
Mä en käsitä tätä av:ta välillä. Olen ollut sekä leikkimässä lasten kanssa siellä tunneleissa ja liukumäissä, että alhaalla juomassa kahvia, ihan normaaleja molemmat tavat. Ehkä kannattaisi teillä joiden mielestä jossain on vain yksi oikea tapa toimia, keskittyä enemmän itseensä ja vähemmän muihin? Ei tule sitä mielipahaa, kun naapurin Irma tekeekin lastensa kanssa eri tavalla.
On ihan tervettä ja normaalia haluta tehdä hauskoja asioita lastensa kanssa (ja lasten todellakin on normaalia tykätä viettää aikaa vanhempien kanssa), mutta on myös normaalia ottaa tuollainen hetki oman ajan kannalta ja antaa lapsen leikkiä sisaruksen/kaverin kanssa ilman aikuista. Sekin on kivaa molemmille. Eivät nämä mitenkään joko-tai -juttuja ole.
Ihan tarpeeksi on siellä putkissa ja liukumäissä ruuhkaa ilman että aikuiset sinne tunkee. Ja en kyllä hyvällä katsois, jos Janica-Roopen iskä ampuis innoissaan pehmopallotykillä ja mun lapset jonottais vuoroaan sen takana.
Eri asia tietysti jos lapsi on niin ujo ja arka, ettei tohdi itsekseen mennä seikkailemaan putkiin, silloin aikuinen menköön mukaan.
Buuu. Tosi huono.