"Hyi olkoon, sä oot niin laiha"
Näin sattumalta vanhan ystävän, ei olla nähty pitkään aikaan. Hänen ensimmäiset sanansa olivat hyihyttelyä ja yököttelyä siitä, kun olen niin laiha. "Hyi sun kädet ja jalatkin on tollaset tikut!"
Jäin vähän suu auki. Kyllä vaan hoikkia saa haukkua ja yökötellä päin naamaa, mutta lihaville/lihonneille ei saa sanoa mitään? "Hyi olkoon, ootpa sä läski! Miten sä noin oot lihonnut?? Hyi olkoon, sun jalatki on tollaset pötikät!" Jos noin sanoisi läskille, niin olisit lähtökohtaisesti sivistymätön rasistinen juntti. Hoikan pitää taas hymyssä suin vaivaantuneena vaan kuunnella kritiikkiä vartalostaan ja selitellä syytä sille, miksi on niin laiha.
oisko tasa-arvo mitään?
Kommentit (8)
Niin että koska kaverisi on huonotapainen juntti, et peräänkuuluta sitä, että hänen pitäisi opetella käytöstapoja, vaan sitä, että sinun pitäisi saada vapaasti haukkua muita? Äly hoi.
Jokaisten sukujuhlien alussa samat lihavat tädit tulevat kauhistelemaan ”laihuuttani”, vaikka olen siis normaalipainon rajoissa. Ai että kun tekis mieli joskus tokaista niille jotain niitten läskeistä! Tajuaisivatpahan lopettaa! No, ehkä yritän sietää ja käyttäytyä kunnolla. :)
N19
Vierailija kirjoitti:
Niin että koska kaverisi on huonotapainen juntti, et peräänkuuluta sitä, että hänen pitäisi opetella käytöstapoja, vaan sitä, että sinun pitäisi saada vapaasti haukkua muita? Äly hoi.
Luuletko oikeasti että ap:n kaveri haukkuu läskejä yhtä estottomasti?
Laihoilla tuntuu olevan käsitys, että "läskeille" ei sanota rumasti painosta.
Kyllä muuten sanotaan. Jopa normaalipainoista voidaan haukkua läskiksi.
Yhtä törkeää tämä ulkonäön arvostelu on, oli sitten laiha tai lihava.
Ap katsoo nyt tilannetta vain omasta näkövinkkelistä. Koska hän ei itse ole kokenut läskiksi nimittelyä eikä sitä itse harrasta, niin ajattelee muiden elävän samassa kuplassa. Itse olen normaalipainoinen, mutta olen kyllä kuullut ihmisiltä, kuinka heille on kommentoitu törkeästi heidän ylipainoaan. Ei tarvitse kuin ovesta lähteä ulos, niin supistaan painosta joko selän takana tai sitten ihan kuuluvasti tuodaan sitä tuomitsevaa mielipidettä esille, jotta varmasti sattuu ja uppoaa kohteeseen. Tuskinpa he näistä kokemuksista valehtelevat tai keksivät päästään. Eli ap, et ole tosiaankaan mikään spesiaali snowflake, jota ainoastaan parjataan painosta. Tapahtuu myös muille. Myös ylipainoisille.
Vierailija kirjoitti:
Laihoilla tuntuu olevan käsitys, että "läskeille" ei sanota rumasti painosta.
Kyllä muuten sanotaan. Jopa normaalipainoista voidaan haukkua läskiksi.
Yhtä törkeää tämä ulkonäön arvostelu on, oli sitten laiha tai lihava.
Tottakai lihavia haukutaan, mutta vain juntit tekevät niin ja sitä katsotaan pahalla. Laihoja saa haukkua ihan miten vaan, ketään ei kiinnosta. Tämä on se ero.
No syö enemmän ja lihota vähän itseäsi ja hanki lihaksia niin et näytä anorektiselta. Helposti korjattu!
Olet ihan oikeassa. T: sairaalloinen