Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksaa kerrostalon väliseinän purkaminen?

Vierailija
28.01.2018 |

Auttakaa, tietäjät. Olen kiinnostunut kaksiosta, jonka keittiön ja olohuoneen välisen seinän haluaisin purkaa. En tiedä materiaalia, mutta seinä ei ole kantava ja talo on rakennettu vuonna 1980.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se seinän purkaminen itsessään maksa juuri mitään, mutta hintaa saattaa tulla sivuseinän, katon ja lattian korjaamisesta. 

Vierailija
2/13 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttakaa, tietäjät. Olen kiinnostunut kaksiosta, jonka keittiön ja olohuoneen välisen seinän haluaisin purkaa. En tiedä materiaalia, mutta seinä ei ole kantava ja talo on rakennettu vuonna 1980.

Mitäpä jos kysyt rakennusliikkeiltä tarjouksia? Ei (tietenkään...) oo olemassa kiinteää hintaa, kun siihen vaikuttaa moni asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lava kaljaa riittää

Vierailija
4/13 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että jos täällä olisi paikalla joku, joka olisi teettänyt vastaavan urakan?

Vierailija
5/13 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoitaisin sen kaljalla ja lekalla kumoon ja sen jälkeen soittaisin raksaukon hoitaa loput

Vierailija
6/13 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa voi olla paljon hintaan vaikuttavia asioita, joita ei voi tietää. Esimerkiksi onko lattia molemmissa huoneissa samalla tasolla tällä hetkellä? Aiotko poistaa seinän kokonaan vai tehdä vain suuren kulkuaukon?

Vierailija
7/13 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt isännöitsijältä, saako tuon seinän ylipäätään purkaa? Oletko varmsitanut siis, että kyseessä ei kantava seinä tai osa siitä?

Vierailija
8/13 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppä on myynnissä, ja myyjä käytti nimitystä kevytrakenteinen seinä.

Vierailija
9/13 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti se on levyseinä ja helppo purkaa. Kopisiko, kokeilitko? Ihan lähtee silloin lekalla ja sorkkaraudalla.

Sen jälkeen pitää luultavasti korjata kattoa, tasoittaa ja maalata kummankin huoneen seinää ja uusia lattiat. Niistä ne kulut tulee. Mun arvio 3-4 tonnia vieraalla tehtynä. Huomioi kotitalousvähennys ja tarkista että firma on hoitanut asiansa kaupparekisteristä. Maksaa muutaman kolikon. Älä ota lehti-ilmo cowboyta.

Vierailija
10/13 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti se on levyseinä ja helppo purkaa. Kopisiko, kokeilitko? Ihan lähtee silloin lekalla ja sorkkaraudalla.

Sen jälkeen pitää luultavasti korjata kattoa, tasoittaa ja maalata kummankin huoneen seinää ja uusia lattiat. Niistä ne kulut tulee. Mun arvio 3-4 tonnia vieraalla tehtynä. Huomioi kotitalousvähennys ja tarkista että firma on hoitanut asiansa kaupparekisteristä. Maksaa muutaman kolikon. Älä ota lehti-ilmo cowboyta.

Kiitos!

Vierailija
11/13 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et noin vain voi poistaa seiniä, jos asut kerrostalossa. Omistahan vain osakekirjat ja rakenteita koskevat päätökset tekee taloyhtiö.

Seinän poisto vaatii rakennusluvan/toimenpide ilmoituksen kaupungin rakennustoimistolta, jonka hakee taloyhtiö. Luvan hinta on n.500-1000€

Seinän poiston hinta määräytyy pitkälti materiaalista ja päälle tulee vielä jätemaksut.

Vierailija
12/13 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa seinän poiston on luvanvaraista ja vaatii luvat. Ethän voi tietää mitä kaapeleita ja sähköjohtoja seinän sisällä on.

Meillä poistettiin osittain seinä ja taloyhtiö hoiti luvat ja itse maksettiin purku, jätemaksut ja korjaukset ja hintaa tuli lähes 8000€.

Vierailija
13/13 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parilla kympillä saat rautakaupasta lekan.