Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako käydä lukio?

28.01.2018 |

Kävisin sen 4 vuodessa, ettei tulisi liian raskaaksi. Kyseinen lukio on tuttu, koska käyn samassa rakennuksessa 9 luokkaa. Siellä lukiossa on myös mun ystävä ja kaveri. Pääsisin todennäköisesti samalle luokalle kaverini kanssa, koska tuo koulu on pieni. En ole kauhean ahkera koulun kävijä, jos en tykkää siitä aineesta mitä pitäisi opiskella (fysiikka, kemia ja matikka on sellaisia), mutta äidinkielen ja terveystiedon kokeista saan yleensä 8-9 1/2 vähälläkin lukemisella. Nuo aineet myös kiinnostaa mua. Ruotsissa ja englannissa kyllä pitäisi vähän petrata. Mun opettaja on sitä mieltä, että mun kannattaa ainakin kokeilla lukiota. Siinä on kuitenkin myös sellainen juttu, että mun pitäisi jäädä asumaan tänne laitokseen, jos lähtisin tuohon kouluun. Mulla ei ole siitä mielipiteitä suuntaan tai toiseen. Psykologin oppimistestejen mukaan mun kuulon varainen oppimiskyky on keskivertoa heikompi, mutta muut osa-alueet on keskitasoa tai enemmän.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että jo sosiaalisten kuvioiden takia lukio on sulle parempi vaihtoehto. Olen lukenut sun juttuja täällä ja tiedä suunnilleen taustasi. Lukio voisi auttaa sua kasvamaan, ja sinne hakeutuu vähän erilaista porukkaa kuin amikseen.

Vielä sellainen ohje, että kannattaa hoitaa ne opinnot nuorena, vaikkei aina jaksaisi tai kiinnostaisi, koska opiskelu on huomattavasti rankempaa esim. kolmekymppisenä. Välivuosia en suosittele: mitä pitempi tauko opintoihin tulee, sitä vaikeampaa on aloittaa. Ja opiskelua teet ihan itseäsi varten, se on kuin laittaisi rahaa pankkiin.

Vierailija
22/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vaihtaa ammattikouluun vaikka kesken lukion, jos se ei ala sujua. Saat silloin lukiossa suorittamasi yleisainejaksot hyväksiluetuksi amiskursseihin, eli et joudu suorittamaan niitä uudestaan. 

Lukion voit käydä loppuun sitten myöhemmin ilta- tai aikuislukiossa, kun olisi jo ammatti ja ehkä työpaikkakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio avaa sinulle eniten ovia tulevaisuudessa. Käy edes kokeilemassa, jos ei nappaa niin sitten laitat kuviot uusiksi. Jos lukio toimisikin sinulle niin siitä on hyvä ponnistaa eteenpäin. Voit lukion jälkeen edelleen hakea esim kampaaja kouluun tai vastaavaan toiseen asteen koulutukseen ilman ongelmia. Näin teki eräs hyvä ystäväni. Tai sitten amk tai yliopistoon. Jos et käy kokeilemassa lukiota niin voit heittää mahdollisuudet amk ja yliopistoon melkein samantien romukoppaan. Lukiossa pääsee kokeilemaan todella mielenkiintoisia aineita kuten psykologia ja filosofiaa joita ei todennäköisesti ylä-asteella vielä opetuksessa ole.  Itse en pitänyt matematiikasta ja olin siinä keskiverto 7-8 oppilas mutta lukiossa rupesin siitäkin pitämään ja otin kaikki lyhyen oppimäärän kurssit. Monet tulevaisuuden suunitelmat kirkastuivat minulle lukion aikana kun sain kokeilla uusia aineita. Tsemppiä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi