Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko paikalla ketään anoppia, joka kritisoi miniäänsä? Voisitko selittää minulle?

Vierailija
27.01.2018 |

Että miksi kritisoit? Mihin sillä pyrit? Minun anoppini on periaatteessa ihan fiksu ja kiva ihminen, mutta ikävä kyllä kritisoi minua aika paljon. Siitä tulee paha mieli. Kritisoi siitä, että en hänen mielestä siivoa riittävän usein (no mitän tulee yllätysvisiitille, siivoan kyllä aina jos kutsun vieraita tai mies siivoaa, mutta muuten tykkäämme elää aika rennosti pingoittamatta jostain siivouksesta). Kritisoi tavastani laittaa ruokaa (joo, en tee sillä 50-luvun perinteisellä tavalla enkä osaa kaikkia perinneruokia, mutta en haluakaan, sillä teen taidokasta sushia ja erittäin hyvää thaimaalaista). Kritisoi siitä, että mielestään välillä paapon poikaansa liikaa, välillä taas liian vähän. Voisiko joku miniäänsä kritisoiva anoppi selittää minulle vähän tätä kuviota? Olen aikuinen ihminen, 40-vuotias, emmekä ole tunteneet anoppini kanssa mitenkään kovin pitkään, eli periaatteessa olen hänelle tavallaan vieras ihminen. Ei hän ystäviään koskaan kritisoi. Toisen poikansa vaimoa kyllä kritisoi vielä enemmän kuin minua, mutta toisaalta he ovat olleen pidempää yhdessä, johtuisiko siitä.. Et sinä rakas anoppini minua saa muuttumaan vaikka kuinka kritisoisit, etkä sinä halua sitäkään, että jätän poikasi ja lapsenlapsesi isän.. Miksi siis aiheutat pahaa mieltä? Keskittyisit elämään omaa elämääsi etkä puuttuisi muiden tapaan olla ja elää.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan tunnista itseään tällaisesta tilanteesta ja osaisi kommentoida? Ap.

Vierailija
2/4 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ystävällisesti puhunut anopillesi, että jatkuva kritisointi tuntuu sinusta pahalta? Voi olla ettei anoppi tajua, jos et suoraan ole hänelle asiasta sanonut ja hän vain "neuvoo ja ohjaa hyvää hyvyytään" vaikka sitä ei hänen todellakaan tarvitsisi tehdä.

Jos anopilla on yhtään järki päässä, niin ehkä tajuaa vähentää kritisointia. Toinen vaihtoehto on, että tulee vetämään herneenpalkon sieraimeen. Kokeile kummin käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ystävällisesti puhunut anopillesi, että jatkuva kritisointi tuntuu sinusta pahalta? Voi olla ettei anoppi tajua, jos et suoraan ole hänelle asiasta sanonut ja hän vain "neuvoo ja ohjaa hyvää hyvyytään" vaikka sitä ei hänen todellakaan tarvitsisi tehdä.

Jos anopilla on yhtään järki päässä, niin ehkä tajuaa vähentää kritisointia. Toinen vaihtoehto on, että tulee vetämään herneenpalkon sieraimeen. Kokeile kummin käy.

En ole puhunut, minut on kasvatettu kohteliaaksi ihmiseksi, joka ei vieraille ihmisille valita heidän tekemisistään. Sanon kyllä aina asiallisesti vastaan anopille, että "meidän koti on meidän koti ja siellä siivotaan kun haluamme, emme tarvitse siinä neuvoja" jne. Ap.

Vierailija
4/4 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainiin piti sanoa vielä, että anoppi kritisoi minulle toista miniäänsä usein ja toisen miniänsä tapoja ja tekemisiä. Toisen miniän selän takana siis. Siksi en usko, että kritiikki on vain "hyvää hyvyyttään neuvomista". Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi