Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

47v ja pitäisi pukeutua ikäisensä tavoin? Ei farkkuja, ei tennareita, ei t-paitoja??? Eli miten?

Vierailija
27.01.2018 |

Miten ihmeessä sporttisesti ikänsä pukeutuneen naisen kuuluu pukeautua kun ikää tulee lisää? Jakkupukuihin, suoriin housuihin, hameisiin, pikkukenkiin? Jatkan edelleen samassa ammatissa, samoissa harrastuksissa ja samoja elämäntapoja, mutta jotenkin maagisesti olen ylittänyt jonkun tietyn iän, jolloin esim farkut ovat liian nuorekkaat, Catepillarit teineille ja tiukemmat T-paidat vain fitnessmimmeille.

Onko siis niin paheksuttavaa pukeutua edelleen kuten ennenkin, vai mitä hittoa pitäisi tehdä, ettei vihjailuja tarvitse kuunnella?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, tule nyt tälle vuosituhannelle. Nykyään katsos ihmiset pukeutuvat ihan miten tykkäävät. Enemmän se on kropasta eikä iästä kiinni mitkä vaatteet sopivat ja mitkä eivät.

Vierailija
2/16 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Kyllä ihan kaikki minun tuntemani neli- ja viiskymppiset käyttävät ihan farkkuja, t-paitoja, lenkkareita, mekkoja, korkkareita, mitä nyt vaan sattuu huvittamaan. Ei tässä iässä tarvitse muiden mielipiteistä enää välittää lainkaan! Ihmeellinen kysymyskin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaat kuuntelemasta tuollaisia typeriä vihjailua ja kasvatat itsellesi terveen itsetunnon, niin ongelmasi on ratkaistu. Jokainen pukeutukoot, kuten itse haluaa.

Vierailija
4/16 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 47 vuotiaan pitäis tietää oma tyylinsä ja makunsa. T:51v

Vierailija
5/16 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien parasta on pukeutua oman maun mukaan. Jos sinulta ei työtehtävissäsi odoteta tietynlaista muodollista pukeutumista, suosittelen jatkamaan omassa tyylissäsi, jonka olet hyväksi havainnut. Ei sinun tarvitse ilmaista kenenkään muun käsitystä (joka kenties ei edes ole kenenkään käsitys, vaan yksinkertaisesti päähäsi pälkähtänyt mielikuva siitä, mitä luulet muiden ajattelevan) siitä, miltä sinun ikäisesi naisen pitäisi näyttää.

Vierailija
6/16 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta smart casual women, niin saat hyvää osvittaa fiksuun pukeutumiseen. Sisältäen ne farkut, lenkkarit ja t-paidat 😉

Vierailija
7/16 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, ei se niinkään tennareista, farkuista tai t-paidoista luopumista tarkoita.

Kysymys on kai enemmänkin oman vartalotyypin tuntemisesta, oman edustavimman värimaailman ja mallien löytämisestä ja eräänlaisesta vastuullisuudesta, joka toki osaa tarvittaessa keventää.

Vaikka kilojen puolesta mahtuisikin teinivaatteisiinsa, liika yrittäminen johtaa räikeyksiin ja ylilyönteihin.

Räväkkyydestä tulee helposti taantumista tunne-elämän kypsymättömyyteen eli niihin teiniangstivuosiin. Sellainen nyt vain on yksinkertaisesti rasittavaa ja antaa vastuuttoman kuvan aikuisesta.

Ikäkriiseihin tietysti liittyy epävarmuutta, kukin oireilee tavallaan ja kypsyy omaa tahtia tilanteensa tasalle. Eri asia on viihdeteollisuudessa ulkoa annetut mallit, joiden mukaan erityisesti naisessa ei saisi tapahtua mitään muutosta tai viisastumista nuoruusvuosien jälkeen.

Vierailija
8/16 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käyttää farkkuja, tennareita jne, mutta ehkä olet jämähtänyt sellaiseen tyyliin, joka sulla oli jo parikymppisenä. Eli et ole osannut päivittää tyyliäsi sitä myöten kun aikaa kuluu. Jos käytät ihan samanlaisia vaatteita kuin kaksikymppisenä, niin kai niitä vihjailuja nyt sateleekin...

http://assets.nydailynews.com/polopoly_fs/1.1919537.1409186271!/img/htt…

Vierailija
9/16 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä sporttisesti ikänsä pukeutuneen naisen kuuluu pukeautua kun ikää tulee lisää? Jakkupukuihin, suoriin housuihin, hameisiin, pikkukenkiin? Jatkan edelleen samassa ammatissa, samoissa harrastuksissa ja samoja elämäntapoja, mutta jotenkin maagisesti olen ylittänyt jonkun tietyn iän, jolloin esim farkut ovat liian nuorekkaat, Catepillarit teineille ja tiukemmat T-paidat vain fitnessmimmeille.

Onko siis niin paheksuttavaa pukeutua edelleen kuten ennenkin, vai mitä hittoa pitäisi tehdä, ettei vihjailuja tarvitse kuunnella?

Ihania ihmiset, joilla on vain kaksi eri ääripäätä: sporttipukeutuminen vs. jakkupukulook. Voivoi.

Vierailija
10/16 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ratkaissut asian niin, että pukeudun töihin astetta asiallisemmin, mutta en todellakaan mihinkään jakkupukuun. Siistit tummat farkut, neule tai kauluspaita ja rento villatakki. Vapaa-ajalla tyyliin collegehousut, tennarit ja huppari tms.

Vierailija
11/16 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ilmeisesti ole oppinut pukeutumaan tilanteen mukaan, jos et tykkää muista kuin urheiluvaatteista ja farkuista. Teineiltä tällainen ehkä vielä sivuutetaan, mutta kyllä aikuinen ihminen yleensä huomioi pukeutumisessaan sen tilaisuuden ja tilanteen, mihin osallistuu.

Vierailija
12/16 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 54 v, ja käytän farkkuja, tennareita ja t-paitoja. Jopa töissä. No, työni ei vaadi muodollista pukeutumista. Siististi kuitenkin töihin pukeudun. Käytän myös hameita ja korkokenkiä. Ja näin aion pukeutua vielä 100-vuotaiaanakin. Jos se ei jollekulle sovi niin voi voi. Ihan sama mulle mitä muut ajattelee. Itsepähän vaatteeni ostan.

Vierailija
13/16 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyylini on kyllä pillifarkut ja tennarit. Niissä tunnen olevani oma itseni. Olisi tosi outo olo, jos pitäisi jotain suoria housuja, jakkuja yms. vapaa-ajalla käyttää.

Työ- ja juhlavaatteet tietysti tilanteen mukaan "aikuisemmat"

N58

Vierailija
14/16 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, tule nyt tälle vuosituhannelle. Nykyään katsos ihmiset pukeutuvat ihan miten tykkäävät. Enemmän se on kropasta eikä iästä kiinni mitkä vaatteet sopivat ja mitkä eivät.

Eniten pukeutuminen on kiinni persoonasta ja siitä millaisissa vaatteissa tuntee itsensä omaksi itsekseen.

Toki kroppakin vaikuttaa eikä moni enää 20kg ylipainoisena tunge minimekkoa tms. Ikä ei vaikuta eikä sen pidä vaikuttaa. Persoonallinen oma tyyli pidetään loppuun saakka.

Vierailija
15/16 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudu niinkuin haluat. Mulla on melkein koko ikäni ollut "alternative" henkinen tyyli. Siinä +35 iässä tuli kuitenkin kauhea kriisi, etten mä voi pukeutua enää näin. Sitten yritin väkisin muuttaa tyyliäni "ikäsopivaksi". Siitä tuli ihan sellainen fiilis kuin lainavaatteissa kulkisi, koko ajan oli jotenkin paska fiilis. Sitten päätin ottaa vanhan tyylini takaisin käyttöön ja nyt on hyvä olla. Ihan sama vaikka muut pitävät minua lapsellisena yms. Tämä on minun elämäni ja haluan nauttia siitä omalla tavallani. 

Vierailija
16/16 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 54 v, ja käytän farkkuja, tennareita ja t-paitoja. Jopa töissä. No, työni ei vaadi muodollista pukeutumista. Siististi kuitenkin töihin pukeudun. Käytän myös hameita ja korkokenkiä. Ja näin aion pukeutua vielä 100-vuotaiaanakin. Jos se ei jollekulle sovi niin voi voi. Ihan sama mulle mitä muut ajattelee. Itsepähän vaatteeni ostan.

Samma här, jag är 70 år.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän