Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän joskus vaikea ymmärtää eri tavalla ajattelevia?

Vierailija
26.01.2018 |

Toisin sanoen ajattelette vahingossa ja tiedostamattanne, että oma mielipiteenne on ehdoton ja absoluuttinen totuus?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ei. Tänään oon saanu huomata kuinka vaikeeta se voi olla luettuani puolustelua siitä miksi 16v tytön idioottikuolema oli muiden syy.

Vierailija
2/11 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikea ymmärtää joitakin. En pidä kenenkään ihmisen mielipiteitä totuutena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän muita mielipiteitä. En vaan osaa arvostaa niitä.

Vierailija
4/11 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se mulle se ainoa oikea totuus miten itse ajattelen.

Vierailija
5/11 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ihan suoraan sanottuna on. Usein ajattelen, että en kestä muita ihmisiä, koska he eivät ymmärrä mistään mitään. Aina pitää näytellä, että jaksaa hetken sietää kaikkia idiootteja. Ja en vain luule, että olen oikeassa, vaan myös olen. On tietysti asioita joista en tiedä tai ymmärrä mitään, joten silloin kyllä myönnän, että en voi edes keskustella aiheesta, koska olen täysin tietämätön. Siksi ihmetyttääkin ihmiset, jotka vouhottavat isoon ääneen milloin mistäkin, josta luulevat jotain tietävänsä, mutta eivät oikeasti tiedä, vaan menevät siinä lammaslauman jatkona.

Vierailija
6/11 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä, mutta olen siitä hyvin tietoinen ja pyrin koko ajan ymmärtämään muita paremmin. En muiden takia vaan itseni takia, koska haluan tyydyttää uteliaisuuteni ja tietää enemmän, ja ihmiset ovat kiinnostavia. Olen huomannut, että tahto olla oikeassa ja liian luja halu pitää kiinni nykyisistä uskomuksista vaikeuttaa ymmärtämistä. Yritän päästää irti siitä "kahleesta" ja ahdistuksestakin, joka liittyy itselle vieraiden mielipiteiden kuuntelemiseen.

Vierailija
7/11 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vaikea ymmärtää joitakin. En pidä kenenkään ihmisen mielipiteitä totuutena.

Poliittisissa mielipiteissä kuitenkin kykenen tajuamaan miksi joku ajattelee toisin.

Minun on vaikea ymmärtää ihmisiä jotka esim. nauttivat juoruilusta, ihmisiä joita kiinnostaa tuntemattomien ihmisten elämä, ihmisiä jotka haluavat määrätä toisten ihmisten pukeutumistyylin yms.

Vierailija
8/11 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kieltämättä joskus. Eiköhän jokaisella ole näin, kaikki eivät sitä vain myönnä.

Vierailija
9/11 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ei. Tänään oon saanu huomata kuinka vaikeeta se voi olla luettuani puolustelua siitä miksi 16v tytön idioottikuolema oli muiden syy.

Jostain syystä aina kun NAINEN kuolee tai raiskataan, tulevat kaikki oikein huutamaan ohjeita ja mitä olisi pitänyt tehdä. Jos POIKA olisi joutunut vastaavaan, hänen ÄITIÄÄN olisi varmaan syytetty onnettomuudesta. On naisvihaa takertua aina VAIN NAISUHRIEN omaan toimintaan. Kukaan ei viisastele jokeen hukkuville idiooteille miehille ettei pidä pissata lampeen ja tippua sinne. Silloin vain voivotellaan eikä etsitä miehen omasta toiminnasta mitään. Ja kyseessähän on TEINI joiden harkintakyky ei toimi.

Vierailija
10/11 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vaikka tajuan millä tavalla eri tavoin ajattelevan logiikka toimii, niin silti on usein vaikea ymmärtää miten se toinen ei näe oman ajattelunsa ilmiselviä vikoja. Esim kun joku päätyy surmaamaan perheensä talousongelmien takia, tai vähemmän äärevässä tapauksessa kun joku vaikka pettää tosi tökerösti ja sitten itkee seurauksia kun jää kiinni.

Vierailija
11/11 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuan että ihmisillä on erilaiset arvot ja taustat, ja siksi ainakin yritän nähdä asiat myös heidän näkökulmastaan vaikken itse samaa mieltä olisikaan. Mun on kuitenkin vaikea ymmärtää sellaisia ihmisiä, jotka väkisin pitävät kiinni siitä omasta totuudestaan suostumatta edes harkitsemaan toista vaihtoehtoa. Esim. ilmastonmuutoksen kieltäjät, en vaan voi käsittää..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi