Lapsettomalle sinkulle maksetaan aivan JÄRKYTTÄVÄN SUURIA summia tukia!!
Kyllä, näin se todellakin on! Lapseton sinkku, joka on vaikka työtön, voi saada helposti selvästikin yli 1000 euroa kuukaudessa tukia. Siis jo pelkästään työmarkkinatuki ja asumistuki voi riittää siihen. Sitten jos saa jotain peruspäivärahaa tai ansiopäivärahaa, niin se nousee vielä entisestään. Tai mahdolliset työttömyysetuuksien korotusosat ja kulukorvaukset päälle, niin silloinkin summa nousee.
Miten helvetissä voi olla mahdollista, että lapsettomille sinkuille maksetaan tuollaisia summia rahaa yhteiskunnan osalta? Tässä yhteiskunnassa on valtavan paljon sellaisia, joilla ei ole palkka paljon tuota suurempi ja sillä heidän pitää elättää perheensä. Aivan liian suuret ovat nuo summat lapsettomille, yksinasuville ihmisille.
Kommentit (26)
Tuskin, mutta olihan se helpompaa lapsettomana sinkkuna kuin nyt sinkku lapsen kanssa. Itselläni on aika samat tulot, mutta menot on isommat. Pakko oli yksiökin vaihtaa pikkukaksioon. En ikinä saa sellaista yksiötä uudelleen. Se oli niin hyvä. Iso keittiö toisin kun nyt kaksiossa on keittokomero. Jostain ne makuuhuoneen eli lapsen huoneen neliöt pitää repiä .
Mä en ainakaan saa 1000€/kk edestä tukia, vaikka sinkku olen.
Muistaakseni asumistuki minulla on 270€ ja työttömyyskorvaus 518€? Ja vuokrani on 400€/kk! Ja ruokaakin pitäisi ostaa ja kaikki muut mahdolliset hankinnat, että leveästi en elä hetkeäkään. Rahaa joutuu lainaamaan tutuilta ja vanhemmilta.
Työstä saa palkkaa lapsettomat ja lapselliset
yksin asuvan vuosimenot ovat 20 366 euroa, niin samaan tuloluokkaan kuuluva pariskunta selviää yhdessä 25 094 euron menoilla.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013050616964614_uu.shtml
Sinkut tarvitsevat sinkkukorotuksen
Kyllä sulla on nuo käsitteet aika hukassa.
Mikä ihme sun mielestä peruspäiväraha on? Jotain mitä maksetaan työmarkkinatuen päälle vai?
Jos ansiosidonnaista päivärahaa maksetaan, se on ihan itse ansaittu olemalla töissä.
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni asumistuki minulla on 270€ ja työttömyyskorvaus 518€? Ja vuokrani on 400€/kk! Ja ruokaakin pitäisi ostaa ja kaikki muut mahdolliset hankinnat, että leveästi en elä hetkeäkään. Rahaa joutuu lainaamaan tutuilta ja vanhemmilta.
oot luultavasti oikeutettu toimeentulotukeen
Höpöhöpö.
Minä olen lapseton sinkku työtön ikää yli 50v enkä mistään saa mitään muita tukia kuin 518 netto kerta nelkään viikkoon. Ei ketään mimuun nähden elatusvelvollista. Jaan asunnon toisen henkilön kanssa, en ole avio-
enkä avoliitossa. Maksan vuokraa puolet 350.
Tuloista muihin menoihin mukasnlukien muut laskut, kulkeminen, ruoka, vaatteet, kengät, hygienia, muu puhtaus ja muut taloustavarat, lääkkeet ja muut terveydenhuoltomenot sekä kaiken hajoavan korvaus tai korjaus jää 4 viikolle 168€ ja sentit päälle.
Vain supertyhmällä oikeistopropagandan agitaattorilla voisi käydä kateeksi. Sekin luultavasti maksusta. Mikäli jollain muullakin käy oikeasti kateeksi, kehotan vakavasti hakeutumaan psykiatrille.
Saisko faktoja, eikä pelkkää mutua.
Vierailija kirjoitti:
yksin asuvan vuosimenot ovat 20 366 euroa, niin samaan tuloluokkaan kuuluva pariskunta selviää yhdessä 25 094 euron menoilla.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013050616964614_uu.shtml
Sinkut tarvitsevat sinkkukorotuksen
Samaa mieltä. Se yh-korotus lapsilisään ei riitä. Joku muukin sinkkukorotus pitää olla.
Sori. Kiehahdin niin, tuli noin paljon typoja.
Yksinasujilla on kuitenkin sellainen p*aska juttu, että yleensä täytyy olla ihan yhtä monta imuria, kahvinkeitintä, pesukonetta, kattilaa, paistinpannua, ämpäriä ja silitysrautaa kuin kahden aikuisen talouksissakin. Samoin sähköä kuluu yleensä kutakuinkin yhtä paljon ja jos lehden tahtoo tilata tai nettiyhteyden, niin nekin saa maksaa yksin. En yhtään ihmettele, että erilaiset kommuunit ja yhteisasumiset lisääntyvät.
Ps. Sitten on myös mm. verotukseen liittyviä asioita, jotka suosivat kahden aikuisen talouksia.
Minun tuet ei mene itkemälläkään yli 1k, so beat it.. :D
Keskiviikkona tuli työttömyysraha, 480eur (en ole ansiosidonnaisella, en ole koskaan ollutkaan), päälle perustoimeentulotuki ~190eur (tuokin summa vaihtelee), asumistuki n.300eur, en ulkoa nyt muista sitä.. mutta tuosta kun lähtee vuokra ja laskut, pakollisiin menoihin eli ruokaan/hygieniaan/lääkkeisiin.. vaatteita en edes pahemmin ostele..
Yritän pihistellä niin paljon kun vain kykenen ja silti ennen tukia tilillä pari hassua kymppiä, jos sitäkään jos on jotain isompaa menoa tullut.
Vierailija kirjoitti:
Saat toimeentulotukea vuokran loppuosaan ja välttämättömiin laskuihin. Laita vaan hakemus kelaan, ei vanhemmilta pidä lainata! Suomalaiset eivät tiedä mihin kaikkeen ovat oikeutettuja, systeemi on niin monimutkainen. Ottakaa ihmiset selvää! Eikä pidä yhtään kursailla, eivät muutkaan tännetulleet kursaile, kaikki otetaan mitä annetaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, näin se todellakin on! Lapseton sinkku, joka on vaikka työtön, voi saada helposti selvästikin yli 1000 euroa kuukaudessa tukia. Siis jo pelkästään työmarkkinatuki ja asumistuki voi riittää siihen. Sitten jos saa jotain peruspäivärahaa tai ansiopäivärahaa, niin se nousee vielä entisestään. Tai mahdolliset työttömyysetuuksien korotusosat ja kulukorvaukset päälle, niin silloinkin summa nousee.
Miten helvetissä voi olla mahdollista, että lapsettomille sinkuille maksetaan tuollaisia summia rahaa yhteiskunnan osalta? Tässä yhteiskunnassa on valtavan paljon sellaisia, joilla ei ole palkka paljon tuota suurempi ja sillä heidän pitää elättää perheensä. Aivan liian suuret ovat nuo summat lapsettomille, yksinasuville ihmisille.
Et ois hankkinut lapsia jos noi ottaa koville.
Ai että mun 30 tonnin palkasta menisi vuodessa 2/3 elämiseen, itsellä kylläkin kuukausittaiset menot n. 700e vuokrineen, ruokineen, laskuineen kaikkineen.
Yksin asuvat saavat ylivomaisesti eniten yhteiskunna tukia.
Mieluummin olisin lapsen kanssa kuin yksin. Lapsi antaa motivaatiota ja sisältöä elämään. Tätä ei mitkään sosiaalituet korvaa ikinä.
Älä höpötä. Et voi laskea yhteen kaikkia maailman tukia ja väittää että yksi henkilö saa ne kaikki. Esim minä sain työmarkkinatukea 500 e ja asumistukea 180 e . Tt tukea saa vain jos mitään säästöjä ja omaisuutta ei ole ja kuussa jää vuokran jälkeen ruokaan, muihin laskuihin, vaatteisiin, lääkkeisiin jne alle 487 e.
Vierailija kirjoitti:
Yksin asuvat saavat ylivomaisesti eniten yhteiskunna tukia.
Kannattaa siis muuttaa asumaan yksin, ei tarvitse olla kateellinen.
Tässäkin se tuntuu olevan niin, että ne repii fyffet jotka kerkee ensin. Ei minulle varmaan enää mitään tukia makseta, kun viimein jään työttömäksi vaikka niistä olen palkassani maksanut huikeat summat.