Listataan arvostettuja ja suosittuja elokuvia, joista ette tykkää yhtään!
Itselläni Bond- elokuvat ja vanhat Star Warsit. Tykkään tosi paljon elokuvista ja ajattelin joskus, että olisi siten tosi "yleissivistävää" katsoa nämä elokuvat, jotta ymmärtäisi elokuvista ja historiasta enemmän. Bondit tuli telkkarista vähän aikaa sitten ja vaikka kuinka yritin niitä vanhoja Bondeja katsella, niin en pystynyt. Ysärimäiskeeseen lapsuudessani tottuneena mielestäni niin tylsiä elokuvia kuin olla voi. Sama homma Star Wars elokuvien kanssa. Ehkä tuommoinen scifi ei vaan sovi kaikille.
Mitkä suositut ja arvostetut leffat herättää teissä samnlaisia tunteita? Minkä elokuvien hehkutusta ette täysin ymmärrä?
Kommentit (104)
Sarjoista Frendit ja Seinfeld. Ei kauheasti naurattaneet.
2001: Avaruusseikkailu. Se on yksi maailman tylsimpiä scifi-elokuvia.
American Hustle. Katsoin sen vain siksi, että Amy Adams on söpö.
Oikeastaan kaikki valmiiksinauretut sarjat esim. Frendit ja Rillit Huurussa. 70's show tosin oli ihan hauska.
Kummisetä.
Olen kai jotenkin älyltäni vajaa.
Frendit
Viikingit (näytteleminen köykästä)
Rillit huurussa (ihan ok, mutta olisi pitänyt loppua aikoja sitten)
Nämä kaikki Marvel ja muut sarjakuvaelokuvat, jotka rikkovat vuosittain ennätyksiä; X-Men, Avengers, Deadpool, Transformers jne. En pysty vakavissani katsomaan.
Schindlerin lista, koska elokuva perustui fiktio-kirjaan mutta se esitettiin silti tositapahtumiin perustuvaksi. Elokuvassa tahallaan yritetään aivopestä ihmiset ajattelemaan, että saksalaiset olivat joitain ihmishirviöitä. Elokuvan on monin paikoin todettu valehtelevan tapahtumista ja siinä on seksiä sekä erittäin raakoja kohtauksia, ja silti sitä on maailmalla näytetty jopa pienille koululaisille "opetus tarkoituksessa".
Matrix. Olen kai nähnyt sen joskus mutta en muista siitä mitään.
Luultavasti kaikki elokuvat jotka nykyään voittavat gaalapalkinnot. Nehän eivät saa palkintoja hyvyydestään vaan suvaitsevaisuudestaan.
Family Guy -sarja on aivan paska. En tykkää siitä yhtään.
Tuulen viemää, Scarlett on minusta niin vastenmielinen että en siedä kirjaa enkä elokuvaa, enkä ymmärrä hahmon ihailua. En tiedä kuinka arvpstettuja seuraavat ovat, mutta omassa tuttavapiirissä Big Lebowski on tosi suosittu ja itse nukahdin kesken leffan... Toinen on Eat Pray Love, jota olen yrittänyt sekä leffana että kirjana, kumpaakaan en jaksanut kolmasosaa pidemmälle. Genrenä en ymmärrä musikaaleja muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, ne tanssi- ja laulukohtaukset tuntuvat tökeröilta ja häiritsevät.
Sajoista Seinfeldin suosiota en tajua.
Itselläni The Lord of the Rings -leffat aiheuttaa samoja tuntemuksia kuin ap:lla. Olen nähnyt jokaisesta leffasta pätkiä ja tiedän kyllä mitä niissä suurin piirtein tapahtuu, mutta alusta loppuun olen katsonut muistaakseni vain sen ensimmäisen osan. Mieheni on fani ja hänellä on boxi tuossa hyllyssä ollut useamman vuoden, mutta en ole koskaan löytänyt itsestäni tarpeeksi energiaa, että ne katsoisin. Aikaa toki olisi, mutta keksin aina jotain "parempaa" viihdettä tilalle :)
Rita Hayworth - avain pakoon on mielestäni ihan hyvä elokuva, mutta en ole koskaan ymmärtänyt sitä miksi se on lähes tulkoon kaikissa arvioinneissa maailman paras elokuva? Onhan siinä ihan hyvä juoni ja muutenkin hyvin näytelty, mutta ei mielestäni kuitenkaan nyt niin ihmeellinen leffa loppujen lopuksi. Pakko myöntää, että itse pidän esim. Forrest Gumpia jopa parempana leffana.
Star wars ja Taru sormusten herrasta.
Samat kuin ap:lla, lisäksi tulee mieleen Englantilainen potilas ja Avatar. Ensin mainittu on todella puuduttava, ja jälkimmäinen on juoneltaan naiivin typerä. En ymmärrä kuka näistä pitää.
Saa listata myös tv-sarjoja. Itse en tykännyt yhtään Twin Peaks sarjasta. -ap