Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkonäöstä kiusaaminen

Vierailija
26.01.2018 |

Millä tavoin teitä on kiusattu ulkonäöstä? Miltä se tuntui? Miten se vaikutti minäkuvaanne, entäpä käsitykseenne muista ihmisistä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä alkoholia. Miten perunanenä siihen liittyy? Mulla on iso nenä ja tosi isot sieraimet syntyjään. Nuo tapaukset olivat kouluaikana, ja silloin mulla kyllä olikin huono hygienia, mutta en silloin tajunnut sitä. Luulin silloin, että muiden nenänpitelyt oli vain puhdasta kiusaamista, koska muutenkin syrjittiin tavoilla, jotka eivät liity hajuihin. Joten ajattelin, että tuo hajuvihjailu lisättiin siihen vain tekosyynä kiusaamiselle. Esim. siksi, että naapurissani oli maatila? Vasta jälkikäteen oivalsin, että varmaan oikeasti haisin, koska en käynyt aina moneen päivään suihkussa enkä tiennyt sen aiheuttavan hajua. Kukaan ei erikseen "kertonut", että haisin, vaan tuo kiusaaminen oli ainoa tapa vihjailla asiasta, mutta olin liian tyhmä, että tuollainen viesti olisi mennyt perille. En ole ap.

- vastaaja nro 1

Et TIENNYT että hygienian laiminlyönti aiheuttaa haisemista??? :"D

Aika monella teinillä taitaa olla sellainen vaihe, että hikoilu lisääntyy mutta suihkussa käyminen ei välttämättä lisäänny. Ei sitä välttämättä tajua itse, ennen kuin joku perheenjäsen tai koulukaveri huomauttaa asiasta. 

Vierailija
22/27 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä akne ei ole nykyään ongelma.

Luulen että olet obeesi ja mielenterveysongelmainen.

Vähennä suklaansyömistä, pese kasvot ja hankkiudu terapiaan

Sun kaltaiset ihmiset on se ongelma, joka aiheuttaa mielenterveysongelmia, kiusaajat pitäis laittaa pakkohoitoon korjauttamassa päätään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä akne ei ole nykyään ongelma.

Luulen että olet obeesi ja mielenterveysongelmainen.

Vähennä suklaansyömistä, pese kasvot ja hankkiudu terapiaan

Sun kaltaiset ihmiset on se ongelma, joka aiheuttaa mielenterveysongelmia, kiusaajat pitäis laittaa pakkohoitoon korjauttamassa päätään.

Itseäni lähinnä kummastuttaa, että niin moni luulee aknen johtuvan suklaansyönnistä ja huonosta hygieniasta. Teininä söin suklaata äärimmäisen harvoin, välttelin sokeria ja herkkuja, pesin kasvoni tunnollisesti joka aamu ja ilta, kävin kosmetologilla, vaihdoin tyynyliinan usein, pesin hiusharjani usein, ulkoilin raittiissa ilmassa, join vettä, tein oikeastaan kaiken mahdollisen mitä vain keksin - ja silti iho meni vain pahempaan kuntoon. Vasta e-pillerit ja muut sisäisesti otettavat lääkekuurit auttoivat. 

Jos kyseessä on nuori nainen, syy aknen taustalla on todennäköisesti hormonaalinen. On siis helkkarin raukkamaista kiusata ihmistä aknen takia, koska kyseessä on monimutkainen kehon tulehdustila, hormonihäiriö ja sairaus

- ap

Vierailija
24/27 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on haukkunut minussa ihan kaiken. Lähti siitä, kun pamautti minulle päin näköä "sä oot ruma". Sen jälkeen haukkunut kasvojen lisäksi erikseen nenän, sormet, jalat ja niin edelleen. Ollaan yläasteella. Ennen ajattelin olevani perus, mutta kyllähän tuo avasi silmiä... (Lähes) viikoittain kommentoi jotakin ulkonäöstäni.

Vierailija
25/27 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini on haukkunut minussa ihan kaiken. Lähti siitä, kun pamautti minulle päin näköä "sä oot ruma". Sen jälkeen haukkunut kasvojen lisäksi erikseen nenän, sormet, jalat ja niin edelleen. Ollaan yläasteella. Ennen ajattelin olevani perus, mutta kyllähän tuo avasi silmiä... (Lähes) viikoittain kommentoi jotakin ulkonäöstäni.

Hän ei ole kaverisi. Ota etäisyyttä. 

- kohta keski-ikäinen ap

Vierailija
26/27 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri ei sano toiselle tuollaista, vaikka olisit kuinka ruma. Oikea kaveri olisi puolestasi pahoillaan ja haluaisi keskittää huomiosi muuhun kuin rumuuteen. Hän haluaa, että sinä itse pidät itseäsi rumana (vaikka välttämättä et sitä tosiaankaan ole) ja pahoitat mieleesi. Hän on kiusaaja.

Vierailija
27/27 |
19.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhemmat on saksalaisia ja muutettiin tänne Suomeen kun olin 4-vuotias.

Minua haukuttiin natsiksi, tappajaksi ja petturiksi.

Minua kiusattiin myös siksi kun en osannut silloin suomea niin hyvin.

Vasta lukiossa elämäni kääntyi parempaan suuntaan...