Miksi ihmisille ei kelpaa nykyään työ?
Firmassa missä olen töissä, olisi töitä tarjolla kaikille halukkaille, mutta hakijoita ei vain ole. Työ sijaitsee Pohjois-Suomessa aika syrjässä kaikesta, on fyysisesti raskasta ja sitä pitää tehdä myös viikonloppuisin, pyhinä ja öisin eikä palkkaakaan voida aina maksaa ihan työehtosopimusten mukaisesti. Mutta tarjoamme kuitenkin töitä! Miksi ihmisille ei kelpaa? Olemme saaneet viimeisen puolen vuoden aikana tasan yhden hakemuksen, ja sekin hakija oli täysin epäpätevä.
Mikä siinä oikein on, kun työtä olisi tarjolla mutta työ ei kuitenkan kelpaa?
Kommentit (29)
Valehtelet.
Pohjois-Suomessa kelpaisi nimenomaan tuollainen työ. Ovella olisi jonoksi asti nuoria miehiä, joilla ei muuta elämää ole koska naiset ovat lähteneet etelän kaupunkeihin opiskelemaan eli voivat aivan hyvin joustaa työajoissa. Palkasta ei niin nuukaa olisi koska asuvat vanhempiensa talossa, pääasia että jotakin saa viikonloppukaljoihin ja kesäauton laitteluun.
Avaatko, miten hakija oli epäpätevä? Ei kuulosta ydinfyysikon hommilta. Millainen ilmapiiri työpaikallanne on? Kukaan ei jaksa tehdä paskahommia paskapalkalla, jos siinä sivussa joka päivä kohdellaan huonosti.
Miksi kukaan ei tule minun assistentiksi? Töitä olisi tarjolla aamusta iltaan niin paljon kuin jaksaa tehdä, ei tartte koulutusta, palkkaa maksan jos maksan mutten joka kuukausi enkä kovin paljoa, ehkä kympin, mutta töitä olis! Anyone?
Tarjosin köyhälle töitä ja ehdotin että tulee pesemään meidän autoa, kun me taas annamme siitä vaivanpalkaksi pullakahvit. Saamaton kakara otti nokkiinsa ja kieltäytyi.
Ihmisistä on tullut ahneita, ne haluaa työstä palkkaa.
Varsinkin kun vielä vaaditaan pätevyyttä.
Työilmapiiri olisi assistentillani hyvä, minulla on DID eli multipersoonahäiriö, joten kaikki työkaverit saisi samassa henkilössä kaupan päälle. nro 4
Miksi ihmiset tekisivät töitä ilman kunnon palkkaa? Minun aikani on arvokasta. Jos en saa vähintään 30 euroa tunti niin menen mieluummin kalaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Firmassa missä olen töissä, olisi töitä tarjolla kaikille halukkaille, mutta hakijoita ei vain ole. Työ sijaitsee Pohjois-Suomessa aika syrjässä kaikesta, on fyysisesti raskasta ja sitä pitää tehdä myös viikonloppuisin, pyhinä ja öisin eikä palkkaakaan voida aina maksaa ihan työehtosopimusten mukaisesti. Mutta tarjoamme kuitenkin töitä! Miksi ihmisille ei kelpaa? Olemme saaneet viimeisen puolen vuoden aikana tasan yhden hakemuksen, ja sekin hakija oli täysin epäpätevä.
Mikä siinä oikein on, kun työtä olisi tarjolla mutta työ ei kuitenkan kelpaa?
Ei tuo ole työtä. Työstä maksetaan asianmukainen palkka.
Sarkasmi meni ohi että heilahti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset tekisivät töitä ilman kunnon palkkaa? Minun aikani on arvokasta. Jos en saa vähintään 30 euroa tunti niin menen mieluummin kalaan.
Minä tarjosin mielestäni ihan reilun kohtuullista ja kunnin palkkaa työtävastaan. Auton pesua säännöllisesti kolmesti viikossa ja auton oltava kiiltävän puhdas kun itse lähden aamulla töihin. Tämä työtön köyhä olisi voinut sitten sunnuntaina nauttimaan tuoretta pulla ja vastakeitettyä kahvi. Ei kelvannu saamattomalle työ eikä palkka
Jaahas, "työttömien vika, kun eivät ole töissä osa 453"
Montakos Sanoma-trolli meinaa näitä vielä väsätä?
Ps. vihapuhe on rikos
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan ei tule minun assistentiksi? Töitä olisi tarjolla aamusta iltaan niin paljon kuin jaksaa tehdä, ei tartte koulutusta, palkkaa maksan jos maksan mutten joka kuukausi enkä kovin paljoa, ehkä kympin, mutta töitä olis! Anyone?
Sama täällä. Olen työtön ja roikun päivät pitkät somessa. Tarvitsisin monitoimipalvelijasihteerin, mielellään nuori komea mies. Palkan maksan luonnossa. Kumma ettei ole hakijoita vaikka töitä olisi. T. N50v
Vierailija kirjoitti:
Valehtelet.
Pohjois-Suomessa kelpaisi nimenomaan tuollainen työ. Ovella olisi jonoksi asti nuoria miehiä, joilla ei muuta elämää ole koska naiset ovat lähteneet etelän kaupunkeihin opiskelemaan eli voivat aivan hyvin joustaa työajoissa. Palkasta ei niin nuukaa olisi koska asuvat vanhempiensa talossa, pääasia että jotakin saa viikonloppukaljoihin ja kesäauton laitteluun.
Jaa, en kyllä ymmärrä miksi juuri meidän firma ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Tarjosin köyhälle töitä ja ehdotin että tulee pesemään meidän autoa, kun me taas annamme siitä vaivanpalkaksi pullakahvit. Saamaton kakara otti nokkiinsa ja kieltäytyi.
Kyllä minulle se autonpesu olisi ollut ok tuolla palkalla mutta se mikä katkaisi kamelin selän oli se että kahvi ja pulla olisi pitänyt nauttia teidän seurassanne. Olette liian wt minun makuuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtelet.
Sinun takia.
Vierailija kirjoitti:
Avaatko, miten hakija oli epäpätevä? Ei kuulosta ydinfyysikon hommilta. Millainen ilmapiiri työpaikallanne on? Kukaan ei jaksa tehdä paskahommia paskapalkalla, jos siinä sivussa joka päivä kohdellaan huonosti.
Huonot sosiaaliset taidot (työssä pitäisi osata kommunikoida) ja hintelä ruumiinrakenne. Hänestä näki suoraan ettei hän pärjäisi, koska työ on fyysisesti raskasta.
Meillä on kyllä hyvä ilmapiiri emmekä todellakaan kohtele työntekijöitä huonosti, mikäli he vain osaavat tehdä työnsä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtelet.
Konservatiivisilla seuduilla sellaisilla firmoilla on huono maine, jonka johtaja on homoseksuaali.
Mua voisi kiinnostaa, mutta pelkästään viestisi on niin epämääräinen, että herää kysymys, oletko edes tajunnut käyttää sellaisia työnhakukanavia, joista ihmiset voisivat paikan löytää. Jos oot jättänyt ilmoituksen jonkun kyläkaupan ilmoitustaululle, niin olisi hyvin epätodennäköistä, että kukaan niitä sieltä enää tänä päivänä etsii.
Muussa tapauksessa veikkaan, että työpaikkailmoituksesi oli epämääräinen, palkka liian pieni tai vaatimukset täysin epärealistiset. Vähän sama, ku joku hakisi kasvatustieteilijää hoitamaan lapsia kahtena päivänä viikossa 7e per tunti.
Töitä oli siis kaikille halukkaille, mutta ette ottaneet sitä yhtä, joka oli halukas?
Voih, miten vaikeaa.
Ei tuo ole työtä. Työstä maksetaan asianmukainen palkka.