Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kanta.fi sivuilla lukee "terveystietojen luovutuksissa" katsojana Oma Nimi???

Vierailija
25.01.2018 |

Katsoin mitä minusta on kirjattu kantaan. Jäi ihmetyttämään kun "Terveystietojen saaja" kohdalla komeilee oma nimeni?? Miten olen itse voinut niitä jossain katsella..? Ja yksi kohta on tyhjä, on vain päivämäärä mutta ei mitään tietoa katselijasta (muissa lukee yksikkö, esim HUS).

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jossain on katsonut tietojasi salaa, ja muka ovelana laittanut sinut itsesi tietojen katsojaksi ja toivonut ettei kukaan huomaa.

Vierailija
2/9 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko todella näin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla  ollut näin?

Vierailija
4/9 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voit katsella tietojasi Omakannassa. Tätä et varmaankaan tarkoittanut ? Terveydenhuollon henkilöstöltä vaaditaan vahva tunnistautuminen ja he eivät pääse koneelle tietoihin käsiksi ilman omaa sähköistä sormenjälkeään. Hieman mietityttää tämä kysymyksesi. 

Lääkäri tai hoitaja ei pääse katsomaan muita kuin hänen alan kirjoituksia koneelta ilman sinun suostumusta ja silloin he laittavat sinne sinut tunnistautumaan. Mutta tällöin sinä itse olet läsnä.. mutta edelleen heidän tiedot näkyvät siinä myös.

Vierailija
5/9 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietojen saajan kohdalla lukee esim.

hus päivämäärä

xx terveyskeskus pvm

mun nimi pvm

xx terveyskeskus jne..

Mun nimi on monta kertaa !

Erikseen on se milloin olen viimeksi kirjautunut, mitähän toi oikein on?

ap.

Vierailija
6/9 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat lähettäneet esim. kirjeen sinulle.. silloin on luovutettu tietoja sinulle itsellesi. Ainakin näin luulen.

Vierailija
7/9 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko esim b-lausunnosta tuollainen merkintä? Eikö siinä lukisi se lausunnon antajan nimi(HUS), eikä minun?

Vierailija
8/9 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
9/9 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUS:lla on meneillään siivouskampanja. Osa siirretään terveyskeskuksiin ja osa jää erikoissairaanhoitoon. Potilaalle lähetettävästä kirjeestä tulee merkintä joka viittaa potilaalle lähetettyyn kirjeeseen, jonka sisältö löytynee viimeisimmästä diagnoosista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi