Haavisto vai Niinistö?
Kumpaa äänestät, kumpaa et (ainakaan) äänestä? Miksi?
Kommentit (82)
Haavisto. On lähempänä omaa arvomaailmaani ja häntä jo kävinkin äänestämässä. Niinistö kiertelee, kaartelee, salailee, kusettaa ja kiukuttelee. Ei ole mielestäni valtionpäämiehelle ja arvojohtajalle sopivaa käytöstä.
Ihan sataprosenttisen tyytyväinen en ollut yhteenkään ehdokkaaseen mutta toisaalta ihmisiähän hekin ovat. Jos haluaisin sellaisen ehdokkaan, jonka kanssa natsaisi arvo- ja ajatusmaailmat kaikissa kysymyksissä, niin sitten pitäisi asettua itse ehdolle :D
Huhhuh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpaa äänestät, kumpaa et (ainakaan) äänestä? Miksi?
Tällä hetkellä ääntenlaskennassa Niinistö ekana, Haavisto tokana ja Huhtasaari kolmantena. Jos ei halua että homo on kilpailemassa kakkosrundilla Niinistöä vastaan, niin suosittelisin äänestämään vakavissaan nyt Huhtasaarta! Haavisto kakkoskierroksella voi rohkaista kukkahattutätejä ym siinä määrin, että meillä on kohta homopressa!
Missä ääntenlaskennassa? Eihän nyt ole vaalipäiväkään.
Vierailija kirjoitti:
Haavistoa. Koska hänen arvomaailmansa vastaa parhaiten omaani. Merja Kyllönen olisi myös hyvä vaihtoehto. Toisella kierroksella saatan äänestää Niinistöä, jos Haavisto tai Kyllönen eivät ole mukana.
Ei Niinistöä äänestetä toisella kierroksella!
Vierailija kirjoitti:
Niinistöä. Ihan jo senkin takia, ettei mennä toiselle kierrokselle.
Haavisto. Ihan jo senkin takia, että tuollaiset "ihmiset" tajuaisivat demokratian merkityksen, edes hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
En äänestä Niinistöä, sillä en palkkaa pikkulasten vanhempia vaativiin tehtäviin.
Hieman samaa mieltä, joskaan en ehkä ilmaisisi asiaa noin rajusti. Minusta Niinistö saisi keskittyä perhe-elämään ja viettää leppoisia eläkepäiviä jo. 70-vuotia ukko sentään, aika päästä jo lepäämään ja jättää työt nuoremmille.
Olenko ainoa, josta tuntuu, ettei Niinistö oikeastaan olisi itse edes halunnut toista kautta? Päätti sitten vielä kerran uhrautua, kun pyydettiin. Ajatteli kai että isänmaan etu vaatii juuri häntä presidentiksi. Mutta tuollainen korvaamattomuus-syndrooma on jo hyvä syy olla äänestämättä häntä. Kyllä tuolla on muitakin ehdokkaita, joista tulisi ihan yhtä hyvä presidentti kuin Niinistö on ollut: asiallinen, neutraali, väritön, virheitä välttelevä.
Niinistö kumartelee joka suuntaan varoen ettei pyllistä mihinkään. Puhuu hyvin ja selkeästi, mutta sanoen vain ympäripyöreyksiä, joista voi olla vain samaa mieltä.
Haavisto taas on loistava rauhanneuvottelija. Saan kuitenkin vaikutelman, että hänestä Suomessa asiat ovat oivallisesti. Tuntuu että hänen kiinnostuksen kohteensa ovat kaikkialla muualla kuin Suomessa. Kannattaisi muistaa, että Suomen etua ei aja mikään muu taho, se on itse meidän tehtävä.
Enkä mitenkään näe, että nykyinen "kaikki tänne vain" -politiikka voi jatkua iän kaiken.
Jos Haavisto on 2. krs.lla äänestän häntä.
Niinistö on liian vanha ja keskittyköön vaipanvaihtoon.
1. krs.lla äänestän Vanhasta hänen rautaisen ulkopolitiikan kokemuksensa, rauhallisuutensa, järkkymättömyytensä ja !Pituutensa sekä Matalan äänensä! takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En äänestä Niinistöä, sillä en palkkaa pikkulasten vanhempia vaativiin tehtäviin.
Olenko ainoa, josta tuntuu, ettei Niinistö oikeastaan olisi itse edes halunnut toista kautta? Päätti sitten vielä kerran uhrautua, kun pyydettiin. Ajatteli kai että isänmaan etu vaatii juuri häntä presidentiksi..
Et ole. Musta näyttää samalta ja olen sen täällä sanonutkin.
Tuskin hänen vaimonsakaan toivoo toista kautta.
Haavistoa äänestin, mutta ei mua haittaisi vaikka Sauli jatkaisikin vielä yhden kauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa, josta tuntuu, ettei Niinistö oikeastaan olisi itse edes halunnut toista kautta? Päätti sitten vielä kerran uhrautua, kun pyydettiin. Ajatteli kai että isänmaan etu vaatii juuri häntä presidentiksi..
Tuskin hänen vaimonsakaan toivoo toista kautta.
Sauli on sanonut että hänellä on vaimon tuki ja tietysti on sillä ilman sitä ei haluais jatkokaudelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin hänen vaimonsakaan toivoo toista kautta.Sauli on sanonut että hänellä on vaimon tuki ja tietysti on sillä ilman sitä ei haluais jatkokaudelle.
Toinen sai tuen ja toinen lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Muuten vientiyritykset ovat ne, jotka tuottavat maallemme reaalituloa. Se raha ei todellakaan tule seinästä.
Sinä varmaan kuvittelet, että vientiyritykset saavat osaavan työvoimansa pystymetsästä?
No ei. Sitä valmistaa vientiyrityksille tuottamatonta työtä tekevä julkinen sektori. Vientiyrityksille tiedoksi, etät vesikään ei tule hanasta ihan itsekseen, samoin kuin maaperä ei kasvata tieverkostoa ihan omia aikojaan, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin hänen vaimonsakaan toivoo toista kautta.Sauli on sanonut että hänellä on vaimon tuki ja tietysti on sillä ilman sitä ei haluais jatkokaudelle.
Ilman muutahan hänen on sanottava niin.
Mutta en silti usko sen olevan totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten vientiyritykset ovat ne, jotka tuottavat maallemme reaalituloa. Se raha ei todellakaan tule seinästä.
Sinä varmaan kuvittelet, että vientiyritykset saavat osaavan työvoimansa pystymetsästä?
Suomalaisen oikeiston päämäärähän on ulkoistaa työvoiman tuottaminen ulkomaille. Paljon halvemmalla selvitään, kun otetaan sieltä valmiita työntekijöitä, kuin että valmistettaisiin niitä suomalaisista itse (mikä vie n. 25 vuotta).
Riippumatta siitä, ketä äänestätte, niin muistakaa joka tapauksessa äänestää!
Haavisto olisi pehmeä hyvät arvot omaava neuvottelutaitoinen presidentti joka myös näyttäisi muulle maailmalle millainen edelläkävijä Suomi on valitessaan julkisesti homon presidentin. Olisiko kuitenkin homoudella huonoja vaikutuksia suhteisiin mm Usan ja Venäjän kanssa, heidän johtajansa kun ovat mitä ovat. Tätä asiaa olen miettinyt ja vaikka tulen äänestämään Haavistoa ei haittaa vaikka Sauli jatkaisi toisen kauden, toivon kuitenkin että Pekka tulee ja vie voiton viimeistään kuuden vuoden päästä.
Toivon Niinistöltä rehellisyyttä niihin asioihin joista täällä on kyselty.
Kummius ja gradu.
Tarja Halonen oli rehti kun eka kertaa oli ehdolla: oli Setan puheenjohtaja, ei naimisissa, ei kuulunut kirkkoon. Yksinhuoltaja.
Haavistokin on rehellisesti mitä on: miehen kanssa naimisissa ja ilman muuta koulutusta kuin ylioppilas.
Itse äänestän Haataista.
Pitääkö aina Haaviston kohdalla mainita homous? Joko juttu on tyyliä ”ei homoa presidentiksi” tai ”osoitetaan olevamme edelläkävijöitä tai sivaitsevaisia valitsemalla homo presidentiksi”.
Äänestin tai olin äänestämättä Pekkaa, tein sen ajattelematta hänen seksuaalisuuttaan.
Mikäli nuo kaksi kohtaa toisella kierroksella, niin taitaa ääni mennä Haavistolle, koska en halua äänestää eliittikekkulia.