Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suositelkaa takkia koiralle

Vierailija
25.01.2018 |

Eli haussa toppatakki, vuorellinen sadetakki tai softshell.
Pieni 6 kg koira, mallia pitkäselkäinen (ei ihan mäyräkoiraan verrattavissa mutta melkein), matala ja kapea. Selässä ja vyötäröllä saisikin olla säätömahdollisuus.
Korkealla kauluksella, lavat peittävä, etulahkeet ok, mutta takana ei (ns. puolihaalari), tai manttelityyppinen, kunhan rinta ja vatsan etuosa peittyy.
Mielellään valjaisiin käyvä aukko hihnalle.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy Mustilla ja Mirrillä sovittamassa. Meidän mäykylle kävi parhaiten Rukan soft shel mantteli mutta siinä ei ole valjaille aukkoa vaa ne pitää pukea takin päälle.

Vierailija
2/15 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy Mustilla ja Mirrillä sovittamassa. Meidän mäykylle kävi parhaiten Rukan soft shel mantteli mutta siinä ei ole valjaille aukkoa vaa ne pitää pukea takin päälle.

Ei ole lemmikkikauppaa lähellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen karva sun koiralla on, eli tahdotko että takki on mallia toppatakki vai riittääkö tuulen (ja ehkä sateen?) pitävä?

Vierailija
4/15 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukalla on hyvän mallisia takkeja. Mulla on koirille yhdet etulahkeiset ja sit manttelit. Tosin mun koirat on enempi "neliönmallisia", joten en tiedä kuinka teille istuu.

Mutta ne etulahkeiset on ehdottomasti lämpimimmät ja kovimmassa kulutuksessa. Kattele mustin ja mirrin verkkokaupasta.

Vierailija
5/15 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen karva sun koiralla on, eli tahdotko että takki on mallia toppatakki vai riittääkö tuulen (ja ehkä sateen?) pitävä?

Lyhyt, todella vähän pohjakarvaa. Saa olla sekä paksumpi toppatakki että kevyesti topattu tai vuorellinen sadetakki (jonka alla voidaan tarvittaessa neuletta). Tai tosiaan softshell. Ihan ohut verkkovuorellinen sade/tuulitakki löytyy jo, eli olisi tarkoitus hankkia joku hieman lämpimämpi

Vierailija
6/15 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja takin pitäisi olla vähintään vettä hylkivä.

Vierailija
7/15 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho se lukikin tossa alussa. Joku softshelltakki olisi varmaan ihan hyvä perustakki, ei liian paksu mutta pitää kuitenkin tuultakin ihan hyvin. Mulla myös Rukan softshell mutta sen kanssa valjaat pitää laittaa takin päälle, niskassa on reikä kyllä hihnalle jos pantaa käyttää muttei taida mihinkään valjaisiin sopia kun niissä tuppaa hihnarenkaat olemaan kauempana selässä.

Tommoinen https://www.mustijamirri.fi/rukka-thermal-softshell-takki-hot-salmon-c1…

On kyllä ollut muuten hyvä, silloin harvoin kun tulee käytettyä (mulla pakkasraja takille -20 tai -15 jos on tuulista).

Vierailija
9/15 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä takkia suosittelette? Hakusessa olis takki jackrussellille näille etelä-Suomen pakkasille! Tähän asti riittänyt fleece/teddyvuori. Kokemuksia tämän hetken valikoimasta? Saisi olla jotain ihan reipastakin väriä tai kuosia. Onko muuten koiran takkien/tarvikkeiden tuotantoa Suomessa? Tässä koronan keskellä tekee mieli suosia kotimaista.

Vierailija
11/15 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Saisi olla kaulusta ja vatsallekin suojaa. :) 

Vierailija
12/15 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurtan Extremewarmer: on kaulus ja suojaa hyvin lapoja.

Vierailija
13/15 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Hurtta-malliston asuja.

Vierailija
14/15 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on just Hurtan exteme warmer cotonilla. Suojaa hyvin, säätö vyössä ja hännän tyvellä on myös säätö, jolla pituutta saa hieman säädettyä. Ainoa mikä siinä on niin koska on melko matala koira niin tuo helma tulee aika alas.

Vierailija
15/15 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 6 kg havannalla on Hurtan fleece-puku etulahkeilla ja se on paras. Riittää melko kovilla pakkasillakin. Sitten mulla on myyjäisistä ostettu itseneulottu villapusero, sekin toimii.