Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljon yh saa kelasta?

Vierailija
24.01.2018 |

Tuli mieleen kun täällä oli keskustelu kuka pärjää kodinhoidon tuella. Kaverin tuttu yh ei kehtaa sanoa Kuinka paljon saa tukia.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

www kela fi

Vierailija
2/39 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kelasta. On monen hintaisia. Minä suosin avokeloja, mutta niitäkin on monen hintaisia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liikaa.

Vierailija
4/39 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä ainakaan mitään tukia saanut. En ymmärrä oletusta että yh:t saisi automaattisesti jotain tukia. Palkalla elellään.

Vierailija
5/39 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväkuntoisesta kelasta voi saada korkeintaan parikymppiä, se riippuu mm. kelan koosta. Jos on semmoinen oikein iso, puinen kaapelikela, niin sen arvo on kyllä jo satasia, yh:llekin.

Vierailija
6/39 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a kuule, kun niitä yh:kin on erilaisia.

Vierailija
7/39 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan lapsilisän 145e.

Vierailija
8/39 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en mä ainakaan mitään tukia saanut. En ymmärrä oletusta että yh:t saisi automaattisesti jotain tukia. Palkalla elellään.

Tässä tapauksessa oltiinkin kodinhoidontuella eli tilanteessa jossa sinäkin olisit saanut tukia, kun sinulla ei ole niitä palkkatuloja.

Vierailija
9/39 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako niin paljon ettei kehtaa sitä edes sanoa?

Lapsilisät ja yh-korotus siihen. (n. 100e/lapsesta)

Elatustuki (ja mahdollinen elatusapu ukolta) minimi 156e/lapsi.

Yleinen asumistuki voi olla jopa 600-700e/kk riippuu vuokran määrästä.

Lastenhoidontuki about 500e/kk.

Laske siitä. Montako lasta jne...

Vierailija
10/39 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina saanut sieltä vaan lapsilisät sen jälkeen kun töihin palasin. Sitäpaitsi, varmaan miljoonannen kerran tämän palstan historiassa; ei ole sellaista tukea, kuin kodinhoidontuki, eikä kodinhoitotuki. SE on KOTIHOIDON TUKI. Sitä saa lapsen kotihoitoa varten, eikä kodinhoitoa varten. Niin ja tätä kotihoidon tukea saa muutkin kuin yksinhuoltajat. Riittää että lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa.

Vierailija
11/39 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodinhoidontuella ollessaan ei saada palkkaa.

Vierailija
12/39 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan lapsilisän 145e.

Miksi et ole hakenut kodinhoidontukea?

Vierailija
13/39 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako niin paljon ettei kehtaa sitä edes sanoa?

Lapsilisät ja yh-korotus siihen. (n. 100e/lapsesta)

Elatustuki (ja mahdollinen elatusapu ukolta) minimi 156e/lapsi.

Yleinen asumistuki voi olla jopa 600-700e/kk riippuu vuokran määrästä.

Lastenhoidontuki about 500e/kk.

Laske siitä. Montako lasta jne...

Toimeentulotuki.

Vierailija
14/39 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan Kelasta lapsilisän, kahdesta lapsesta n. 296 kuussa. Muut tuloni saan palkkatyöstä.

Vierailija
15/39 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidon tukea saa silloinkin kun on töissä. Lapsi vaan ei silloin ole kunnallisessa päivähoidossa.

Vierailija
16/39 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina saanut sieltä vaan lapsilisät sen jälkeen kun töihin palasin. Sitäpaitsi, varmaan miljoonannen kerran tämän palstan historiassa; ei ole sellaista tukea, kuin kodinhoidontuki, eikä kodinhoitotuki. SE on KOTIHOIDON TUKI. Sitä saa lapsen kotihoitoa varten, eikä kodinhoitoa varten. Niin ja tätä kotihoidon tukea saa muutkin kuin yksinhuoltajat. Riittää että lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa.

Keneen sinä tuntisit olevasti suhteessa parempi ihminen, jos kaikki kirjoittaisi aina tismalleen oikein? Askarreellaan kyllä mitali, ettei tule enempää pahamieli. Oletko hakenut apua tuohon masennukseesi? Masentuneelle on yleensä tärkeää nostattaa sitä omaa egoaan ajanvietteenä käytettävällä palstalla.

Vierailija
17/39 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kodinhoidontuella ollessaan ei saada palkkaa.

En tiedä kodinhoidontuesta, mutta kotihoidontukea saava voi saada myös palkkaa jos käy töissä.

Kotihoidontukea maksetaan jos lapsi ei ole kunnallisessa hoitopaikassa. Tiedän useammankin vanhemman jotka saavat sekä palkkaa että kotihoidontukea.

Vierailija
18/39 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan Kelasta lapsilisän, kahdesta lapsesta n. 296 kuussa. Muut tuloni saan palkkatyöstä.

Entä elatusmaksu?

Vierailija
19/39 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä elatusmaksu?

En saa elatusmaksuja. Etä on niin pienituloinen että en halua sössiä hyviä välejä vaatimalla rahaa, vaikka lain mukaan voisinkin. Pärjään ilmankin.

Vierailija
20/39 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keneen sinä tuntisit olevasti suhteessa parempi ihminen, jos kaikki kirjoittaisi aina tismalleen oikein? Askarreellaan kyllä mitali, ettei tule enempää pahamieli. Oletko hakenut apua tuohon masennukseesi? Masentuneelle on yleensä tärkeää nostattaa sitä omaa egoaan ajanvietteenä käytettävällä palstalla.

Jos yhtään on aivoja, niin ymmärtää sen, että kodinhoidon tuki tai kodinhoito tuki tarkoittaisi sitä, että tuettaisiin kodinhoitoa. Mutta kun sitä varten ei ole tukea. En ole masentunut, mutta sinä taidan olla imbesilli. Ainakin koen olevani sinua parempi.