Uhkapeliä: ottaisitko varman lauantain 1,2 miljoonan lottovoiton vai 90% todennäköisyydellä perjantain 82 miljoonan Eurojackpotin?
Kaksi vaihtoehtoa: saat 100% varmasti 1,2 miljoonaa euroa ensi lauantain lottoarvonnassa
VAI
90% todennäköisyydellä perjantain Eurojackpot-arvonnassa 82 miljoonaa euroa?
Kumman vaihtoehdon valitsisit?
Kommentit (49)
Koska talous on kunnossa ja eläkkeet tienattu ja lastenkin elämä näyttäisi menevän hyvään suuntaan, kokeilisin onneani EJ:ssa
En ole ahne ja olen hieman turvallisuushakuinen. Tuollainen 82 miljoonaa olisi ihan liikaa, ei se tuo juurikaan lisäarvoa 1,2 miljoonaan verrattuna. Meidän kämppä on riittävän kiva ja autolla ei pröystäillä, joten tuo 1,2 miljoonasta riittäisi hyvin pieneen rantamökkiin ja loput osinkosalkkuun.
Vierailija kirjoitti:
Todennakoisyys on aivan liian iso.
Kaikki matikantunneilla hereilla olleet osaavat laskea etta mikali todennakoisyys on yli 14.6% isompaan pottiin siihen kannattaa tarttua. Talloin odotusarvo on yli varman 1.2 miljoonaa.
Nain siis teoriassa. Minulla on rahaa etta 1.2 miljoonaa ei tekisi ihmeita mihin nyt en juuri pystyisi, ehka vahan kivempi kamppa. 82 miljoonaa avartaisi mahdollisuuksia taas niin paljon etta tyopaikan avaimet voisi jattaa taakseen jo huomenna.
Taidat kyllä itse nukkuneen matikantunnit.
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta 90% eurojackpotin.
1,2 miljoonaa on suhteellinen summa, loppujenlopuksi vain keskiverto asunnon hinta helsingin keskustassa ja se siitä.90 miljoonaa on jo summa, millä voisi muokata elämästään mieleisensä.
1,2 miljoonalla saa 400k€ kämpän ja 800k€ salkun, josta saat nettona osinkoja 2500€/kk koskematta pääomaan. Kyllä tuolla jo ihan kohtuullisesti elelisi. Töitä voisi tehdä silloin kun huvittaa, sellaisia missä viihtyy. Ei tarvitsisi jäädä huonoon työilmapiiriin kärvistelemään eikä kuuntelemaan luonnehäiriöisen pomon kettuiluja.
Peukutuskysely 5:
Kumman valitset?
PEUKKU YLÖS: 120 tonnia varmasti
PEUKKU ALAS: 8,2 miljoonaa 90 %:n todennäköisyydellä
Vierailija kirjoitti:
Peukutuskysely 5:
Kumman valitset?
PEUKKU YLÖS: 120 tonnia varmasti
PEUKKU ALAS: 8,2 miljoonaa 90 %:n todennäköisyydellä
Tää on mulle se kohta, jossa joudun oikeasti miettimään. Varallisuutta on sen verran, että 120000 sinne tai tänne ei mullista mitään, mutta olisi toki kiva lisä nykyiseen. 8,2 miljoonaa olisi jo sellainen summa, että sen tuotoilla eläisi paremmin kuin hyvin ja siitä voisi lohkaista jälkipolvillekin mukavan siivun. Ehkä jopa tässäkin kohtaa kallistuisin ottamaan varman 120000€. Siitä saatavat osingot ei vielä pienentäisi työmarkkinatuen määrää.
Eurojackpot ehdottomasti. Minulla on jo yli viiden miltsin nettovarallisuus joten joku milti sinne tänne ei muuttaisi yhtään mitään. Ihan samalla skeida saksasta tuodulla bemarikatumaasturilla ajelisin vieläkin. Uudet talvirenkaat ehkä ostaisin. Muutenkin on varmaan jo miltsi lisää vuoden kuluttua koska olen ottanut miljoonien lainat ja ostanut warreja saadakseni lisävipua sijoituksiini.
Nykyisin on niin paljon inflaatiota että pitäisi olla vähintään 100 miltsii että tuntisi pärjäävänsä edes jotenkuten. Ei silläkään ostella karibiansaaria tai juhlita isoilla huvipursilla ja privaattisuihkareilla. Mieluiten joku 300 miljoona niin saisi jo pikkasen rispektiä eikå kohdeltaisi kuin koiraa luksushotelleissa ja hienoimmissa ravintoloissa. Muutamalla miltsillä oot ihan sama luuseri nobody kuten kaikki muutkin verrattuna venäjän mafioosoihin ja oligarkeihin, kiinan uusrikkaisiin, saudi prinsseihin, lontoon ja new yorkin hedgerahasto k usipäihin ym.
Ottaisin ilman muuta ennemmin varmuudella 1,2 miljoonaa, ei tarvitsisi miettiä kahta kertaa. Jos olisin varakkaampi niin sitten voisin harkita toista vaihtoehtoa.
Ottaisin varmuudella varmaan ennemmin 200000e mitä 90% todennäköisyydellä 82 miljoonaa euroa.
kokeilisin ensin 2 kertaa eurojack jos ei onnistu 3 kerralla ottaisin jo sen 1,2 miljoonaa ja muuttaisin jonnekin missä sillä voi elää Herroiksi, vaikka Vietnamiin