Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin pihahommissa kun yht äkkiä jalat löi veteliksi, ei kantanut yhtään ja haukoin henkeä

Susanna
23.01.2018 |

Mieheni oli vieressä ja piteli mua pystyssä. Jalat löivät hervottomina ees taas eikä kantanut yhtään. Hengitys muuttui kovin nopeaksi ja pinnalliseksi. Mikä ihme mulle tuli??

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin paniikkihäiriö, mutta se ilmeisesti sen veteläksi menemisen seurauksena.

Vierailija
2/17 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko syönyt tarpeeksi, oletko väsynyt, juonut liian vähän vettä tms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te menitte päivystykseen?

Vierailija
4/17 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni sokerit matalalle, eli alle neljän. Olitko muistanut syödä tarpeeksi?

Vierailija
5/17 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievä aivoinfarkti tai sydäri

Vierailija
6/17 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin syönyt ja juonut muutaman tunnin sisällä päivällistä. "kohtaus" ei antanut minkäänlaista ennakkovaroitusta. Kun jalat löystyi, sanoin miehelleni että mää kaadun, otin seinästä käsillä tukea ja mieheni piteli minua vyötäröltä. Kahdesti kävin ihan polvillani. Koko juttu kesti muutaman minuutin jonka jälkeen avustettuna lysähdin sohvalle.

Vierailija
7/17 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut flunssaa? Voi tulla kamalia jälkijuttuja.

Vierailija
8/17 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita päivystykseen edes. Kerrot oireet ja saat vähän parempaa tietoa kuin täältä. Et taida olla ihan kunnossa tai olet ainakin tosi pelästynyt, kun tältä palstalta kysyt tuommoisessa tilanteessa neuvoa.

Vierailija
9/17 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään flunssa, väsymys tai verensokerin lasku. Älä kuuntele vähättelijä palstalaisten lässytyksiä, vaan ota tuo kohtaus vakavasti. Siis mikäli yhtään järkevä ihminen olet.

Vierailija
10/17 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joita olla joku hermostollinen juttu, paha hermopinne esimerkiksi. Kannattaa tutkia kyllä. Meni ilmeisesti ohi kuitenkin, vai eikö jalat edelleenkään toimi?

Vierailija
11/17 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rytmihäiriö?

Vierailija
12/17 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoverenkierron häiriö

Vierailija
13/17 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama noin viikon verran. Meni ohi itsestään enkä tiedä mistä johtui.

Vierailija
14/17 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on soitettu sinne päivystykseen, pitäisikö mennä näytille? Sellainen aivoverenkierron häiriö kun voi olla isomman kohtauksen enne. Olette säikähtäneet ja ripustaudutte haaveeseen, että mitään ei oikeasti tapahtunut. Varmistakaa asia, soittakaa.

15/17 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIA-kohtauksen mahdollisuus pitäisi muistaa. Soita päivystykseen ja kerro tilanne. Saat toimintaohjeet.

Jos päätyvät siihen, että se oli TIA eli ohimenevä aivoverenkiertohäiriö, niin suunta on sairaala samantien.

TIA siis menee itsessään ohi, mutta ennakoi usein aivoinfarktia, siksi kohtauksen jälkeen on hakeuduttava sairaalaan. TIA-kohtaukseen ei liity kipua ja maallikko ei osaa arvata, että on sairaalan tarpeessa.

Vierailija
16/17 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita hyvä ihminen päivystykseen!

Vierailija
17/17 |
15.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ottamaan välittömästi lääkäriin yhteyttä. Jos on esim sydänkohtaus voi uusia pahemmin ja varoittaa noin. Tai sitten kertoo jostain sairaudesta muuten, joka kannattaa tutkia mahdollisimman pian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän