Miksi juntit sanoo "lavallinen" kaljaa?
Ilmeisesti tarkoittavat laatikko (eli perinteisemmin kori) 24 olutta. Lava taas on 90 laatikkoa. Kun mamma sanoo "mies joi lavallisen kaljaa eilen" niin hieman vaikea kyllä uskoa. :D
Kommentit (38)
Lavallinen on siis 24x90= 2160 olutta. Ihan normi viikonloppu.
Ja sekö (asiavirhe) on sitten hymiön paikka..??
Nykynuoriso ei ole sitä lavaa koskaan nähnytkään, sillä sen kanssa tekemisiin joutumiseksi olisi oikeastaan oltava töissä.
Koska juntti on tilannut etukäteen Superalkosta haluamansa virvokkeet, ne on pakattu lavalle, kelmutettu ja nostetaan Tallinnan satama-alueella juntin Hiaceen.
t. juntti
Outoa olis sanoa sitä pahvipakettia missä on 24 tölkkiä koriksi, kun ei se millään muotoa ole kori. En itse kyllä puhu aiheesta juuri koskaan, koska emme kumpikaan mieheni kanssa juo olutta, mutta jos puhuisin sanoisin myös lava.
Vierailija kirjoitti:
Siksi että toinen juntti saa ihmetellä sitä vauvapalstalla
Sanot kuitenkin "lavallinen", tunnusta!
Vierailija kirjoitti:
Nykynuoriso ei ole sitä lavaa koskaan nähnytkään, sillä sen kanssa tekemisiin joutumiseksi olisi oikeastaan oltava töissä.
Supermarketeissahan ne eniten myyvät oluet on kyllä lavalla.
Sehän on vain sellaista, itselle liioittelevaa toiveajattelua...
Suomalaiset on niin tyhmiä! Kävisitte edes Ruotsissa. Siellä sentään osataan.
Vierailija kirjoitti:
Outoa olis sanoa sitä pahvipakettia missä on 24 tölkkiä koriksi, kun ei se millään muotoa ole kori. En itse kyllä puhu aiheesta juuri koskaan, koska emme kumpikaan mieheni kanssa juo olutta, mutta jos puhuisin sanoisin myös lava.
Lava olisi silti väärin. Kori on 24 pulloa olutta, käy joskus ravintolassa niin näet pulloja siellä tiskin takana. Tölkit taas ovat laatikossa.
Korin ja pahvisalkun välillä oluita myytiin vähän aikaa 24 tlk lavoilla. Sellanen sininen muovitarjotin jossa ne tölkit jotenkuten pysyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Supermarketeissahan ne eniten myyvät oluet on kyllä lavalla.
Ei ne tajua, että niitä kuljetetaan siinä lavalla, ne luulee, että se lava on osa somistusta. Sitä paitsi katsantokannan ja keskittymiskyvyn puutteen vuoksi he eivät tajua yli 3 laatikon kokonaisuuksia.
Lava ei ole 90 laatikkoa vaan 108, mutta joo periaate kuitenkin oikein :)
Puhutteks työ kahenkymmenenneljän sikspäkistä?
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet tuon 108 laatikkoa kuullut? Itse olen työn puolesta tilannut useinkin ja aina lava oli 90 laatikkoa. Viimeisimmästä kerrasta tosin on jo 5 vuotta, ehkä tuo on sen jälkeen muuttunut?
Vierailija kirjoitti:
I see what you did there. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet tuon 108 laatikkoa kuullut? Itse olen työn puolesta tilannut useinkin ja aina lava oli 90 laatikkoa. Viimeisimmästä kerrasta tosin on jo 5 vuotta, ehkä tuo on sen jälkeen muuttunut?
Tuolta esim jos tilaa lavallisen olutta (oluen laadusta ei nyt keskustella :D ) on siinä 108 laatikkoa. https://www.viinikauppa.com/catalog/108-x-lapin-kulta-5-2-24x0-33l-ds.
Tosin niin näkyy olevan esim 99 laatikkoa sisältäviä lavoja myös, eli tuo tosiaan ilmeisesti vaihtelee.
Mun mielestä juntimpaa on kikkailla tällä tiedolla että oikea lava on 90 tai 101 laatikkoa.
Jos tuolle linjalle lähdetään, niin onko se finlava, eurolava, pikkulava vai hiluxin lava?
Siksi että toinen juntti saa ihmetellä sitä vauvapalstalla