Mikä on sinun mielestäsi maailman hienoin ammatti?
Ja kyllä, KAIKKI ammatit ovat todella tärkeitä ja merkityksellisiä, eli siitä ei ole kyse.
Itse vastaan kirurgi. Kirurgit tekevät aivan käsittämätöntä ja mieletöntä työtä.
Kommentit (31)
Astronautti sanon minäkin. Olisipa fiksu...
Aivokirurgi. Koskaan en itse siihen työhön kykenisi. En käsitä miten sen vastuun pystyy kantamaan hartioillaan. Katsoin hiljattain Juha Hernesniemin haastattelun, kunnioitus on hänenlaisiaan hengenpelastajia kohtaan suuri.
Palomies, syöksyy vaikka palavaan taloon pelastamaan ihmisiä. Ja pelastaa ne eläimiäkin:-). Olen itse seurannut pelastustoimia ja palon sammutusta kotitalossani, ja palomiehet oli korissa katonreunalla avaamassa palavan ullakon kattoa ja tukahduttamassa paloa. Hurjan näköistä.
Ilotyttö. Väitetään myös maailman vanhimmaksi ammatiksi. Osa on asialleen omistautuneita, mutta osa myös töissä pelkästään rahan takia., Suurin osa kai jotain siltä väliltä.
Valitettavasti kapitalismi jyrrää tälläkin alalla. Parittajat käyttävät työntekijöitä taloudellisesti hyväksi ja pyrkivät luomaan alueellisia monopoleja, näin yksityisyrittäjillä on vaikeampaa.
Sosiaalityöntekijä ja poliisi. Pitävät omalla työllään yhteiskunnan turvallisuutta yllä kansalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Siivooja. Usein unohdettu ja aliarvostettu. Siivoojien ei tarvitsisi kauaa lakkoilla että huomattaisiin.
Joo, tätä olin tulossa sanomaan itsekkin. Toinen tärkeä näin kapungistuneessa ympäristössä elävänä on jätekuski.
Kaikki purkuhommat, en edes tiedä onko purkutöitä tekevät oma ammattikuntansa. Etenkin isoilla työkoneilla tehtävä talojen matalaksi laitto kiehtoo.
Olen tietokonetta nakutteleva taloussihteeri, joten tuossa varmaan kiehtoo voimakas ero omaan alaan.
Viime syksynä viereisestä korttelista laitettiin hometalo matalaksi. Toimitusta oltiin herkeämättä seuraamassa minä ja kaikki naapuriston pikkupojat