Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestäsi ok jos aikuinen mies sanoo 10-vuotiasta tyttöä näpsäkäksi?

Vierailija
23.01.2018 |

Eikö tuo ole aika omituinen sanavalinta?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

2/14 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok. Toki kai sen voi jotenkin limaisestikin sanoa.

Mutta minun murteessani ja perheessäni voisi sanoa näpsäkäksi kymmenvuotiasta, joka vaikka kattaisi pöydän ja keittäisi kahvit tai korjaisi pöydän ja laittaisi astianpesukoneen pyörimään itsenäisesti.

Tai käsittelisi taitavasti koiraa, hoitaisi pikkusisarta, kipaisisi vettä sukulaismummolle joka haluaa ottaa lääkettä.

Semmoinen työhön tarttuva ja osaava on mulle näpsäkkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näpsäkkä on vähän kuin näppärä. Ei mitään omituista. Näpsäkän näköinen on eri asia.

Vierailija
4/14 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näpsäkkä eli näppärä eli keksiläs ja taitava. Oikein sopiva kehu toimeliaalle 10 vuotiaalle tytölle.

Vierailija
5/14 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä on kutsunut mua aina neiti näpsäksi kun oon aina osannut tehdä asioita, vieläkin kutsuu mua tuolla nimellä etenkin jos oon auttanut sitä jossain teknisessä jutussa.

N28

Vierailija
6/14 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan pätevä sana myös lapsesta käytettäväksi.

Vierailija
7/14 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYKYÄÄN EI VOI SANOA ENÄÄ KETÄÄN MINKÄÄNLAISEKSI.PARAS OLLA SANOMATTA MITÄÄN.

Vierailija
8/14 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä taas näitä nykysomen luomia mielensäpahoittajia, jotka oikeasti tarttuvat ihan joka sanaan joka puolella?

Ihmetyttää vain, että miten tällaiset ihmiset oikeasti jaksavat arkielämää vuodesta toiseen? Vai lisääntyykö aivoverenvuotojen ja stressipohjaisten sairauksien määrä niin, että lakkaavat lopulta olemasta, kun eivät kestä kaikkea tätä kokemaansa vääryyttä?

Vierailija
9/14 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä taas näitä nykysomen luomia mielensäpahoittajia, jotka oikeasti tarttuvat ihan joka sanaan joka puolella?

Ihmetyttää vain, että miten tällaiset ihmiset oikeasti jaksavat arkielämää vuodesta toiseen? Vai lisääntyykö aivoverenvuotojen ja stressipohjaisten sairauksien määrä niin, että lakkaavat lopulta olemasta, kun eivät kestä kaikkea tätä kokemaansa vääryyttä?

Rauhoitu. AP nimenomaan teki ketjun, kun ei itse ole varma miten muut sanan ymmärtävät. Kukaan tässä ketjussa ei ole pahoittanut mieltään, ja yhdestä suusta on APlle kerrottu, että ei viittaa seksuaaliseen viehätykseen.

Vierailija
10/14 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä aloittaja nyt ala hyperventiloimaan vai lainaanko paperipussia?

Vierailija
11/14 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan useita. "Näpsäkkä tyttö" tarkoittaa minulle oma-aloitteista ja aikaansaavaa tyttöä. Ilmaisua käyttävät lähinnä aikuiset (miehet tai naiset)

En saanut ilmauksesta mieleeni mitenkään seksuaalista, valitan, ap...

Vierailija
12/14 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näpsäkkä tarkoittaa minusta näppärää, kätevää ja ahkeraa. Näpsäkän näköinen on sitten eri asia, siinä on kieltämättä seksuaalinen pohjavire.

Vierailija
13/14 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan, että kummisetäni sanoi mua näpsäkäksi kun olin suunnilleen tuon ikäinen. Menin hämilleni. Lapsen vaistolla tajusin sen epäsopivaksi ilmaisuksi. Hän ei kylläkään koskaan käynyt kiinni minuun, vaikka vinkkasi silmää esimerkiksi, jonka myöskin koin sopimattomaksi jostain syystä.

Vierailija
14/14 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NYKYÄÄN EI VOI SANOA ENÄÄ KETÄÄN MINKÄÄNLAISEKSI.PARAS OLLA SANOMATTA MITÄÄN.

Ollaa iha hilijaa kaikki ja näytettää vihasilta ettei tuu sanomista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän