Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsoin äsken että valuraitaisen paistinpannun voi ostaa uutena alle 30 eurolla. Mikä on siis tekosyysi?

Vierailija
23.01.2018 |

Varsinkin kun valurauta tiettävästi on täysin ylivoimainen.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valurautaa ei voi pestä astianpesukoneessa, teräksen voi.

Vierailija
2/39 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyy mihin? Siihenkö, että en osta valurautapannua uutena.

No se, että sain ilmaiseksi kaksi karstoittunutta kaatopaikkakuormassa olevaa pannua. Poltin ne karstasta puhtaiksi nuotion hiillksella ja rasvasin sianihralla. Nyt ne 60 vuotta vanhat pannut toimivat paremmin kuin marketin kolmen kympin kiinanpannut. Säästin 60€, mutta olihan tuossa hiukan vaivaa.

Mökille ostin samanlaiset kirppikseltä. Tinkimisen jälkeen maksoivat 2€/kpl

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on valurautapannu, mutten käytä sitä. On liian painava ja hankalasti pestävä.

Vierailija
4/39 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa. 

Vierailija
5/39 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lähteä pakkasessa kävelemään uimahallille. Se on siis tekosyyni etten käynyt uimassa tänään.

Tarkemminhan et määritellyt, että tekosyy mihin.

Vierailija
6/39 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa sitä rasvapolttorumbaa. Hyvä teflon-pannu on vain niin ylivoimainen helppoudessa.Ei minua haittaa se, että joudun uusimaan pannun 10 vuoden välein.

Vierailija
7/39 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee sillä mitään.

Vierailija
8/39 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin äsken että valuraitaisen paistinpannun voi ostaa uutena alle 30 eurolla. Mikä on siis tekosyysi?

Varsinkin kun valurauta tiettävästi on täysin ylivoimainen.

Niin tekosyy mille?! Mulla on valurautapannu ja useampi teflonpannu ja valurautaa käytän ehkä kerran kymmenessä vuodessa, siinä on mun tekosyy.

Vierailija
9/39 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan valurautapannun. En tarvitse toista.

Vierailija
10/39 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vege ni en halua mitään sianihrapannua, jolla todennäköisesti vaan polttaisin sapuskani.

Vierailija
11/39 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on induktioliesi ja pari ihan hyvälaatuista teflonpannua. Vitsi on siinä että ruokaa ei polteta pohjaan, pannu huuhdellaan heti käytön jälkeen lämpimällä vedellä ja pestään, ihan tippa pesuainetta ja pehmeä sieni riittää, kuivataan heti. Ihmettelin nuorempana kun pannut menivät nopeasti huonoksi kun säilytin niissä ruokaa seuraavaan päivään ja pesin koneessa. Vanhetessa viisastuu :)

Vierailija
12/39 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua valurautapannua. Jos haluaisin, omistaisin sellaisen. Yksinkertaista.

Vierailija
13/39 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on valurautapannu, mutten käytä sitä. On liian painava ja hankalasti pestävä.

Ei sitä tarvitse pestä,pyyhkiä vain puhtaaksi ja rasvata.

Vierailija
14/39 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kirjoittaa muutama kommentti näihin vastauksiin (en ole aloittaja). Käytin ennen teflonpannua, mutta kun miehen kanssa muutettiin yhteen, talouteeni tuli valurautapannu. Pikku hiljaa teflonin käyttö jäi. Olen nyt siis käyttänyt valurautapannua n. 10 vuotta. Oman kokemukseni mukaan

- valurautapannua ei ole vaikea pestä. Pesen sen pelkällä vedellä ja luonnonmateriaalista valmistetulla patasudilla. Jos joskus pannuun tarttuu tiukemmin jotain, käytän terässykeröä. (Aika harvoin tarttuu.)

- valurautapannua ei tarvitse rasvapolttaa kuin poikkeusolosuhteissa. Kymmenen vuoden aikana tällaista tarvetta ei ole tullut. Itse asiassa en edes tiedä, miten rasvapoltto tapahtuu (joku voi toki kertoa).

- valurautapannu ei kaipaa sianihraa. Mieheni on kasvissyöjä, minä syön kalaa ja joskus satunnaisesti lihaa, ja meillä rasvana käytetään auringonkukka- tai oliiviöljyä, voita tai margariinia.

- valurautapannu ei polta ruokia pohjaan sen helpommin kuin ohuempikaan pannu. Toki sillä paistaminen voi aluksi tuntua erilaiselta kuin ohuella pannulla.

Vierailija
15/39 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään erikseen rasvaa valurautapannua. Siihen tulee kyllä rasvaa sitten seuraavalla paistokerralla!

Vierailija
16/39 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen tekosyy? Enkä usko, että hyvälaatuinen valurautapannu irtoaa 30€. Ainakaan siinä ei ole tarkkaa tuoteselostetta, mitä seos sisältää.

Ja on useampi valurautapannu, mutta ovat vintillä. Ainoastaan käytän kesäkeittiössä.

Ja syy siihen on, että valurautapannu on painava ja työläs pitää puhtaana.

Vierailija
17/39 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekosyy mihin? Siihenkö, että en osta valurautapannua uutena.

No se, että sain ilmaiseksi kaksi karstoittunutta kaatopaikkakuormassa olevaa pannua. Poltin ne karstasta puhtaiksi nuotion hiillksella ja rasvasin sianihralla. Nyt ne 60 vuotta vanhat pannut toimivat paremmin kuin marketin kolmen kympin kiinanpannut. Säästin 60€, mutta olihan tuossa hiukan vaivaa.

Mökille ostin samanlaiset kirppikseltä. Tinkimisen jälkeen maksoivat 2€/kpl

Tinkasit muutaman euron pannuista?

Vierailija
18/39 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keraaminen liesitasoni ei taitaisi tykätä valurautapannusta. Siksi.

Vierailija
19/39 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keraaminen liesitasoni ei taitaisi tykätä valurautapannusta. Siksi.

Ainakin ihan tavallisella keraamisella liedellä voi käyttää valurautapannua.

Vierailija
20/39 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mulla on hiiliteräspannu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän