Tarvitsisin pikaisesti reseptin nenäsuihkeeseen, mutta terveyskeskukseen saa ajan vasta kuukauden päähän! Mitä teen?
Kysymys otsikossa.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Marssi apteekkiin ja osta nenäsuihke.
Tarvitsisin sellaisen, jonka saa vain reseptillä...
Menenkö päivystykseen, vai yksityiselle ja lähetän sitten laskun sairaanhoitopiirille?
Ai niin, saako sairaanhoitaja nykyään määrätä nenäsuihkeita? Terveyskeskuksessa taitaa olla akuuttiaikoja vain sairaanhoitajan vastaanotolle. -ap
Jos suihkeen takia ei välttämättä tarvita lääkärikäyntiä, niin Omakannan (vai oliko se Omasote) kautta voi laittaa hoitajalle viestin ja pyynnön reseptistä. Ainakin omalla kohdalla tuo on toiminut hyvin, resepti on tullut parissa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsisin sellaisen, jonka saa vain reseptillä...
Menenkö päivystykseen, vai yksityiselle ja lähetän sitten laskun sairaanhoitopiirille?
Menet yksityiselle ja maksat laskun itse. Et sinä mitään takaisin saa.
Jos olet aiemmin jo käynyt lääkärillä, saattanet saada uusinnan puhelimitse, käymättä lähtöruudussa. Jos taas päätit juuri nyt tarvita erikoussuihkettasi ensimmäistä kertaa, matka alkaa lähtöruudusta.
Mulla on nenäsuihketta joka on 100% seesamiöljyä. Osta prismasta litra seesamiöljyä ja kaada nenääsi niin ongelma ratkeaa. Jos haluat nenän myös avautuvan niin laita sieraimiisi pari mynthon pastillia niin ongelmasi ratkeaa.
Tuskin ap nyt mistään Nasolinista puhuu, haloo!
Ap, jos tarvitset jotakin spesifiä lääkettä, jota olet ennenkin käyttänyt, käy huomenna terveysaseman päivystävällä hoitajalla (joka voi kysyä lääkäriltä sinulle reseptiä) tai soita tak laita sähköpostia omalääkärillesi ja kerro, miksi suihketta sinulle on määrätty ja miksi tarvitset uuden reseptin. Puhelinajan saa yleensä terveyskeskuksen ajanvarauksesta tai hoitajalta tällaisissa akuuteissa tilanteissa helposti.
Pääsääntöisesti lääkärit uusivat vain itse määräämiään lääkkeitä, mutta olen minä ainakin saanut työpaikkalääkäriltä reseptin myös muiden alunperin määräämiin lääkkeisiin, kun olen jutellut hänen kanssaan sähköpostitse tai puhelimella ja selittänyt tarpeen.
Julkinen terveydenhoito ei ole velvollinen korvaamaan asiakkaalle yksityislääkärissä käyntiä varsinkaan, jos käynnin perussyy on asiakkaan huono suunnitelmallisuus ja haluttomuus hoitaa asiaa ensin puhelimitse tms.
On muuten kumma juttu, että markkinoilla ei tällä hetkellä ole yhtään reseptivapaata säilöntäaineetonta kortikosteroidipohjaista nenäsuihketta. Kaikki säilöntäaineettomat näyttäisivät vaativan reseptin - miksi?
Omakannan kautta voi laittaa reseptipyynnön. Kirjaudut sinne omilla pankkitunnuksillasi. Helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Ai niin, saako sairaanhoitaja nykyään määrätä nenäsuihkeita? Terveyskeskuksessa taitaa olla akuuttiaikoja vain sairaanhoitajan vastaanotolle. -ap
Meillä ainakin lääkäri voi kirjoittaa reseptin sairaanhoitajan välittämästä pyynnöstä. Eli hoitajalle vaan aika.
Jos ap:llä on olemassa resepti siihen, sen saa uusittua nopeasti myös apteekin kautta. Menet apteekkiiin, he katsovat reseptin koneelta ja pyydät heitä uusimaan reseptin puhelinsoitolla. Jos käy hyvä tuuri, saa nopeastikin, tai sitten pitää odottaa useampi tunti tai seuraavaan päivään. Viimeistään seur.pvä on reseptit uusittu näin tehtynä. On usein nopeampaa kuin Omakannan kautta uusittu.