Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antinatalismi - Who gets born, loses.

Vierailija
23.01.2018 |

Elämästä on iso osa kärsimystä. Jos olet niitä harvoja, jotka ovat syntyneet terveenä esim. länsimaihin ja se ei juuri nyt kärsimykseltä tunnu, niin odotapa vanhuuspäiviä. Iso osa syntyy tänne pelkästään kärsimään. On moraalitonta lisääntyä. Syntymätön ihminen säästyy tältä painajaiselta. Antinatalismi on ainut moraalisesti järkevä ratkaisu, koska ihminen joka ei ole ikinä syntynyt ei voi kaivata elämän hyviä puolia, mutta jo syntynyt voi kärsiä elämän huonot puolet. Lopputulos on siis aina negatiivinen.

http://www.thecritique.com/articles/we-are-creatures-that-should-not-ex…

http://www.independent.co.uk/life-style/antinatalism-people-think-world…

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on juurikin näin. Harmi, että suurin osa ihmisistä ovat kykenemättömiä ajattelemaan asiaa tarpeeksi syvällisesti (joka ei olisi paljoa vaadittu).

Vierailija
2/5 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei oikein pysty tekemään rationaalisia päätöksiä, kun niiden hormonit päättää asioita. 

Itse mietin tänään antinatalismia, kun katsoin jotain historiakuvia, ja siinä oli pariisissa ripustettu pieniä vauvoja roikkumaan kadulle 1920-luvulla, ne oli myytävänä, kun kukaan ei halunnut niitä.

Eli ainakin aborttien ja ehkäisyn ansiosta ollaan hieman menty parempaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivon, etten olisi syntynyt. Enkä aio hankkia lapsia. Kai siinä olisi pieni mahdollisuus, että lapsestani tulisi ns. "perusonnellinen" täällä Suomessa, mutta... en usko, kun äitinä olisin minä. Tai sitten kasvatusvanhempi. Itsekkäänä en myöskään edes halua huolehtia ensin kitisevästä mukulasta ja myöhemmin vittuilevasta teinistä. Joten siinä, etten ole halunnut lapsia on voittanut sekä lapsi että minä, molemmat.

Vierailija
4/5 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse toivon, etten olisi syntynyt. Enkä aio hankkia lapsia. Kai siinä olisi pieni mahdollisuus, että lapsestani tulisi ns. "perusonnellinen" täällä Suomessa, mutta... en usko, kun äitinä olisin minä. Tai sitten kasvatusvanhempi. Itsekkäänä en myöskään edes halua huolehtia ensin kitisevästä mukulasta ja myöhemmin vittuilevasta teinistä. Joten siinä, etten ole halunnut lapsia on voittanut sekä lapsi että minä, molemmat.

Tämä.

Vierailija
5/5 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt kuitenkin ollaan, joten koetettaisiin yhdessä, tehdä siitä elämästä, minkä ihmiskunta elää, mahdollisimman hyvä ja inhimillinen. Mielestäni se on, tavallisten ihmisten kannalta parasta.

Intiassa, mistä tuon "antinatalismi"- liikkeen juttua kerrotaan, on äärimmäisen köyhyyden lisäksi, äärimmäisen rikkaita ihmisiä, joilla erikoisia liikkeitä, kuten järjestäytyneillä veroparatiirikollisilla useinkin, ym liikaa rahaa ja valtaa saaneilla, nykyisin on. Ihan jokaiseen juttuun, mitä kaupalliset mediat toistavat, ei kannata lähteä mukaan. Suomessakin saisi olla jo, riippumattomien tahojen, aidosti puolueettomia vaalitarkkailijoita, kuten muissakin sivistysvaltioissa on.