Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Otin tikit itse pois, kun ajattelin ettei iso homma ole

Vierailija
23.01.2018 |

Nyt sinne jäi pieni tikin palanen, enkä saa sitä pois vaikka kuinka yritän pinseteillä nykkiä. Tuleekohan se itsestään ulos jossain vaiheessa? Niin enkä aio mennä lääkärille tai sh:lle kuuntelemaan moitteita :-(.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tai ei.

Vierailija
2/19 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattiko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun pitää mennä, ei se itsestään ulos tule. Voi aiheuttaa pahankin tulehduksen. Tikit pitää muutenkin poistaa niin, että ihon päällä ollut osa ei käy ihon sisällä. Tuskin onnistuit siinäkään.

Vierailija
4/19 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinne ihon alle joutuneet vieraat jutut yleensä työntyy kohti pintaa pikkuhiljaa. Vaikeampi tietty saada pois, jos on arpikudosta päällä.

Vierailija
5/19 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ulos tai kapseloituu. Voit hyvin jäädä katsomaan miten käy.

Vierailija
6/19 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Märkii kyllä ulos, ei hätää.

Vierailija
7/19 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sun pitää mennä, ei se itsestään ulos tule. Voi aiheuttaa pahankin tulehduksen. Tikit pitää muutenkin poistaa niin, että ihon päällä ollut osa ei käy ihon sisällä. Tuskin onnistuit siinäkään.

Tämä. Olin sairaalassa, jossa minulta otettiin tikit. Kokenut hoitaja opetti uutta/tulevaa hoitajaa ja minäkin opin samalla. Minulla oli oikeita lankatikkejä, ei hakasia.

Vierailija
8/19 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulee ulos.

Vierailija
9/19 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta poisti sairaanhoitaja tikit sormesta (tai saattoi olla lähihoitajakin, en ole varma) ja silti tikin palasia tuli ulos haavasta vielä parin viikon päästä.

Vierailija
10/19 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin sairaalassa tikinpoistossa keisarinleikkaushaavasta. No en tiedä mikä huolimaton hoitaja oli, kun aloin viikon perästä ihmetellä, että mikä mua oikein pistää. Kas, 2 tikkiähän siellä törrötti. Nykäisin itse irti.

Mutta mene näytille, jos on hankalampi keissi.

Vierailija
11/19 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta sitä tikkiä sieltä neulalla vähän (puhtaalla) ja nypi pois. Ei pitäisi olla suuri vaiva. Missä sulla ne tikit on? Itse aina poistan tikit kuin myös kavereiltani ja aina on onnistunut. Ja ei en ole sairaanhoitaja tai edes lähihoitaja.

Vierailija
12/19 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut tikin palasia, oottakaas, vuodesta -70 eli paljonko se tekee, 47v.

Tosin enää en näe niitä nyppiä, kun ovat mahassa :D

Vierailija
13/19 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sinne jäi pieni tikin palanen, enkä saa sitä pois vaikka kuinka yritän pinseteillä nykkiä. Tuleekohan se itsestään ulos jossain vaiheessa? Niin enkä aio mennä lääkärille tai sh:lle kuuntelemaan moitteita :-(.

Miksi et aio? Sinun omasta terveydestähän tuossa on loppupeleissä kyse, tuskin se ketään lääkäriä tai hoitajaa hirveämmin liikuttaa mitä päätät itsellesi tehdä tai olla tekemättä.

Menet vaan reippaasti sinne ja kerrot totuudenmukaisesti mitä olet tehnyt, niin osaavat toimia oikealla tavalla.

Vierailija
14/19 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kasvoissa ja tosi pinnalla, katson tuota neulavinkkiä. Katsoin taskulampulla, niin ei näkynyt mitään. Pitää yrittää uudelleen. Yleensähän märkii vieraat esineet ulos, sisäänkasvaneet karvatkin joten miksei tuota tikinpalasta. Kiitos vastaajille. Ap

Vierailija
15/19 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai leikkasit kaikki tikit poikki samalta puolelta? Jos ne on ommeltu katkaisematta lankaa niin ihon alla voi olla pitkiäkin pätkiä tikkilankaa.

Vierailija
16/19 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sun tarvii kertoo, että itse olet ne ottanut ja sinne jäi pätkä.

Menet terkkariin tai työterveyshuoltoon ja sanot, että on poistettu, mutta tuntuu jääneen pätkä. Sanot, että kävit poistattamassa terkkarissa tai työterveyshuollossa. :)

Vierailija
17/19 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet terkkariin tai työterveyshuoltoon ja sanot, että on poistettu, mutta tuntuu jääneen pätkä. Sanot, että kävit poistattamassa terkkarissa tai työterveyshuollossa. :)

Tommonen valehtelu on noloa, kyllä ne nyt näkee ettei niitä ammattilainen ole poistanut.

Vierailija
18/19 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tommonen valehtelu on noloa, kyllä ne nyt näkee ettei niitä ammattilainen ole poistanut.

Turha valehdella. Kaikki käynnit kirjataan koneelle, jos et ole käynyt, ei ole kirjausta.

Vierailija
19/19 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha valehdella. Kaikki käynnit kirjataan koneelle, jos et ole käynyt, ei ole kirjausta.

Julkinen ja yksityinen on harvemmin synkassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi