miksi vain englannin kielen ääntämistä arvostellaan?
esim. jos puhuu italiaa tai espanjaa huonosti niin ei saa ääntämisohjeita :D
Kommentit (5)
Suomalaiset aika harvoin puhuvat mitään muita vieraita kieliä kuin englantia ja ruotsia.
Mikä tahansa kelpaa suomalaiselle verukkeeksi toisten suomalaisten häpeämiseen ja haukkumiseen.
Kuka muka arvostelee? Kansainvälisessä firmassa työskennellessäni olen kuullut vaikka minkälaista englannin kielen ääntämistä, eikä kukaan ole arvostellut. Pääasia, että asiat tulee hoidettua ja että kuulija ymmärtää.
Taitaa olla että ne kovaäänisimmät arvostelijat on toisia suomalaisia joista harvalla on muuta kielitaitoa englannin lisäksi ja englantia nyt kuulee ihan kaikkialla päivittäin esim. televisio-ohjelmien ja sarjojen kautta joten on myös vertailupohjaa mihin verrata.
Joten espanjan ääntämiseen ei saa ohjeita kun arvostelija itse ei osaa sanaakaan espanjaa ja harvoin sitä missään kuulee puhuttavankaan.
Kuinka monen ääntämistä on esimerkiksi natiivi englannin puhuja lähtenyt arvostelemaan?
Toisen ääntämistä arvostelevat ihmiset harvoin ovat mitään sivistyksen kukkasia itse eivätkä luultavasti puhu vieraista kielistä kuin englantia. Näin itse olen arvellut.