Vierailija

Mikä avuksi? Sorrun aina suklaaseen. Siihen päättyy mun laihdutus. Taas.

  • ylös 6
  • alas 12

Kommentit (19)

Vierailija

Syöt joka päivä tummaa suklaata kaksi palaa. Et vähempää, et enempää etkä minkään muun laatuista. Kahdessa viikossa huomaat pitäväsi päivän luvallisesta suklaahetkestä eikä suklaa ole sinulle enää joopas/eipäs-juttu.

  • ylös 19
  • alas 2
Vierailija

Älä ajattele sitä laihduttamisena vaan elämäntapa muutoksena. Kaikkea saa syödä mutta vähän.

  • ylös 15
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

No sitte syöt suklaata ja olet laihduttamatta. Itse sä päätät haluatko laihtua vai et. Tee miten oma mieli haluaa.

Vierailija

Laita suklaat pakastimeen. Kestää pidempi aika saada makuelämystä irti eikä se ole yhtä palkitsevaa, mutta saat silti suklaata. Jospa auttaisi edes määrien vähentämisessä ja lopulta vierottautumisessa.

  • ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Syön suklaata ja olen laihtunut yli kolme kiloa kuudessa viikossa. Ei se laihtuminen ole kiinni siitä mitä syö vaan siitä paljonko kaloreita syö. Ehkei ole yhtä niin terveellistä mutta ainakin laihtumista tapahtuu

  • ylös 10
  • alas 1
Vierailija

Komppaan ekaa vastaajaa. Vaihda tummaan suklaaseen, sitä ei pysty syömään niin paljon kuin maitosuklaata. Itse olin viime vuonna ihan suklaakoukussa, söin jopa useamman levyn viikossa, mutta nyt syön muutaman palan tummaa suklaata joka päivä, eikä tule himoa vetää Fazerin sinistä koko levyä naamaan kerralla, kuten aiemmin. Kaksi palaa on tosin mulle liian vähän, syön kolme tai neljä palaa :D  Aluksi 70 % suklaa maistui kitkerältä, mutta nyt muutaman viikon jälkeen siihen on tottunut.

Vierailija

Miksi ostat suklaata?

Suurin virhe on, että sinulla ylipäätänsä on suklaata jossain käden ulottuvilla odottamassa retkahdusta.

  • ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Jätät sen vaan ostamatta. Opettelet kulkemaan karkkihyllyn ohi  etkä  mene nälkäisenä kauppaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi ostat suklaata?

Suurin virhe on, että sinulla ylipäätänsä on suklaata jossain käden ulottuvilla odottamassa retkahdusta.

Samaa ajattelin. Eihän alkoholistikaan samoile Alkossa tai kapakassa tai tutki kaupan alkoholihyllyjä jos haluaa raitistua. Yhtä lailla karkkihyllyt jne voi kiertää. Mieluiten syö terveellisen välipalan ennen ostosreissua ja sitten tekee ostokset listan mukaan.

Vierailija

Mulla on iskulause, joka on toiminut mulla: hillitse itsesi kaupassa, et voi syödä sitä mitä sinulla ei ole.
Samalla metodilla lopetin aikoinaan tupakoinninkin.

Vierailija

Miksi laihdutus päättyisi siihen, että söi nyt kerran suklaata? Tuntuu oudolta ajattelutavalta, eihän tuolla ole loppuelämän kannalta mitään väliä. Ei se yksi suklaalevy (tuskin enempää ehdit mättää?) sinua kyllä lihavana pidä loppuelämää.

Vierailija

Yleensä laihdutukset epäonnistuu siihen että yritetään olla nälässä ja sitten jossain vaiheessa nuppi ei vaan enää kestä ja sorrutaan vähän napostelemaan suklaata 

Vierailija

Jos päivän ruokavalio on ollut muuten kevyt ja terveellinen,nii ei kai se laihis muutamaan palaan kaadu?Vai syötkö tosiaan levyllisen joka päivä?

Vierailija

Mä pidän kerran viikossa herkkupäivän, samana päivänä yleensä punnituksen kanssa. Sen viikon kestää paremmin kun tietää, että tiettynä päivänä saa vähän herkutella.

Vierailija

Ala syödä enemmän kasviksia. Ethän korvaa suklaalla astioita. Suosi tosi tummaa suklaata.
Suosittelen laadukasta raakasuklaata :)
Nauti suklaata kohtuudella ja ravitsevan aterian jälkiruoaksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ala syödä enemmän kasviksia. Ethän korvaa suklaalla astioita. Suosi tosi tummaa suklaata.
Suosittelen laadukasta raakasuklaata :)
Nauti suklaata kohtuudella ja ravitsevan aterian jälkiruoaksi.

Voi anteeksi, ... suklaalla aterioita.

Vierailija

Jos olet addikti, et voi syödä suklaata vain vähän. Luovu suklaasta kokonaan. Et osta, etkä ota vastaan sitä.

Vierailija

1) Älä osta suklaata tai muita herkkuja kaappiin kiusaamaan itseäsi tai jos ostat, osta vaikka tyyliin 1 suklaapatukka tai 1 jäätelöpuikko sen sijaan, että on iso suklaalevy, karkkipussi, jäätelöpaketti tms.

2) Syö säännöllisesti ja riittävästi, jotta verensokeri pysyy tasaisena, ei tule nälkä tms. Se vähentää mielitekoja ja helpottaa niitä vastaan taistelua, jos sellaisia sitten tuleekin.

3) Älä totaalikieltäydy mistään, se on turhaa. Sovi itsellesi tietyt ajankohdat, jolloin voit syödä vähän esimerkiksi sitten sitä suklaata. Vaikka joka toinen lauantai. Muista myös tällöin pysyä kohtuudessa eli osta silloinkin juurikin vain joku pieni, tietty määrä, jonka saat sitten syödä pois. Monesti se voi olla helpompaa kuin se, että ostaa vaikka koko suklaalevyn ja sitten koittaa rivin jälkeen malttaa lopettaa. Ja vielä joutuu odottelemaan seuraavaa herkkupäivää tietäen, että siellä se kielletty hedelmä kaapissa on.

4) Koita korvata osa herkuttelusta, napostelusta tms terveellisimmillä vaihtoehdoilla. En edes yritä väittää, että on sama asia syödä hedelmiä kuin karkkeja tai dippivihanneksia kuin juustonaksuja kauhean herkkuhimon keskellä, mutta kyllä se silti voi auttaa ja pelastaa tilanteen niin, että malttaa odottaa sitä sallittua herkkuhetkeä. Itse tykkään herkutella esim.viinirypäleillä, mandariineilla, vesimelonilla, uuni- tai mikrobanaanilla (siitä tulee todella makeaa, jopa niin makeaa, että mielelläni laitan kaveriksi jotain kirpeitä marjoja), dippivihanneksilla ja pähkinöillä (pähkinöissä on paljon kaloreita, joten tarkkana määrän kanssa).

5) Tee perusruoastasi mieleistä itsellesi. Jos syö terveellisiä ruokia, joista ei yhtään tykkää, helpommin alkaa tehdä mieli kaikkea ihan muuta. Terveellinenkin ruoka voi olla ihan hyvää, joten kokeile erilaisia reseptejä, käytä rohkeasti kaikenlaisia mausteita, yrttejä yms ja ole luova. Muista myös vähän vaihdella sitä mitä syöt. Joillekin sopii se, että syö joka aamu samanlaisen kaurapuuron, aina lounaaksi samanlaisen salaatin, jokaikinen päivä päivälliseksi kanaa jne, mutta monella se rupeaa tökkimään yllättävän pian. Vaihtoehtoja esimerkiksi kaurapuuron "tuunaamiseen", smoothien sisältöön tai salaatin ainesosiin on vaikka kuinka paljon ja esimerkiksi kanan sijaan voi syödä kalkkunaa, lohta, vaaleaa kalaa, maksaa, jauhelihaa, pihviä, härkistä, kasvispihvejä, sieniä tai vaikka mitä muuta.

6) Älä luovuta. Vaikka "sorruit" suklaaseen, ei se todellakaan tarkoita, että nyt on peli menetetty ja kannattaa lyödä hanskat tiskiin. Ei kukaan ole täydellinen ja virheetön ja jokainen varmasti kompuroi elämäntaparemontissaan, toiset enemmän ja toiset vähemmän, mutta silti voi onnistua. Yhtäkään asiakasta ei ole vuosien aikana ollut, joka ei olisi jossakin asiassa mokannut tai lipsunut, mutta suurin osa asiakkaistani on siitä huolimatta saavuttanut huikeita tuloksia. Eli sortumisen jälkeen vain nostat pään pystyyn ja jatkat eteenpäin entistä kovemmalla tsempillä ja sisulla. Itselleen on osattava olla armollinen.

T. Personal trainer

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.
 
Sisältö jatkuu mainoksen alla