Miksi naiset nauttivat pyykin ripustamisesta
Tämä on mua ain aina ihmtettänyt, sillä se on totta.
Kommentit (16)
Se on sellainen siskot-yhdessä-juttu. Vaikka oliskin yksin niin siinä on joku "akkojen yhteys".
Minä en nauti, mutta kun se on pakko silti tehdä.
Ohhoh, mitä yleistystä.
Täytän pesukoneen ja valitsen ohjelman, koska mies ei erota materiaaleja saati värejä. Mutta hän saa ripustaa pyykit ihan vapaasti, mua ei se vaihe kiinnosta.
Omat neuleeni ja paremmat vaatteet ripustelen, mutta ne pesenkin erikseen.
Mä inhoan sitä. Mä pidän astiakoneen tyhjentämisestä ja täyttämisestä.
Helpottaa nähdä että jokin muukin riippuu kuin omat rinnat.
En minä nauti kotitöistä, teen niitä vain koska ne on tehtävä. Missä rinnakkaistodellisuudessa ap elää?
Pyykin peseminen on minusta yksi mieluisimpia kotitöitä. En ole koskaan pitänyt sitä työläänä hommana ja joskus se on jopa mukavaa. Pyykin ripustaminen tympäisee joskus etenkin pienen pyykin osalta, mutta ihan ok hommaa sekin on ja tykkään puhtaan pyykin tuoksusta. Yleensä siinä yhteydessä tuuletan muutenkin asuntoa.
Ylivoimaisesti ikävimmät kotityöt ovat tiskaaminen ja pölyjen pyyhkiminen hyllyistä ja siellä olevista esineistä.
M30
Tykkään muuten pyykinpesusta, mutta se ripustus on mielestäni täysin turha ja aikaa vievää työvaihe. Siksi meillä onkin kuivausrumpu.
Ei tartte ripustaa, ku laittaa kuivuriin.
Mä tykkään siitä siksi, että silloin on suurin piirtein ainoa hetki, kun saan olla YKSIN.
Yksin!
Omassa rauhassa.
Olen kodinhoitohuoneessa ja kuuntelen mielimusiikkiani. Saan ajatella omia asioitani kaikessa rauhassa. Ripustan pyykkejä tarkkaan ja hartaudella, symmetrisiin riveihin ja värien mukaan. Sukat taitan pyykkinarulle aina samasta kohdasta, esim. jonkun tietyn raidan kohdalta. Asettelen kaikki saumat suoraan ja teen pyykinkuivaustelineestä taideteoksen.
Tykkään järjestellä pyykkejä narulle niin, että tila tulee mahdollusimman hyvin käytettyä. Se on vähän niinkuin peli - saanko pyykit mahtumaan telineeseen vai pitääkö ottaa hengarit käyttöön? Myös pyykkien lajittelu kasoihin värisävyn ja pesulämpötilan perusteella on mukavaa.
Tykkään myös asetella vaatteet värin mukaan omiin pinoihinsa kaappiin ;)
Mä inhoan kotitöitä. Ärsyttää niiden tahkoaminen, mutta kai ne vähän väkisin mulle suurimmaksi osaksi kuuluu, kun olen lasten kanssa kotona. Enkö mä voisi vain tehdä kaikkea kivaa lasten kanssa ja ulkoistaa muualle nuo kotityöt? Ei ole varaa palkata siivousapua, eikä mieskään töiltään jaksa. Elämä on tylsää kotona.
Minä inhoan kaikkia kotitöitä. Ap on ilmeisesti tarkkaillut äitiään ja tehnyt siitä johtopäätöksiä... Niin kuin se nuorimies, joka kirjoitti hesarin mielipidepalstalke 90-luvulla, että naiset rakastavat kotitöitä ja siksi miesten ei kuulu tehdä niitä. Tyypistä tuli paheksuttu valtakunnan julkkis ja hänen äitiäänkin taidettiin haastatella, että miten olet poikasi oikein kasvattanut.
Mitäköhän sille miehelle nykyään kuuluu? Olisi hauskaa kuulla päivitys tilanteeseen.
Hyi, märät ja kylmät vaatteet ja muut tekstiillit... Pahin työtehtävä ikinä oli nuoruuden kesätyössä lakanapyykin ripustaminen ulos pyykkinarulle! Painaviakin olivat.
Mun muija nauttii tiskaamisesta enemmän. Kyl se silti pyykkäämisestäkin tykkää.