Ajokortti + muutaman tonnin pesämuna 18v lahjaksi maksaa 15e/kk
Jos lapselle säästää rahastoon syntymästä asti 15e/kk ja rahasto tuottaa keskimäärin 6,6% vuodessa, kertyy siitä 18 vuodessa 6200e. Laske itse vaikka.
http://www.omistajavaurastu.com/korkoa-korolle-laskuri
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun mammojen rahat ei riitä tuollaiseen!! :(
Pappa betalar!
18 vuoden päästä ajokortti on harvinaista herkkua ja siihen on varaa vain superrikkailla. Muut kulkevat robottiautoilla.
Rahaston arvo voi myös laskea. Hyvin tavallista
Vierailija kirjoitti:
Sossu maksaa tai sitten elareista (tai sellainen Facebook-säälikeräys).
Tuskin tuolla rahalla saat ajokorttia 18 vuoden kuluttua.
Toki on pienituloisia perheitä, mutta luulen että 90% pystyisi tuohon hyvinkin.
Mekin säästettiin lapselle rahatoon 20e/kk + kaikki lahjarahat 15 vuotiaaksi asti, teinillä on 10000 euron potti.
Vierailija kirjoitti:
Rahaston arvo voi myös laskea. Hyvin tavallista
Kyllä ja varmasti 18 vuoden aikana välillä laskeekin. Mutta toisaalta taas välillä tulee reippaampia nousuja. Tuo 6,6 on pitkän aikavälin osakerahastojen nousun keskiarvo.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tuolla rahalla saat ajokorttia 18 vuoden kuluttua.
Tulevaisuudessa on pelkkä inssi, jos suunnitellut muutokset toteutuu.
Se on tasan varmaa, että jos mitään ei säästä+sijoita, mitään pottia ei tule.
Todellakin näin. 15e on pikku raha. Suurin osa pystyisi sijoittamaan enemmänkin, vaikka vain 10kk vuodesta niin jää synttäri- ja joululahjoihin vielä rahaa.
Miksi mon köyhä pelkää sijoittaa? Jos oikein paha paikka tulee, rahat saa pois niistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin näin. 15e on pikku raha. Suurin osa pystyisi sijoittamaan enemmänkin, vaikka vain 10kk vuodesta niin jää synttäri- ja joululahjoihin vielä rahaa.
Miksi mon köyhä pelkää sijoittaa? Jos oikein paha paikka tulee, rahat saa pois niistäkin.
Ei kannata jos on niin köyhä että tarvitsee toimeentulotukea sillointällöin.
Olen monen kuullut sanovan, ettei lapselle kannata säästää koska kuitenkin ryyppää ne heti kun täyttää 18.
Jos tuota pelkää, niin kannattaa säästää edes omiin nimiin. Ei tarvi sitten itkeä kun lukiokirjat maksaa, vanhojen tanssipuvut ja kielikurssit on ajankohtaisia.