Mies ei päästä irti, ei halua seurustella mutta selittää miten minun tulisi elää.
Ristiriitaisin ihminen johon varmaan olen tutustunut.
Älykäs ja menestynyt, pedantti ja rauhallinen.
Varmaan monen unelmamies, näköäkin on.
On huomioonottava jos välittää jostakusta.
Jostain syystä minä kiltti ja nuori ihminen vetää häntä puoleensa, olen käynyt rankan historian ja elänyt huonoissa piireissä ja lähtenyt pois.
Koulutus on tasan ammattikoulu ja työelämässä olen mutta ns perusduunarina.
En ole mitenkään ihmeellisempi näky ja perus sivistys ei muutenkaan ole hääppöinen.
Enkä ole kovin kiinnostunut asioista tai tästä maailmasta läheskään aina ja ahdistaa.
Mutta olen hiljaa hänen seurassaan ja myötäilen, kuuntelen ja kyselen.
Se riittää hänelle.
Minulla on hyvä sydän ja olen haaveilija. Olen täysin oman polkuni tallaaja ja haahuilen hiljaa yksinäni ja yritän ymmärtää tarkoitustani ja saada elämääni paloa.
Onneksi olen nuori ja voi ainakin toivoa vielä paljon sellaista olevan edessä joka saa elämän maistumaan ja sytyttämään ehkä intohimon jotain asiaa kohtaan.
Kuitenkin mies itse todella kiinnostuneena kaikesta, varsinkin itsestään on takertunut minuun. Haluaa huolehtia, nähdä minua, käydä syömässä, seksiä(harvoin enää) ja soitella. Olla siis yhteyksissä tiiviisti.
Mutta ei seurustella koska ei toiminut eikä myöskään kaveruus varmaan toimi.
Alkanut vain ärsyttämään koko mies kun haukkuu sinisilmäiseksi, vihjailee asioita koko ajan miten ja mihin suuntaan minun tulisi mennä, ettei meikki sovi minulle, tarvitsin uuden elämän kuulemma ja kaikki käyttää minua hyväkseen.
Hän kun vain haluaa huolehtia minusta ja haluaa kertoa kaiken suoraan jotta päähäni tulisi jotain tolkkua.
Ahdistaa että aliarvioi minun tapani selviytyä ja ratkaista omat ongelmani.
Hän on niin täynnä itseään, ei mielellään muista puhukkaan kun kehuu ja näyttää mitä kaikkea uutta on hankkinut ja laatua pelkästään. Vain paras kelpaa ja johtotehtävän saaneena on jo niin täynnä omaa kustaan etten tiedä enää edes mitä ajatella.
Miksi edes haluaa olla kanssani tekemisissä kun itse kuulun selvästi hänen mielestään ns alempaan kastiin ja minussa on vikoja vaikka muille jakaa.
Pääni ei kestä enää. En vaan jaksa enää itsekeskeisyyttä lainkaan.
Lisäksi menen vain sekaisin kuka ihminen on hyvä ja kuka paha.
En halua kenenkään arvostelevan minua ja päätöksiäni. Tukehdun tällaiseen.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on ihan klassinen esimerkki narsistista. Älä ole yhteyksissä häneen äläkä anna hänen manipuloida sinua enää. Laita estoon.
En uskalla ehkä narsistiksi tuomita.
Olen kyllä kuullut viime aikoina miehen suusta monta kertaa kuinka monta manipuloidaan ja että olen uskomattoman sinisilmäinen ihminen. Kamalaa kuultavaa...Hän on tavallaan oikeassa että minua on käytetty hyväksi, haluaa ohjata minua oikealla raiteelle monessa asiassa. Ei pakota tietenkään mutta kehoittaa ja vihjailee monia asioita.
Olen kyllä miettinyt että jotain outoa hänessä on...
Mutta kyllä hän välittää, on vain todella dramatisoiva ja yrittää välttää ongelmia.
Suorittaja ja itsekäs. Mutta toisaalta myös ystävällinen ja hyvää tahtova. Hän on vahva persoona ja vahvat mielipiteet.En kyllä jaksa enää kaveruutta jos sekin saa minut ahdistumaan.
ApNo sanot sille, että mua ahdistaa kaikki sun kanssa käymäni keskustelut, en halua enää nähdä. Soitetaanko poliisit vai lähdetkö suosiolla?
En itse laita hänelle viestiä enää. Hän kyllä laittaa ja on takertunut.
Sanoikin jo että aistii ettei minua enää kiinnosta hänen seuransa.Olen kyllä aina ollut sellainen joka vetää ongelmia puoleensa.
En tiedä onko hän oikeassa suhteeni vai ei, että minä tosiaan tarvitsin uuden elämän. Koska kyllähän se on välillä kaaosta ja mies suuttuu jos käyn kirkossa kun siellä minut aivopestään. Yhden kerran kävin ystäväni kanssa ja heti varoitti ja nousi sormi pystyyn.Toisaalta en välitä siitä mitä minusta ajattelee mutta se vain vituttaa että kun tämä on minun elämäni, niin en todellakaan anna toisen ohjata sitä.
Olen sanonut hänelle suoraan kuinka hänellä on noussut päähän ja ettei hän tiedä mitään loppuen lopuksi minun elämästäni.
Hänessä on kaksi puolta, en tiedä onko hän vain vahvat mielipiteet omaava persoona vaiko tosiaan jopa narsistiin menevä.Osaa vihjailun jalon taidon ja luulee etten ymmärrä sitä. Mutta kyllä hän on myös yrittänyt huonoa itsetuntoa saamaan paremmaksi.
Hänen mielestään aina aliarvioin itseni ja hän rakastaa kroppaani vaikka itse en siitä pidä.
Kannustaa myös mutta on todella varovainen jos on riski että jostain asiasta tulee ongelma.
Minäkin kun olen vähän tällainen ongelmien kerääjä hänen mielestään niin ei tiedä mitä minun kanssaan tekisi.
On siis osittain oikeassa mutta minun mielestäni tuomitsee ja liiottelee kuitenkin joissain asioissa.
Olen siis kyllä valinnut huonoja ihmisiä elämääni ja vissiin ansaitsen parempaa joka saralla hänen mielestään.
Ap
Älä kuuntele sitä, numero vaihtoon. Googlaa tunnekoukku ja tajua että sun itsetuntoas hivelee sen huomio ja siksi kitiset täällä ottamatta ratkaisevaa askelta. Ainoa joka voi laittaa tuolle stopin olet sinä itse. Sen ihmisen jälkeensä jättämä tyhjiö täyttyy toivottavasti paremmalla materiaalilla tulevaisuudessa. Sun on tehtävä päätös ja toimittava. Jos oikeasti haluat eroon, laita välit poikki lopullisesti. Jos et halua, pidät yhteyttä mutta lakkaat valittamasta asiasta täällä ja kavereillesi ja otat vastuun päälöksestäsi pitää se ihminen elämässäsi kantaen sen seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on ihan klassinen esimerkki narsistista. Älä ole yhteyksissä häneen äläkä anna hänen manipuloida sinua enää. Laita estoon.
Olen kyllä kuullut viime aikoina miehen suusta monta kertaa kuinka monta manipuloidaan ja että olen uskomattoman sinisilmäinen ihminen. Kamalaa kuultavaa...Hän on tavallaan oikeassa että minua on käytetty hyväksi, haluaa ohjata minua oikealla raiteelle monessa asiassa. Ei pakota tietenkään mutta kehoittaa ja vihjailee monia asioita.
Mutta kyllä hän välittää, on vain todella dramatisoiva ja yrittää välttää ongelmia.
Suorittaja ja itsekäs. Mutta toisaalta myös ystävällinen ja hyvää tahtova. Hän on vahva persoona ja vahvat mielipiteet.En kyllä jaksa enää kaveruutta jos sekin saa minut ahdistumaan.
ApNo sanot sille, että mua ahdistaa kaikki sun kanssa käymäni keskustelut, en halua enää nähdä. Soitetaanko poliisit vai lähdetkö suosiolla?
En itse laita hänelle viestiä enää. Hän kyllä laittaa ja on takertunut.
Sanoikin jo että aistii ettei minua enää kiinnosta hänen seuransa.Olen kyllä aina ollut sellainen joka vetää ongelmia puoleensa.
En tiedä onko hän oikeassa suhteeni vai ei, että minä tosiaan tarvitsin uuden elämän. Koska kyllähän se on välillä kaaosta ja mies suuttuu jos käyn kirkossa kun siellä minut aivopestään. Yhden kerran kävin ystäväni kanssa ja heti varoitti ja nousi sormi pystyyn.Toisaalta en välitä siitä mitä minusta ajattelee mutta se vain vituttaa että kun tämä on minun elämäni, niin en todellakaan anna toisen ohjata sitä.
Olen sanonut hänelle suoraan kuinka hänellä on noussut päähän ja ettei hän tiedä mitään loppuen lopuksi minun elämästäni.
Hänessä on kaksi puolta, en tiedä onko hän vain vahvat mielipiteet omaava persoona vaiko tosiaan jopa narsistiin menevä.Osaa vihjailun jalon taidon ja luulee etten ymmärrä sitä. Mutta kyllä hän on myös yrittänyt huonoa itsetuntoa saamaan paremmaksi.
Hänen mielestään aina aliarvioin itseni ja hän rakastaa kroppaani vaikka itse en siitä pidä.
Kannustaa myös mutta on todella varovainen jos on riski että jostain asiasta tulee ongelma.
Minäkin kun olen vähän tällainen ongelmien kerääjä hänen mielestään niin ei tiedä mitä minun kanssaan tekisi.
On siis osittain oikeassa mutta minun mielestäni tuomitsee ja liiottelee kuitenkin joissain asioissa.
Olen siis kyllä valinnut huonoja ihmisiä elämääni ja vissiin ansaitsen parempaa joka saralla hänen mielestään.
ApÄlä kuuntele sitä, numero vaihtoon. Googlaa tunnekoukku ja tajua että sun itsetuntoas hivelee sen huomio ja siksi kitiset täällä ottamatta ratkaisevaa askelta. Ainoa joka voi laittaa tuolle stopin olet sinä itse. Sen ihmisen jälkeensä jättämä tyhjiö täyttyy toivottavasti paremmalla materiaalilla tulevaisuudessa. Sun on tehtävä päätös ja toimittava. Jos oikeasti haluat eroon, laita välit poikki lopullisesti. Jos et halua, pidät yhteyttä mutta lakkaat valittamasta asiasta täällä ja kavereillesi ja otat vastuun päälöksestäsi pitää se ihminen elämässäsi kantaen sen seuraukset.
En edes mielestäni ole koukussa hänen huomioonsa. Minua lähinnä ärsyttää kun ottaa yhteyttä.
Mutta ihmisenä olen vain sellainen, etten halua loukata kenenkään tunteita kun on kuitenkin yrittänyt panostaa ja halunnut myös minulle hyvän olon.
Tosin nyt olen viime aikoina alkanut todella ymmärtämään että miksi on niin paljon yrittänyt saada minut näkemään hänet sankarina ja hienona ihmisenä.
Tämähän on siis vasta viime aikoina alkanut enemmän yrittämään vaikuttamaan päätöksiini.
Onneksi en ole välittänyt paljoa hänen toiveistaan vaan suuttunut ja alkanut tajuamaan ettei hän taidakaan olla ystävä.
Aina on kehunut kyllä kaikkea mitä on saanut aikaan kovalla työllä, jotenkin hän on hakenut koko ajan kehumisen aiheita itsestään mutta minä en ole välittänyt.
Materiaali ja pinnallisuus ei vain kiinnosta.
Olen sen hänelle sanonutkin ja on myöntänyt että on melko pinnallinen ihminen.
On hänen seuransa välillä tietenkin mukavaakin ja antoisaa.
En muuten olisi näinkin pitkään hänen kanssaan pyörinyt.
Olen yksinäinen uudessa kaupungissa, tosin tottunut siihen mutta välillä kahviseura on ollut mukavaa ja olen oppinut häneltä paljon kaupungista.
Tavallaan on tuntunut, että olen jopa kiitollisuudenvelassa hänelle kun on tuputtanut minulle kaikkea apuaan ja muuta.
Mutta tunnen jääväni varjoon ja jonkun oudon tunteen alle hänen seurassaan. Minun oma persoona ei vain tule esiin ja joudun olemaan hillitympi. Olen tästäkin maininnut.
Ei minun tee pahaa katkaista välejä.
Ei ole tunteita vaikeuttamassa.
Tosiaan tein tämän keskustelun, kun en ollut sata varma, olenko oikeassa vai en.
No nyt olen aivan varma, että minussa ei ole vikaa ja tiedän että parempi sulkea tämä ovi.
Kiitos teille.
Kerron myöhemmin kun katkaisen välit häneen.
Täytyy vain miettiä miten sen teen mutta ainakin se täytyy hänelle sanoa. Muuten laittelee viestiä ja soittelee päivittäin.
Ap
Nyt kun olen lukenut narsistista netistä niin kyllä..
Aika osuvia asioita.
Tämäkin juttu kolahti:
"Lisäksi useat rumat erot, jotka johtuvat tietenkin aina ex-kumppanista, ovat klassisia varoitusmerkkejä narsistikumppanista"
On selittänyt paljon entisestä suhteesta.
Kuulemma ihan hullu nainen, sekoili ja joi paljon. Petti ja soitteli miehen perheelle ja haukkui. Loppuen lopuksi keksi kaikenlaisia juttuja, että mies olisi väkivaltainen ja sairas päästään. Vei häneltä koirankin johon oli säästänyt vuosia ja jota rakasti ylikaiken....
Joku tässä tarinassa on minua aina..
Heti mielessäni oli tunne, että hän valehtelee.
Siis vaistoni vain varoittelevat, en vain osaa kuunnella itseäni. Mikähän siihenkin auttaisi? En halua tulla enää kusetetuksi.
Lisäksi tuli yksi huvittava juttu mieleen.
Kävin hakemassa kahvilasta hyvän laten, jota pyysin häntä maistamaan. Hän joi vähän ohi ja kahvia meni pari pisaraa hänen huivilleen.
Suuttui ja sanoi, että ihan paskaa kahvia, ei juo sitä enää. Joutuu viemään huivinkin pesuun nyt ja työnsi kahvin takaisin minulle.
Mietin vain...
Että miten voi ottaa tuon niin vakavasti.
Ei kestä häpeää lainkaan ja pelkää jotenkin nolatuksi joutumista todella paljon. Olen huomannut.
Viimeisin kerta kyllä sai kyllä minut oikeasti miettimään. Kun istuimme oluella.
Se kylmyys joka hänestä huokui ja se katse oli todella välinpitämätön ja syvä.
Sen takia, etten kuunnellut hänen neuvomistaan oli asenne muuttunut täysin.
Hän vain oli todella herra mukamas siinä tilanteessa ja kylmä.
Sen jälkeen tuli se tunne että nyt viimeistään on lähdettävä.
Ap
Ota huomioon, että kun katkaiset välit, mies yrittää puhua sinut irti siitä päätöksestä. Älä anna sen vaikuttaa sinuun mitenkään.
Ja loppujen lopuksi: ihminen, jolla on jatkuva tarve korostaa itseään ja omaa erinomaisuuttaan, ei voi olla terve.
Tuli tuosta huivista mieleen. Alkaako etunimi T:llä?
Vierailija kirjoitti:
Tuli tuosta huivista mieleen. Alkaako etunimi T:llä?
Ei ala.
Ap
Monet miehet pitävät naista "omaisuutenaan", kun kerrankin ovat tämän kanssa olleet. Eivät ehkä enää halua tätä, mutta eivät myöskään salli että nainen jatkaa omaa elämäänsä vapaana. Itse olen törmännyt kerran tällaiseen, joka vielä yli kymmenen vuoden päästä suhteen loppumisesta katsoi aiheelliseksi kertoa uudelle miesystävälläni millainen olen ja mistä pidän, ikään kuin en olisi mitenkään muuttunut vuosien varrella, ja sitten vielä myöhemmin ilmoitti, kun oli eronnut uudesta vaimostaan, että voi nyt alkaa seurustelemaan kanssani eli "jatkaa siitä mihin jäätiin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin no. Kuitenkin mitä tuossakin yllä kirjoitat viittaa vahvasti narsistiseen henkilöön. Mutta jos sen käytöstä tulee paha mieli, niin voi käyttää myös termiä "mulkku". Yhteydenpito välittömästi poikki tuollaisen ihmisen kanssa, mutta senhän tiedät jo itsekin.
Minusta ap sinun kirjoituksista välittyy pikemminkin se, että olet riippuvainen tuosta miehestä ja siitä vähästä hyvästä mitä tuosta irtoaa. Kuulostaa läheisriippuvuudelta. Ihan kuin alkoholistin tai naisenhakkaajan vaimo, joka kokee olevansa uhri, mutta joka jostain syystä ei tee mitään lähteäkseen tilanteesta. Kun siitä saa sen murusen jotain hyvääkin minkä takia yrittää sietää ne 99% kuraa.
Kenenkään kun ei tarvitse olla vapaa-ajallaan tekemisissä ihmisen kanssa, joka ahdistaa, manipuloi ja kontrolloi. Mutta moni valitsee senkin ennemmin kuin yksin olon tai paremman suhteen. Ja ruikuttaa muille kovaa, mutta vapaaehtoisesti valittua kohtaloaan narsistin uhrina.
Lopeta ap tuo ihme analysointi jota harrastat pitkin viestein.
1. Mies on narsisti
2. Sinä oot liian kiltti
3. Sinun elämä, voit ihan itse päättää kuka siinä on mukana. Toisinaan sitä tulee loukanneeksi ihmisiä, tahattomasti tai tahallaan. Sitä se elämä nyt vaan on. Välien poikki laittamisasioissa sitä loukkaantumista nyt tulee joka tapauksessa, mutta silti, niin voi ja pitää tehdä.
.