Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olivat siinä karkkihyllyllä ja juttelivat keskenään, muutaman kirosanan kai sanoivat, josta täti suivaantui. Sitten alkoi hirveä ylimielinen nalkutus. En sano etteikö kiroilusta yleensä saisi huomauttaa, mutta asia mikä ärsyttää on se että harvalla kukkiksella olisi munaa tulla valittamaan esim. minun ja kavereideni kiroilusta. Että asiaan puututaan vain kun kokevat olevansa toisen "yläpuolella". Miksiköhän minä nyt tätä tänne selitän... No tulipahan sanottua.
N52 (itsekin täti, vaan ei kukkahattutäti)

• ylös 5
  • alas 3

Kommentit (14)

Vierailija

Mä kiroilen myös, tapa josta en väitä olevani ylpeä. Mutta eipä yksikään kukkis ole ikinä valittanut 25-30 ikävuoden jälkeen. M45

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Muutama kirosana sitten aivan niin.Nykyään on vain erittäin helppo tietää sitten mihin yhteiskuntaluokkaan sitten kuuluu jos luonteva kiroilu on osa sitten keskustelua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Muutama kirosana sitten aivan niin.Nykyään on vain erittäin helppo tietää sitten mihin yhteiskuntaluokkaan sitten kuuluu jos luonteva kiroilu on osa sitten keskustelua.

Eli esim. Stubb kuuluu alaluokkaan?

Vierailija

Tuokin tätyli olisi voinut kulkea vain ohi... En valita nuorten enkä aikuisten kiroilusta, ellei ole turhan kovaäänistä, enkä lasten itkemisestä kaupassa. Minä olen julkiselle paikalle tullut ja kestän sen että saatan kuulla ikäviäkin sanoja muiden suusta. Toki itkevät lapset voisi viedä autoon. Mutta minua ei ainakaan häiritse kiroilu, en edes kuuntele muiden puheita.

Vierailija

No kyllä noi kakarat voisivat opetella käyttäytymään julkisilla paikoilla. Ei ole liikaa vaadittu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No kyllä noi kakarat voisivat opetella käyttäytymään julkisilla paikoilla. Ei ole liikaa vaadittu.

Niin voisivat, en sitä kiellä, mutta niin voisivat aikuisetkin. Käykää kukkikset valistamassa niitä kiroilevia aikuisiakin jos on halua (ja uskallusta) parantaa maailmaa.

Vierailija

Tämä on juuri hauskaa. Joku käyttäytyy huonosti, niin sitten häntä haukkuva käyttäytyy myös huonosti, eikä tajua sitä. Sen näkee palstalla kun hyvin. Haukutaan ja uhkaillaan hakkaamisella yms.ja ajatellaan sen olevan oikeutettua ja hyväksi ja syy siinä toisessa. Joka kenties käyttäytyi vähemmän törkeästi.
Joku voisi sanoa tämän vähän yksinkertaisemmin.

Vierailija

Aivan liian vähän ihmiset puuttuvat toisten huonoon käytökseen. Ei sillä, että kiroilu minua haittaisi, mutta ihan yleisesti "koko kylä kasvattaa" hengessä voi mielestäni kyllä huonosti käyttäytyville aikuisillekin asiallisesti huomauttaa.

Vierailija

Pointti oli se että ojentakaa kiroilevia aikuisiakin, jos munaa on, eikä pelkkää pätemishalua. Näin itse ainakin tekisin. Vai onko vain nuorten kiroilu tuomittavaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aivan liian vähän ihmiset puuttuvat toisten huonoon käytökseen. Ei sillä, että kiroilu minua haittaisi, mutta ihan yleisesti "koko kylä kasvattaa" hengessä voi mielestäni kyllä huonosti käyttäytyville aikuisillekin asiallisesti huomauttaa.

Aivan. Pointti täydellisesti ymmärretty! Jos näet huonoa käytöstä, huomauta iästä riippumatta. Ei vain silloin kuin koet olevasi toisen yläpuolella.

Vierailija

Mitä haittaa kiroilusta on? Nuorille kirosanat on sanoja muiden joukossa, etenkin jos niitä ei kovaan kailota tai pyri nillä ketään satuttamaan niin ei pitäis ketään haitata.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miten voit vaatia nuorilta hyvää käytöstä, jos itse nimittelet heitä epäkunnioittavasti kakaroiksi? Jos haluat muiden muuttuvan, sinun on muututtava ensin itse.