Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PK-seudulle muutto edessä. Vinkkejä alueesta minne muuttaa?

Vierailija
20.01.2018 |

Eli ennen kesää olisi muutto edessä. Miehen työpaikka keilarannassa ja itse vielä kotiäitinä. Kartasta katsottuna Espoo voisi olla järkevä isijianti, mutta mitä lauetta suosittelette ja mitä kannattaa välttää?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako kysyä mikä budjetti? Se rajaa aika paljon alueita mitä suositella.

AP: 450-550t€. Ja mielellään yli 100 neliötä. Rivari ok, kerrostalo ei kiinnosta.

Ei pääse rivariin lähelle Keilanimeä sataan neliöön tuolla budjetilla. 

Kerrostalot jo Munkkivuoressakin ovat neljää ja puolta tonnia neliö. 

Eli suunnitelmat nyt uusiksi. Munkkivuoren mainitsin vain siksi, että Keilaniemeen olisi lyhyt matka. Tapiola on vielä kalliimpi. 

Miten niin ei pääse. Tässä aika kiva:

https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/espoo/13795640

Vierailija
22/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako kysyä mikä budjetti? Se rajaa aika paljon alueita mitä suositella.

AP: 450-550t€. Ja mielellään yli 100 neliötä. Rivari ok, kerrostalo ei kiinnosta.

Tällä budjetilla saa aika pitkän työmatkan. Jostain huonommalta alueelta voisi löytyä espoon keskuksen läheltä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha Munkkiniemi on ihan jees

Onhan se, mutta alle seitsemän tonnin neliöhintaa et sieltä rivaria saa. 

Budjetti oli vain viitisen tonnia neliö. 

Vierailija
24/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
25/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös käydä vierailemassa eri alueiden kouluissa, jos mahdollista. Kertoo paljon millainen ympäristö lapselle

Vierailija
26/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta: https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/14094787

Tää on aika ihana. Vähän remppaa niin olis just eikä melkee. Toisaalta en tiiä onko uima-allas kuinka kallis ylläpitää

Vierailija
27/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan on kaukana normaalista elämästä murheet. Hei! Mikä olis kiva alue ku meillä puol millii budjetti. Tietäisitte vain miten suurin osa täällä elää....

Vierailija
28/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun siinä lähellä Pohjois-Tapiolassa. On viihdytty.

No tässä yksi ihan täyspäinen vastaus. Olen siitä kulmakunnasta samaa mieltä, vaikka itse asun Pohjois-Helsingissä. Ehkä tällaista kysymystä ei kannata heittää lauantai-iltana. Suuri osa vastauksista on kännisten muka-nokkelia heittoja.

Minun vastaukseni: Tule vain stadin puolelle. Torpparinmäki - Tapanila - Pakila jne...

Vierailija
29/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun pääsee metrolla Keilaniemen niin muuttaisin mihin tahansa metron varrelle. Tosin riippuu vähän siitä minne itse menet töihin

Vierailija
30/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiukan on kaukana normaalista elämästä murheet. Hei! Mikä olis kiva alue ku meillä puol millii budjetti. Tietäisitte vain miten suurin osa täällä elää....

Pitäisikö APn sitten muuttaa vuokrayksiöön, jotta ei tulisi paha mieli?

Vierailija
31/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapiola on ihana, mutta varoitukseksi että Espoon koulutuksen ne katastrofaalinen, kaikki homeessa ja väistössä

Vierailija
32/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniainen on varma valinta. Erittäin vähän kaupungin asuntoja ja asukkaat hyvätuloisia. Suomen pienin kuntavero senkin jo kertoo.

Vierailija
33/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniainen on vaan aika pirun kaukana keilarannasta. Suosisin itse noita lähistön pikkusaaria (ei lautta- eikä ainakaan jätkäghetto) tai munkkiniemeä

Vierailija
34/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metrosta kannattaa pysyä kaukana. Nythän oli jo se lapsen pahoinpitely Tapiolassa. Se juna tuo vielä paljon ongelmia mitä ei ennen ollut.

Vierailija
35/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä auto tai kaksi autoa, vai ei autoa ollenkaan?

Pitääkö palveluiden olla kävelymatkan päässä?

Kaikki nämä vaikuttaa. PK-seutu täynnä täysin erilaisia alueita, niin hinnaltaan kuin palveluiltaan.

Vierailija
36/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapiola on ihana, mutta varoitukseksi että Espoon koulutuksen ne katastrofaalinen, kaikki homeessa ja väistössä

Kukkua!

Westendinpuiston alakoulu on uusi ja hyväkuntoinen ja Tapiolan koulu vasta remontoitu. 

Vierailija
37/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meinaa viidellä tonnilla neliö Länsi-Hesingin tai Itä-Espoon alueelle rivitaloon, niin haaveeksi jää. 

Eli on mntävä kauemmaksi. Sehän ei autoilevalle ole niinkään ongelma. Jo tosiaan Mankkaalta löytyy, kuten joku jo linkkasi. 

Helsingin puolelta ei onnistu. 

Vierailija
38/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä auto tai kaksi autoa, vai ei autoa ollenkaan?

Pitääkö palveluiden olla kävelymatkan päässä?

Kaikki nämä vaikuttaa. PK-seutu täynnä täysin erilaisia alueita, niin hinnaltaan kuin palveluiltaan.

AP: 2 autoa. Miehellä omansa työn puolesta ja sitten pieni kauppakassi omana.

Vierailija
39/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan kannattaa suunnitella työmatkat metron varaan. Erkkikään lähde tukkimaan Kehä ykköstä tai Länsiväylää yhtään enempää. Keilaranta on ihan sumpussa, jos tuut omalla autolla. Bussi 555 on myös ok. Oon itse töissä Keilarannassa, joten tiedän.

Vierailija
40/47 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauniainen on vaan aika pirun kaukana keilarannasta. Suosisin itse noita lähistön pikkusaaria (ei lautta- eikä ainakaan jätkäghetto) tai munkkiniemeä

Suosi ihan mitä haluat, mutta fakta on, että Munkkiniemestä ei rivaria saa viiden tonnin neliöhintaan. 

Eikä noista pikkusaaristakaan. Ettekö osaa googlata?

Kerrostalojenkin hinnat hipovat kuutta tonnia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan