Miksi lehmät on lihavia vaikka ne syö pelkkää heinää?
Kommentit (33)
Meill' lehmät syövät myös kauraa ja kivennäisiä, epäilen juuri niiden lihottavaa vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kasvisruoka olekaan laihdutusruokaa?
ne saa ylimääräistä energiaa niin paljon, että läskistyvät. eli syövät enemmän kaloreita kuin kuluttavat niitä.
No onhan elefantit myös kasvissyöjiä ja painoahan niilläkin on ja jopa monenkin lehmän edestä...
Vinttikoirat ja vaikka gepardit taas on solakoita ja ne ovat pelkästään lihansyöjiä.
Siatkin syövät kasviksia ja ovat ihan possuja.
Lihavuus ei tarkoita lehmällä sitä, että vatsa on pyöreä! Lehmä on lihava, jos esim. jalat näyttävät kinkkumaisilta (helppo nähdä sivuprofiilista) ja selkä ja peffa on myös kinkkumainen (takaapäin katsottaessa). Yleensä myös pää ja vartalon etuosa on samoin kinkkumainen. 😬
Vierailija kirjoitti:
Ne ei juokse. Tai käy salilla.
Kyllä juoksee! 😁 Olen nähnyt 9:llä kuulla olevia lypsikkejä juoksemassa täysillä laitumella. Hännät on joillakin vielä kippuralla vähän niin kuin koiralla. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä juoksee! 😁 Olen nähnyt 9:llä kuulla olevia lypsikkejä juoksemassa täysillä laitumella. Hännät on joillakin vielä kippuralla vähän niin kuin koiralla. 😁
Puhumattakaan hiehoista tai lypsikeistä, jotka pääsee silloin tällöin ulos. 😊
Kunhan esittävät syövänsä terveellisesti, heti kun silmä välttää niin viuhahtavat kuitenkin mäkkäriin.
Ja miksi lehmät astuu mutta ei nussi?
Lehmä ei kuitenkaan jaksa riehua ja juosta kovin kauan. Ne rauhottuu yleensä alle puolessa tunnissa.
Miksi monet lehmät on lihavia vaikka ne karppaa ja pukeutuu trikoisiin?
Geenit tyhmä. Laji. Ei ne ole mitään lihavia. Nolo kysymys AP 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lypsikki! Ihana sana :D Haluan nähdä miten lypsikit kirmaavat hännät pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi lehmät astuu mutta ei nussi?
No ei lehmä voi astua. Se on sonnin hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Geenit tyhmä. Laji. Ei ne ole mitään lihavia. Nolo kysymys AP 😂
Riippuu siitä mitä lehmällä tarkoitetaan.
Häh. Ai onko kasvissyöjät jotain laihduttajia vai? Miks mä en tiennyt? Mä luulin, että kasvissyöjiä ollaan siksi kun ei haluta syödä eläimiä.
Lehmät käyttävät erittäin rasvasta ja sokerista salaatinkastiketta joten tuohan se lisäkaloreja.