Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko väärin jättää kokopäiväinen hanttihomma ottamatta ja jatkaa ansiosidonnaista? Taloudellisesti ei eroa.

Vierailija
20.01.2018 |

Valmistuin amk:sta 1,5 vuotta sitten, sain heti koulutustani vastaavaa työtä ja kohtuullisella palkalla. Sopimus oli alunperinkin määräaikainen ja jatkoa eivät pysty antamaan, yt-hommat alkamassa firmassa.

Olen siis jäämässä ansiosidonnaille, jonka määrä tulisi olemaan noin 1550-1600e/kk bruttona. Minulle tarjottiin myös työpaikkaa kokoaikaisena kahvila/ravintolatyöntekijänä palkka noin 1700e/kk bruttona, jotain lisiä päälle.

Olen nuorempana ja opiskelijana tehnyt paljon kahvila- ja ravintoladuuneja (siksi työtä tarjottiinkin) ja ei suoraan sanottuna enää nappaisi yhtään lähteä 37-vuotiaana parikymppisten keskelle. Varsinkin, kun taloudellisesti melkein se ja sama. Säästössäkin on jonkin verran. Lisäksi työ on raskasta vuorotyötä, todennäköisesti vaatisi joustamista paljon, koko päivä jalkojen päällä ja iltavuorossa joutuisi olemaan 22-23 asti.

Teenkö väärin jos (kun) kieltäydyn työstä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet, mutta niin tekisin minäkin ton ikäisenä.

Vierailija
2/3 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmistuin amk:sta 1,5 vuotta sitten, sain heti koulutustani vastaavaa työtä ja kohtuullisella palkalla. Sopimus oli alunperinkin määräaikainen ja jatkoa eivät pysty antamaan, yt-hommat alkamassa firmassa.

Olen siis jäämässä ansiosidonnaille, jonka määrä tulisi olemaan noin 1550-1600e/kk bruttona. Minulle tarjottiin myös työpaikkaa kokoaikaisena kahvila/ravintolatyöntekijänä palkka noin 1700e/kk bruttona, jotain lisiä päälle.