Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ennenaikainen lapsivedenmeno

Vierailija
20.01.2018 |

Onko muita joille on käynyt näin? Makaan kolmatta viikkoa sairaalassa. Nyt on 28+5.
Millä viikolla sinulla meni vedet? Miten sinua hoidettiin? Olitko sairaalassa vai uskalsitko käydä myös kotona? Vaikuttiko liikkuminen siten että vettä lirutti tavallista enemmän? Millä viikolla synnytit?
Näkyikö lapsivedenmeno vauvassasi heti synnytyksen jälkeen tai myöhemmin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo 30+4! Ja edelleen vauva masussa! Toivoisin kovasti muiden kokemuksia!

Vierailija
2/10 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata kysymyksiin mutta hurjan paljon tsemppiä jaksamiseen

Vierailija
4/10 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa vastata kysymyksiin mutta hurjan paljon tsemppiä jaksamiseen

Voi kiitos kovasti ❤️

Vierailija
5/10 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kultaseni, mulle kävi noin  yli 13 vuotta sitten. Olin raskaana viikolla 27+6, kun lapsivettä alkoi vuotamaan. Jouduin kauas kotoa yliopistosairaalaan vuodenlepoon. Sain nousta vain vessaan. Suihkulupa oli kolmen päivän välein. Verikokein seurattiin tulehdusarvoja, vauvan sydänääniä seurattiin useita kertoja päivässä. 

Viisi viikkoa siellä meni, mielenhallintaa todella vaadittiin, perhe ja sukulaiset olivat kaukana.  Lapsivettä valui enemmän ja vähemmän kaiken aikaa. Sitten vain yhtenä päivänä, tasan viikolla 33, supistukset alkoivat. Lapsi syntyi sektiolla, koska oli perätilassa ja koska ajateltiin, että olin aika heikossa kunnossa pitkän makaamisen takia. 

Kuukausi meni vielä keskolassa. Sen jälkeen kaikki on mennyt erinomaisen hyvin. Lapsi on kasvanut ja kehittynyt hyvin, on nyt terve, virkeä, kaunis ja älykäs teini. 

Voimia sinulle sinne, tiedän kyllä millaista sinulla nyt on. <3

Vierailija
6/10 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa, huomasin vasta nyt nuo kysymyksesi.

En päässyt kotiin edes käymään, jouduin todella vain makaamaan. Sängynpäätykin oli nostettu pääpuolta ylemmäs. Lapsivettä valui välillä enemmän, välillä vähemmän. Jossain välissä sain luvan liikkua hieman enemmän ja sen seurauksena olin huomaavinani, että lapsivettä vuosi enemmän. Päätin itse, etten kuitenkaan kävele.

Lapsivedenmeno ei varmaankaan vauvassa sen kummemmin näkynyt, mutta keskosena hän syntyi. Ellei synnytys olisi itsestään käynnistynyt, se olisi joka tapauksessa pian käynnistetty / tehty sektio. Ymmärsin, ettei lapsivedenmenon jälkeen raskautta päästetä jatkumaan edes lähelle laskettua aikaa. 

Vierailija
7/10 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi! Saan liikkua enemmän. Käydä osaston keittiössä syömässä ja päivittäin suihkussa. Joinakin viikkoina kohtu on täysin vedetön joinakin viikkoina ultrassa näkyy vähän vettä. En oikein tiedä mistä vaihtelu johtuu. Vettä valuu kuitenkin kokoajan.

Lapsivedenmeno ja sairaalaan joutuminen oli tietenkin hirveä shokki. Nyt kun näinkin monta viikkoa on jo kulunut, uskallan jo toivoa että vauvasta voi tulla ihan terve.

Kuulemma viikolla 34 vauvan on parempi syntyä elämään kohdun ulkopuolelle.

Vierailija
8/10 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvani syntyi lopulta 32+1. Vaikuttaa täysin terveeltä. Lapsivedenmeno ei näy vauvassa. Ei tarvitse tukea hengitykseen. Opettelemme keskolassa syömistä viikoista johtuen ja pääsemme kotiin 35+0-6

Ap

Vierailija
9/10 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,minulla meni 10.6.2017 lapsivesi

piilevän infektion takia. Saatiin todella karuja ennusteita koska rv oli vasta 16+5

Tyttö syntyi 6.8.17 käynnistyksellä

koska rauskaus piti purkaa välittömästi minulle uusiutuneen infektion vuoksi. Rv oli kasassa 24+5 ja 700g tyttömme oli yli 3kk hengityskoneessa,4kk teholla,4kk jatkohoidossa mutta hän selvisi.

Tällä hetkellä 1v prinsessalla painoa löytyy 6kg 68cm. Matka on ollut todella raskas ja edelleen on keskosuus meillä päivittäin läsnä,happirikastin mm kotona.

Tsemppiä tulevaan

Vierailija
10/10 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni lapsivedet rvkolla 25+0. Olin jo aiemmin ehkä havainnut tihkumista, mutten kiinnittänyt asiaan isommin huomiota. Jouduin sairaalalepoon. Kohdunsuu oli lyhentynyt ja pehmennyt, mutta kiinni. Lopulta olin sairaalassa rvkolle 28+2, kunnes lapsi syntyi spontaanisti alateitse. Hän ehti saada keuhkoja ja aivoja vahvistavat pistokset. Vauva oli sairaalassa lähelle laskettua aikaa. Kaikki sujui hyvin, ja nyt tyttö on 2:8-vuotias terve, hyvin kehittynyt tomera tyttö. Kaikki voi sujua hyvin, vaikka dramaattisia vaiheita olisikin kesken raskauden. Jälkeenpäin olen miettinyt miten en pohtinut lapsiveden tihkumista enempää silloin kun sitä tapahtui. Kyseessä oli eka raskauteni, mikä varmaan vaikutti asiaan. En osannut huolestua mistään.