Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos liikunta kerran auttaa masennukseen

Vierailija
20.01.2018 |

niin miksei se auttanut Michael Phelpsia? Tai Robert Enkea?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa, ei paranna. Nämä ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija
2/7 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennukseen vaikuttaa liikunnan lisäksi muutkin asiat. Ravinnolla, unella, ihmissuhteilla... on vaikutusta.

😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos liikunnan harrastaminen on sun ammatti niin en usko että silloin auttaa, silloinhan siitä tulee stressiä. Pitää olla paras koko ajan, uida aina vaan nopeammin, tehdä aina vain uusia ennätyksiä, saada olympiamitali.

Vierailija
4/7 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos liikunnan harrastaminen on sun ammatti niin en usko että silloin auttaa, silloinhan siitä tulee stressiä. Pitää olla paras koko ajan, uida aina vaan nopeammin, tehdä aina vain uusia ennätyksiä, saada olympiamitali.

Eikö samaa ole monella arkiliikkujallakin? Pitää salilla nostaa enemmän tai saada rasvaa pois tai juoksulenkki tehdä nopeammin?

Vierailija
5/7 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon kun olin masentunut liikunta ei tehnyt muuta kun masensi lisää. Lisäksi energiaa ei ollut huonosti nukuttujen öiden jälkeen enää jossain välissä tehdä kunnon ruokaa jne. Ei se liikunta autuaaksi tee. En edes nyt masennuksesta selvinneenä saa mitään muuta irti liikunnasta kun massiivisen vitutuksen.

Vierailija
6/7 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sairastanut masennusta pitkään, ja liikunta ja terveellinen syöminen auttavat. Huomaan heti mielialan laskevan jos en pääse ulos liikkumaan pariin päivään, ja sitten alkaa unikin huonontua. Eikös siitä ole tutkimuskin että metsässä kävely laskee kortisolitasoja ja helpottaa stressiä? 

Vierailija
7/7 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla auttaa ahdistukseen mutta ei masennukseen

mutta itselle liikunnan pitää olla raskasta ja säännöllistä, sellainen pikku jumppa ilman painoja tai kävelylenkki ei riitä. Pitää saada kunnon kuormitusta että auttaa.

suosittelen kuitenkin säännöllistä liikuntaa masentuneillekin