keto dietti, kannattaako?
olen nyt ainakin 20kg liian lihava ja jotain pitäisi tehdä..
Kommentit (18)
mitä tarkoitat oikein tekemisellä?
Kannattaa. Atkins on tutkitusti paras ruokavalio, koska sillä saa painon pysymäänkin poissa.
Kai se on ihan okei, mutta suosittelen ettei lihaa ja kanamunia söisi järkyttävää määrää. Kananmunia ainakaan, ihan järkyttävä määrä kolesterolia. Mutta joo jos keto dieetin osaa tehdä oikein se voi onnistua todella hyvin
tuleeko se kalliiksi? Lapsille tietenkin pitää omat ruuat tehdä.
Vierailija kirjoitti:
mitä tarkoitat oikein tekemisellä?
No juuri sitä, että se tehdään oikein.
Vierailija kirjoitti:
Kai se on ihan okei, mutta suosittelen ettei lihaa ja kanamunia söisi järkyttävää määrää. Kananmunia ainakaan, ihan järkyttävä määrä kolesterolia. Mutta joo jos keto dieetin osaa tehdä oikein se voi onnistua todella hyvin
Ei ketodietissä pidäkään syödä proteiinia yli tarpeensa. Kananmunien kolesterilla ei ole mitään merkitystä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule, siinähän kasvikset on pääosassa ja lihat halvimpia rasvaisia osia, eikä voi paljon maksa.
Minusta tärkeintä on keskittyä hiilarien välttämiseen alussa. Ei lihan tai kananmunien ahmiminen ole koskaan ollut ongelma. Kaikki vilja ja hedelmät ja jopa porkkanantapaiset korkean glykeemisen indeksin juurekseet pois alussa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tärkeintä on keskittyä hiilarien välttämiseen alussa. Ei lihan tai kananmunien ahmiminen ole koskaan ollut ongelma. Kaikki vilja ja hedelmät ja jopa porkkanantapaiset korkean glykeemisen indeksin juurekseet pois alussa.
Ei ole tarpeen ahmia yhtään mitään, varsinkaan niitä proteiineja. Liika proteiini haittaa laihtumista.
Otsikossa on kolme virhettä. Kannattaa opiskella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarpeen ahmia yhtään mitään, varsinkaan niitä proteiineja. Liika proteiini haittaa laihtumista.
Niin no olin tuossa oiekastaan samaa mieltä, eli lihan ja kananmunien ahmiminen ei ole ollut ongelma, koska siihen ei ole ollut mitään hinkuakaan. Ihan normaalikokoisilla protskuannoksilla pärjää hyvin. Se on virallisterveydellisten tahojen vääristelyä, että Atkinsillä kauhottaisiin kaksin käsin voita ja kananmunia kitusiin.
Kannattaa ehdottomasti kokeilla. Satsaa kuitenkin aikaa asian opiskeluun. Rekisteröidy karppaus.infoon ja etsi sieltä karppauskaavio niin pääset hyvään alkuun. Voit myös kuukkeloida lchf eli low carb high fat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no olin tuossa oiekastaan samaa mieltä, eli lihan ja kananmunien ahmiminen ei ole ollut ongelma, koska siihen ei ole ollut mitään hinkuakaan. Ihan normaalikokoisilla protskuannoksilla pärjää hyvin. Se on virallisterveydellisten tahojen vääristelyä, että Atkinsillä kauhottaisiin kaksin käsin voita ja kananmunia kitusiin.
Ai jaa, sori käsitin väärin :) Sitä niin helposti takertuu sanoihin ahminta ja proteiinit, koska karppausta on juuri niillä mollattu turhanpäiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule, siinähän kasvikset on pääosassa ja lihat halvimpia rasvaisia osia, eikä voi paljon maksa.
Ja lapset voi aivan hyvin syödä samaa ruokaa, sehän on ravitsevaa ja hyvää. Pottua ja leipää heille lisäksi.
Jos ei nyt ihan keto, mutta vhh suosittelen. Auttaa pitämään verensokerit kohillaan, poistaa ainakin sen pahimman makeanhimon kuten myös monille viljasta aiheutuvan pöhön ja ilmavaivat.
Olen ollut n 1/2 v erittäin vähän hiilihydraattisella, jättänyt yksittäisiä pieniä suupaljoja lukuunottamatta pois kaikki viljatuotteet, sokerin, lisännyt huomattavasti lihan ja kalan syöntiä. Ikäni, hormonilääkitykseni ja kilpparin vajaatiminnan takia laihdun hitaasti, mutta laihdun kuitenkin kokoajan n 1 kg kk ja mikä ihaninta, se turvotus on kadonnut...... paitsi nyt, kun olen lomamatkalla ja syönyt mitä sattuu ja pääasiassa hiilaripainotteisesti, mm leipää, leivonnaisia, tortilloja, burgereita ym. Joka paikassa tulee eteen jotain missä on viljaa ja sokeria. Olen kuin jalkapallon niellyt taas. Onneksi kohta kotiin ja jatkan heti tiukalla ketolla jotta saan vatsan kuntoon.
Kannattaa, jos sen tekee oikein.