Mikä perunoita vaivaa? Kaupan perunat vetisiä viime aikoina.
Ihan samaa yleisperunapussia olen S-marketista ostanut kuin aina ennenkin, mutta keittämisen jälkeen ne ovat ihan vetisiä. Keitossa menevät muussiksi. Mitä teen väärin?
Kommentit (12)
Olisikohan runsassateinen kesä kenties syynä?
On jauhoisempaa lajiketta. Jos kovasti kiinteää haluat, ota vihreä pussi.
Ehkä lajike on vaihtunut? Mä kyl tein just keittovihannekset + peruna pakasteesta keittoa ja siinäkin oli kyl perunat ihan oudon pehmeitä. Aluks syytin keittoaikaa, mut sit muistin että oon mä pidempäänkin niit joskus keitellyt. Paikko oli surauttaa sosekeitoksi.
Minä olen huomannut, että kasvattavat ituja todella herkästi. En tiedä onko normaalia, mutta mielestäni ennen on säilynyt kauemmin ennen kuin alkaa itää.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen huomannut, että kasvattavat ituja todella herkästi. En tiedä onko normaalia, mutta mielestäni ennen on säilynyt kauemmin ennen kuin alkaa itää.
Olisiko vähennetty itämisenestokemikaalia?
En ole havainnut Lidlin irtomyyntiperunoissa muutosta aiempaan. Jotenkin aina vierastan muovipussiin pakattuja perunoita.
Jos perunat itävät tähän aikaan vuodesta on se luultavasti kaupan vika. Tilaavat liian paljon kerralla ja käyttävät myyntipaikkaa varastona.tv perunafarmari
Suomessa ei käytetä itämisenestokemikaalejaei ole tarvetta. Perunafarmari
Se on kyllä ilo kuulla, mitä vähemmän kemikaaleja käytetään, sen parempi!
Kaupat, varsinkin S-kaupat, säilyttävät perunat, omenat ja kurkut täysin väärin; kurkutkin ovat aina ihan keltaisia, kun säilyttävät niitä liian kylmässä. :(
En osta S-kaupasta mitään vihanneksia tai hedelmiä.
Ei tähän aikaan vuodesta perunat mitään hyviä olekaan. Et tee mitään väärin.