Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverisynttärit

Vierailija
19.01.2018 |

Meidän 4-vuotias tyttö on saanut nyt monet kutsut kaverisynttäreille ja peökään, että nyt kiinnostus myös omia kaverisynttäreitä kohtaan kasvaa. Olen kysynyt ketä aikoisi kutsua synttäreilleen ja tietää sanoa parhaat kaverinsa heti (5kpl) mutta miten toimia kun lapsi ei haluaisi kutsua muutamaa kaveria ollenkaan (on saanut heiltä kuitenkin kutsun synttäreille)? Pakotanko lapseni kutsumaan ne pari ei niin toivottuakin kaveria etteivät pahoita mieltään vai miten toimin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsi kieltäytynyt kutsumasta vai ei vaan tajua nimetä heitä?

Vierailija
2/13 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsut kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä ei taida olla yhtä oikeaa ratkaisua.

Mutta viisi kaveria kuulostaa ihan hyvältä määrältä.

Seuraavalla kerralla kutsumatta jätetyiltä kavereilta on tietysti turha odottaa kutsua, mutta jos eivät ole lapselle läheisiä niin ei varmaan haittaa?

Vierailija
4/13 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuta että oli kuitenkin heidän synttäreillä ja kivaa oli että haluaa varmaa uudestaan heidänkin synttäreille.

Vierailija
5/13 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kaverisynttäri asiat taitavat ottaa eniten koville vanhemmilla. Yksi ihan järkevänä pitämäni äitituttu oli siitä harmistunut, kun hänen nuorempi lapsi ei saanut kutsua isosiskon ystävän synttäreille (molemmat lapset kyllä siis tunsivat sankarin). Kutsutti sitten nuoremmankin synttäreille.

Luulin, että sitä tapahtuu vain AiheVapaan Storyissa.

Vierailija
6/13 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän 4-vuotias tyttö on saanut nyt monet kutsut kaverisynttäreille ja peökään, että nyt kiinnostus myös omia kaverisynttäreitä kohtaan kasvaa. Olen kysynyt ketä aikoisi kutsua synttäreilleen ja tietää sanoa parhaat kaverinsa heti (5kpl) mutta miten toimia kun lapsi ei haluaisi kutsua muutamaa kaveria ollenkaan (on saanut heiltä kuitenkin kutsun synttäreille)? Pakotanko lapseni kutsumaan ne pari ei niin toivottuakin kaveria etteivät pahoita mieltään vai miten toimin?

Kyllä pitää kutsua kaikki ne jotka on itse kutsunueet.

Plus pitää katsoa, ettei esim päiväkotiryhmästä jää kutsumatta vain yksi tai kaksi.

Vierailija
7/13 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läpi itse sanoo ettei haluaisi näitä paria kaveria synttäreille (kemiat ei niin kohtaa mutta ei mitään riitoja ole). Ja olemme kuitenkin heidän kanssaan tekemisistä vapaa-ajalla joten mielestäni nämä pitäisi kutsua mukaan.

Vierailija
8/13 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!

Vierailija
9/13 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon lapselle että sitten kun haluaa ja osaa pyytää kaikki kaverit synttäreille niin voidaan kaverisynttärit järjestää. Ja voisin vielä keskustella miltä tuntuu jos ei saa ollenkaan kutsua ja jätetään ulkopuolelle.

Vierailija
10/13 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän määräät kun olet vanhempi. Muista vaan se.

Vierailija
11/13 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4- vutias sanoo ettei kemiat kohtaa.. just just

Itse ilen tuollaisen syrjimisen kitkenyt jo heti alussa pois, sanomalla että kertoo jonkun oikean syyn sille miksi pari lasta joidenka kanssa kuitenkin leikkii ei pääsisi synttäreille. Olen myös pyytänyt miettimäön miltä itsestö tuntuisi jos jätettäisiin ns. ulkopuoliseksi..

Vierailija
12/13 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 5-v. lapseni ei osaisi nimetä kuin yhden lapsen, joka joka tapauksessa tulee ns. sukusynttäreille, koska on myös sukua. Kyllä hän päiväkodissakin leikkii kaikkien kanssa, niin poikien kuin tyttöjenkin, mutta kukaan ei siellä ole sellainen "ystävä", jonka kanssa lapsi haluaisi vielä kotonakin leikkiä. En ole edes harkinnut mitään kaverisynttäreitä. Onneksi lapseni on syntynyt joulun aikaan päiväkotiajan ulkopuolella, joten ei ole tullut edes eteen tilannetta, että pitäisi kavereita kutsua.

Vierailija
13/13 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää kutsua kaikki ne jotka on itse kutsunueet.

Plus pitää katsoa, ettei esim päiväkotiryhmästä jää kutsumatta vain yksi tai kaksi.

Ei todellakaan pidä kutsua heitä kaikkia, joilta itse on saanut kutsun. Jos niitä kutsuja tulee päiväkotiryhmästä, harrastuksista, pihakavereista niin voi olla, että kutsuttavia on jopa 20 lasta. Jostain pitää karsia ja hyvä, jos lapsi itse haluaakin jättää joitain pois.

Eihän aikuisetkaan kaikkia kutsu juhliinsa.