Minne vyötärö katoaa nelikymppisenä??
Olen nuorempana ollut hoikkauumainen tiimalasi. Lasten syntymä jälkeen painoa kertyi jonkin verran, tasaisesti sekä keskivartaloon että muualle (peppuun, jalkoihin, rintoihin jne). Nyt nelikymppisenä olen laihtunut 10 kg, mutta vyötäröltä ei ole lähtenyt juuri mitään! Peppu on pienentynyt, rinnat ovat pienentyneet... olen nyt normaalipainossa, mutta vyötärö on edelleen 87 cm :(
Syön edelleen terveellisesti ja urheilen, miksi vyötärö ei kapene???? Nuorena se oli 70 cm.....
Kommentit (36)
Röh röh. Se on sitä kehopositiivisuutta.
Eiköhän tuohon kun auta estrogeenilääkitys. Toki sitä ei varmaan saa jos ei ole jotain vaivaa johon se määrätään.
Ei katoa minnekään jos sitä vahtii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihaskuntoharjoittelu. Ainoa ratkaisu tässä iässä.
Se vasta leventääkin vyötäröä. Vatsalihaksia ei pitäisi ikinä treenata painoilla, mikäli haluaa kapean vyötärön.
Mutta voi treenata pakaroita ja reisiä, jotka toivottavasti syövät makkarat vatsalta.
Hoikiltakin katoaa se vyötärö eikä tasan ole kyse makkaroista.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä kasvaa vain maha iän myötä. Kädet ja jalat muuttuvat varpusen jaloiksi.
Väärin:) Miehillä kädet ja jalat kasvavat ikääntymisen myötä ja varsinkin kämmenet muuttuvat isoiksi ja maskuliinisiksi. Nuoren miehen kädet ovat yhtä pehmeät kuin naisen kädet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä kasvaa vain maha iän myötä. Kädet ja jalat muuttuvat varpusen jaloiksi.
Väärin:) Miehillä kädet ja jalat kasvavat ikääntymisen myötä ja varsinkin kämmenet muuttuvat isoiksi ja maskuliinisiksi. Nuoren miehen kädet ovat yhtä pehmeät kuin naisen kädet.
KäsiVARSISTA ja reisistä/sääristä tulee narut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihaskuntoharjoittelu. Ainoa ratkaisu tässä iässä.
Se vasta leventääkin vyötäröä. Vatsalihaksia ei pitäisi ikinä treenata painoilla, mikäli haluaa kapean vyötärön.
Mielummin otan toiminnallisesti vahvan vartalon, kun ulkonäkökeskeisesti kapean vyötärön.
Kun syö liikaa liikuntaan nähden. Mulla on säilynyt tiimalasivartalo vaikka täytän kohta 60v. Näytänkin nuorelta tytöltä takaapäin.
Stressi, hormonit, ei kovin tiukka core, kaikenlaiset jutut
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa naisenkin hyväksyä se, että vartalo muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Kun syö liikaa liikuntaan nähden. Mulla on säilynyt tiimalasivartalo vaikka täytän kohta 60v. Näytänkin nuorelta tytöltä takaapäin.
Et näytä.
Arvaanko, että kaikilla vyötärön menettäneillä on takana raskaus/raskauksia? Se vaikuttaa vatsalihaksiin ja vartalon malliin ylivoimaisesti eniten, ja vaikutus voi korostua iän myötä kun lihasvoima heikkenee eikä enää kompensoi raskausvaurioita.
T. Lapsivapaa, 43v, bmi 28 ja vyötärö saman 80cm kuin koko aikuisiän
tuo tiimalasivartalo on tullut, kun ennen käytettiin korsettia vaatteiden alla. Niin se näkyi selvemmin.
Juoksijoilla harvemmin näkee isoa vatsaa. Eli juoksemalla vatsa pieneksi. Peppua pystyy treenaamaan niin että lantio näyttää leveämmältä. Maca auttaa korjaamaan hormoniepätasapainoa.
Mutta voi treenata pakaroita ja reisiä, jotka toivottavasti syövät makkarat vatsalta.