Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minne vyötärö katoaa nelikymppisenä??

Vierailija
19.01.2018 |

Olen nuorempana ollut hoikkauumainen tiimalasi. Lasten syntymä jälkeen painoa kertyi jonkin verran, tasaisesti sekä keskivartaloon että muualle (peppuun, jalkoihin, rintoihin jne). Nyt nelikymppisenä olen laihtunut 10 kg, mutta vyötäröltä ei ole lähtenyt juuri mitään! Peppu on pienentynyt, rinnat ovat pienentyneet... olen nyt normaalipainossa, mutta vyötärö on edelleen 87 cm :(

Syön edelleen terveellisesti ja urheilen, miksi vyötärö ei kapene???? Nuorena se oli 70 cm.....

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormonit säätelevät sitä, mihin rasva ihmisessä asettuu. Nelikymppisenä sulla on merkittävästi vähemmän estrogeeniä kuin kolmikymppisenä, vaikka olisit miten hyvässä kunnossa, muodikas ja nuorekas ja naisellinen, hormonitoimintasi alkaa lähestyä sitä, mitä miehillä on. Siksi myös muu kehosi alkaa lähestyä sitä.

Mulla oli kolmikymppisenä alle 60 sentin vyötärö. Ei ole enää.

Vierailija
2/36 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt vääränlaista ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus vartalotyyppikeskusteluissa maininnut, että tiimalasi on nuoren naisen vartalo - melkein kaikilla se muuttuu viimeistään vaihdevuosissa pehmeäksi suoraksi.

Itse sain vielä 39-vuotiaana vyötäröni noin 70 senttiin. Nyt ikää 40 ja mitat 100-80-105. Vauvakin tosin vasta 2 kk ja paino lievän ylipainon puolella, joten muutama sentti vielä toivon mukaan lähtee.

Nuorena vyötärö oli 63 cm - jos pidätin henkeä, miehen sormet yltivät ympäri.

Vierailija
4/36 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonitoiminnan muutokset. Eli pikkuhiljaa estrogeenin määrä laskee ja sen myötä myös vartalon naiselliset muodot alkavat "miehistyä" eli vyötärö levenee, lantio voi hieman kaventua ja rasva alkaa kertyä enemmän keskivartaloon ja vähemmän lantiolle/reisiin. Tuohon ei sinänsä auta muu kuin pysytellä normaalipainossa, niin muutos ei haittaa niin paljon, mutta täysin vastaan taisteleminen ei onnistu. Toisilla toki geneettisesti paremmat kortit ja toisilla huonommat, eli osalla tuo muutos on selvempi kuin toisilla.

Vierailija
5/36 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelin yhden aina nuorempana myös hyvin hoikkana olleen kaverin vatsaa nyt kun ollaan yli 40 ja luulin, että mullakin on oikeus olla pömppövatsainen kun hänkin on. Sitten selvisi, että hänellä oli erkauma, nyt se on korjattu ja hän on taas hoikka. Hö.

Vierailija
6/36 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siirtyy jollekin onnekkaalle murrosikään tulevalle tytölle, niistä on tarkka kiintiö niin ei riitä kaikille.

Vierailija
7/36 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ainakaan minulta ole minnekään kadonnut. Edelleen tiimalasi. Tiimalasi ei välttämättä ole sama kuin hoikka. Tiimalasivartalo on silloin kun rinnanympärys ja lantion ympärys ovat suurinpiirtein samankokoisia ja vyötärö n 30 cm niitä kampeampi.

Vierailija
8/36 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus vartalotyyppikeskusteluissa maininnut, että tiimalasi on nuoren naisen vartalo - melkein kaikilla se muuttuu viimeistään vaihdevuosissa pehmeäksi suoraksi.

Itse sain vielä 39-vuotiaana vyötäröni noin 70 senttiin. Nyt ikää 40 ja mitat 100-80-105. Vauvakin tosin vasta 2 kk ja paino lievän ylipainon puolella, joten muutama sentti vielä toivon mukaan lähtee.

Nuorena vyötärö oli 63 cm - jos pidätin henkeä, miehen sormet yltivät ympäri.

Johtuisiko hei kuitenkin siitä että olet synnyttänyt kaksi kuukautta sitten, eikä iästäsi 🙄.

Vierailija
9/36 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyötärösi on kadonnut vyötäröiden taivaaseen, sinne ne katoaa kun 40v alkaa siinnellä horisontissa...

Vierailija
10/36 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo ilmiö.

Vierailija
11/36 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonitoiminnan muutokset. Eli pikkuhiljaa estrogeenin määrä laskee ja sen myötä myös vartalon naiselliset muodot alkavat "miehistyä" eli vyötärö levenee, lantio voi hieman kaventua ja rasva alkaa kertyä enemmän keskivartaloon ja vähemmän lantiolle/reisiin. Tuohon ei sinänsä auta muu kuin pysytellä normaalipainossa, niin muutos ei haittaa niin paljon, mutta täysin vastaan taisteleminen ei onnistu. Toisilla toki geneettisesti paremmat kortit ja toisilla huonommat, eli osalla tuo muutos on selvempi kuin toisilla.

Lantio kyllä yleensä levenee iän myötä. Siis ei pelkkä rasvan kertyminen, vaan luusto/nivelet leviää hormonitoiminann takia.

Vierailija
12/36 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä kasvaa vain maha iän myötä. Kädet ja jalat muuttuvat varpusen jaloiksi.

Vierailija
13/36 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasialaiset ovat pitkään kauniita kirjoitti:

Et ole aasialainen. Siksi.

Höpsis, aasialaiset on nimenomaan aina pötkömallisia  ilman kunnolla erottuvaa vyötäröä

Vierailija
14/36 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaskuntoharjoittelu. Ainoa ratkaisu tässä iässä.

Vierailija
15/36 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kuvittelee syövänsä vähemmän kuin mitä todellisuudessa syö ja liikkuvansa enemmän kuin mitä mitä todellisuudessa liikkuu.

Vierailija
16/36 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hjyva ruoka, lhihavampi ämjmä.

Vierailija
17/36 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun on tiimalasi, ruoka-annos oli kuin linnun. Sitten kun syö normaalisti, vyötärön koko muuttuu.

Vierailija
18/36 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihaskuntoharjoittelu. Ainoa ratkaisu tässä iässä.

Se vasta leventääkin vyötäröä. Vatsalihaksia ei pitäisi ikinä treenata painoilla, mikäli haluaa kapean vyötärön.

Vierailija
19/36 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun on tiimalasi, ruoka-annos oli kuin linnun. Sitten kun syö normaalisti, vyötärön koko muuttuu.

Paljon riippuu siitä mitä syö ja missä muodossa.

Hjyva ruoka, lhihavampi ämjmä.

Vierailija
20/36 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiimalasi on ja pysyy.

N50v.