Millainen ihminen ei osaa käyttää sanaa purkaa, purkaantua tai purkautua?
Kommentit (18)
Millainen ihminen valittaa tälläisistä asioista?
Minun mieheni ei välttämättä osaisi, vaikka on koulutettu ja fiksu ihminen. Hän on ruotsinkielinen ja vaikka osaa suomea erittäin hyvin, ei kuitenkaan ihan yhtä hyvin kuin suomenkieliset.
Sellainen, joka ei osaa edes miehensä sukkaa korjata.
Sellainen joka ei stressaa äidinkielestään.
Ihminen, joka käyttää viestin lähettämisessä kännykkää. Jotkut kännykät muokkaavat tekstiä moneen kertaan, vaikka käyttäjä on kirjoittanut sanan oikein.
Minä taas ihmettelen, miksi jotkut takertuvat lillukanvarsiin, kun tämä on kuitenkin keskustelupalsta, jossa oikeinkirjoitus ei ole tärkein, vaan tulla ymmärretyksi.
Tarkoitatko, ettei osaa erottaa kyseisiä sanoja toisistaan vai ettei osaa käyttää sanoja ollenkaan? Otsikon mukaan jälkimmäistä?
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko, ettei osaa erottaa kyseisiä sanoja toisistaan vai ettei osaa käyttää sanoja ollenkaan? Otsikon mukaan jälkimmäistä?
Ei osaa taivuttaa sanoja ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko taivuttaa sanan ihminen?
En oikein ymmärrä mitä aloittaja tarkoittaa, mutta kaverini sanoi kerran, että "tulivuori purkaantuu". Tuli mielikuva villalangasta kudotusta tulivuoresta.
"Aluepurkaus"
-Rakennusalan purkufirma, hauska tuo "purkaus"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko taivuttaa sanan ihminen?
No se ei ainakaan taivu että purkasi.
"hänen purkaneisiin villasukkiinsa"
Palstalta
kyllä se on purata, purkauttaa, purkautin
Sellainen mamu kuin minä esimerkiksi :D
Vierailija kirjoitti:
Sellainen mamu kuin minä esimerkiksi :D
burkhaa burkhaantua burkhautua
joka ei osaa purkautua purkaantumiseensa, vaan purkaa se toisiin ihmisiin