Meniköhän reissu nyt mönkään :/
Varasin Tallinnan risteilyn, hotellin, bussi- ja junamatkat hiihtolomaviikolle. Nyt tuli ilmoitus että laivan matka-aikoja muutettu tuntia aikaisimmiksi.
Laiva lähtee Helsingistä 10.30
Junamme Helsingissä 9.54.
Jää tuo puolisen tuntia aikaa siiryä ja tehdä lähtöselvitys. Ehtiikö jos taksilla kurvaa?
Viikkarin sivuilla lukee että lähtöselvitys tehtävä puoli tuntia ennen lähtöä.
Kävipä taas tuuri 😔
Kommentit (14)
Ei lähde aikaisempia junia kun täältä periferiasta tullaan.
Sitten teidän täytyy tulla edellisenä päivänä Helsinkiin.
Ei kantsi luottaa että kerkiäis. Yöjuna, bussi, edellisen illan juna+ hotelli helsingistä?
Teillä jäisi siis 6 minuuttia aikaa siirtyä rautatieasemalta viikkarin terminaaliin. Jos juna olisi ajallaan, niin johan teillä menee nuo minuutit siirtyessänne junasta aseman eteen taksijonoon. Ette siis voi ehtiä. Lähtöselvitys sulkeutuu puoli tuntia ennen laivan lähtöä.
Olen edellisenä iltana vielä töissä enkä saa vaihdettua vuoroa.
Noo, täytyy katsoo joku toinen paatti. Meillä on hyvä karma näissä matkoissa; viimeksi ei päästy lentämään kun kapteeni puuttui ja tarjottiin silloin taksimatkaa tilalle mutta emme olisi ehtinyt siitä jatkolennolle ja sitä edelliseen reissuun kun yritettiin lähteä niin seistiin matkalaukut kourassa ihmetellen missä meidän auto on? Oli varastettu.
Jos vaihdatte tampereella Pendoliinoon, niin sitten jää aikaa 25min... Tosi tiukka, mutta perjaatteessa saattaisi toimia. Itse en kyllä uskaltaisi ottaa moista riskiä.
IC150 saapuu Tampereelle 7:50
Pendoliino 42 Tampere 8:07-> 9:35 Helsinki
Eikö tuossa laivahommassa ole vielä sellainen sääntö, että satamassa pitää olla jonkin aikaa jo ennen laivan saapumista, vai eikö sitä kukaan noudata oikeasti? En muista, mutta joku 20 - 30 minuuttia se aika kai yleensä on, kun olen joskus laivayhtiöiden sivuja lukenut. Jos sitä noudatatte, niin aika tiukalle menee!
Vähän huolimattomasti luin, tuonhan tiesit jo itsekin.
Onko mitenkään mahdollista muuttaa aikatauluja? :/ Menisikö hirveästi ylimääräistä rahaa sitten?
8
Voiko näistä saada "armoa", että voisi maksutta perua lippujen oston, jos käyttää perusteluna tuota aikataulujen muuttumista, jos niitä on tosiaan muutettu vasta sen jälkeen, kun on jo liput ostettu, eli ei ole oma vika? (Eipä se toisaalta VR:nkään syy ole, että enpä tiedä välittääkö ne yhtään tuollaisesta.) Ei ole mahdollista toisella laivalla meneminen?
Vierailija kirjoitti:
Noo, täytyy katsoo joku toinen paatti. Meillä on hyvä karma näissä matkoissa; viimeksi ei päästy lentämään kun kapteeni puuttui ja tarjottiin silloin taksimatkaa tilalle mutta emme olisi ehtinyt siitä jatkolennolle ja sitä edelliseen reissuun kun yritettiin lähteä niin seistiin matkalaukut kourassa ihmetellen missä meidän auto on? Oli varastettu.
No voi hitsi, kylläpä on ollut epäonnea matkassa, kun autokin vielä kaiken lisäksi pöllitään. Löytyikö lopulta?
Onnea vaan seuraavaan matkaan... :D
Vierailija kirjoitti:
Ai kamala. Eiköhän teidän kannata pysytellä kotona:)
Onhan teillä matkavakuutus?
Tosin niissäkin on momenmoisia ehtoja riippuen vakuutusyhtiöstä, mutta saattaa mennä vakuutuksen piikkiin tämmöiset.
Itse soittaisin laivayhtiöön ja kysyisin mitä tehdään. Eli onko heillä tarjota muuta tilalle vai saatko perua matkasi ilman lisäkuluja. Luulisin ainakin jälkimmäisen onnistuvan
Ja sitten vaan varaat eri yhtiötä laivan tallinnaan.
Voitteko vaihtaa aikaisempaan junaan? Tuolla ette ehdi, etenkään kun VR ei ole ikinä talvella aikataulussa