mitä kannattaa myydä 4h kestävällä kirppiksellä missä ollaan itse pelipaikalla? En ole ennen käynyt/myynyt sellaisessa kirppiksessä niin tietäisi vaan ettei vie turhaa tavaraa.
Lapsen harrastukseen kerätään kirppiksellä rahaa ja jos ei saa kirppiskamoilla kerättyä koko pottia niin loput tarttee lyhentää rahalla.
Mietin että jos leipoisin jotain leivonnaisia, onko järkeä. Turhaakin tavaraa on mitä mielelläni myisinkin pois nurkista, mutta myykö vaatteet lainkaan tai esim ylimääräiset astiat? En haluaisi alkaa turhaan kantamaan tavaraa sinne ja takaisin jos kukaan ei ostakkaan mitään.
kiitti jo ennenakkoon vinkeistä :)
Kommentit (16)
Me oltiin joskus konttikirppiksellä myymässä, ja nopeiten meni kaikki ihmeelliset koriste-esineet ja sen sellaiset. Kirjauutuudet, paketeissaan olevat petivaatteet, jotkut korut katosi myös nopeasti. Ammattilaiskiertäjät haki tämmöiset parempaan talteen, varmaan myyvät itse paremmalla hinnalla jossain oikealla kanavalla.
Vaatteita ei mennyt, palapelit ja osa keittiövälineistä jäi myös kotiin vietäväksi.
Tiedätkö yhtään, mikä siellä tulee olemaan pääasiallinen asiakaskunta? Sen mukaan kannattaa vähän säätää. Jos lapsiperheitä, niin hyväkuntoiset lasten vaatteet, lelut ja harrastevälineet varmaan menevät kaupaksi. Sisustustavaroista sellaiset melko neutraalit ja laadukkaat menevät - tosin joku kyllä voi yllättäen ostaa sen kamallimman, kukertavan krumeluurimaljakonkin, jonka itse olisi heittänyt suoraan kaatopaikalle :D. Hyväkuntoisia krijoa voi myös saada kohtuu hintaan kaupaksi, jos siis eivät ole mitään ihan kioskihömppätasoa, vaan esim. tunnetumpia dekkareita, jotain JoJo Moyesin kaltaista tai sitten laatudraamaa.
Itse myin kerran vauvanvaatteita. Hinnat todella matalat ja olin valmis myös tinkaamaan, kunhan olisin päässyt eroon. Jäi luu käteen, sain vitosen pöytävuokran kuitattua ja vein monta kassillista vaatteita Hopelle. Opin sen, että liian täysi pöytä karkottaa ostajat. Yritin hölmönä ensikertalaisena tunkea kaiken myytävän näytille, jolloin juuri mikään vaate ei päässyt oikeuksiinsa. Eli mitä tahansa myytkin, pitä pöytä väljänä. Sitä on ostajan helpompi tutkia ja "penkoessa" ei mene koko pöytä sotkuun.
Itse voisin ostaa juurikin jotain leivonnaisia, kuivakakkuja, mokkapaloja, keksejä.. Pakkaa vaikka nätisti sellofaaniin niin hyvä on :) Lastenvaatteet tekevät myös aika hyvin kauppansa, kunhan on tosiaan hyvin esillä. Rikkinäistä tai likaista ei kannata edes ilmaiseksi antaa, olen huomannut ettei kelpaa jos vaatteessa on pienikin reikä.
Mulla on muutama iskemätön pyyhe ja pussilakanasetti mitä ajattelin laittaa myyntiin. Vaatteita ei vissii hirveästi kannata viedä? Ajattelin tehdä vaate "paketteja" että esim 3 paitaa 5e hintaan, onko turhaa vai kannattaisko myydä vaan yksitellen?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on muutama iskemätön pyyhe ja pussilakanasetti mitä ajattelin laittaa myyntiin. Vaatteita ei vissii hirveästi kannata viedä? Ajattelin tehdä vaate "paketteja" että esim 3 paitaa 5e hintaan, onko turhaa vai kannattaisko myydä vaan yksitellen?
Älä tee valmiita paketteja. Ne on ärsyttäviä, jos ei kaikki paketin vaatteet miellytä ja haluat vain sen yhden. Kerro mielummin ostajille, että jos ostaa useamman, voit antaa alennusta.
Joo ei paketteja, ennemmin vaikka tyyliin "housut yksitellen 2e/pari, jos ostat 3 paria saat vitosella". Näin facekirppiksillä paljon tehdään ja se toimii hyvin.
Vaatteista saa tosiaankin vain 1 - 2 euroon/kpl ja käy muutenkin todella huonosti kaupaksi. Arabia/iittala jns. merkki-tuotteet tekee kyllä kauppansa, jos hinta on kohdillaan... kuten joku tuolla jo kertoi, ammattilaiset käy tyhjentämässä pöydän jos myyt liian halvalla ja myyvät omia kanaviaan pitkin isolla voitolla. Eli parempi myydä nuo esimerkiksi huutonetin kautta, jolloin niihin saa päivän hinnan helpommin. Kirppikset alkaa olemaan vähän out... myyjäiset joissa noita kakkuja/leivonnaisia myydään on vähän eri juttu.
Ko. Harrastukseen liittyvää tavaraa, leivonnaisia, talviurheiluvälineitä (sukset, luistimet, jäkismaila, kypärä), Hyvännäköisiä pitkiä villasukkia. Isoja leluja (Ikea, Fisher Price) sain myydyksi päiväkodin kirpputorilla.
Viime kirpparilla meni parhaiten kirjat (aika yllättävää) ja keräiltävät ihmeelliset asiat (vanhat lelut, pienoismallit, pinssit yms)
Halvat tavarat. Viime livekirppiksillä naapuripöytien McDonalds-lelupöydillä kävi kuhina.
Hyväkuntoiset liinavaatteet, harrastusvälineet, pelastusliivit, sisustustavara, isokokoiset lelut, laukut yms.
Saako leivonnaisia myydä kirppiksellä? Tietääkseni ne eivät ole käytettyä tavaraa.
Kirppu torilla kirjoitti:
Vaatteista saa tosiaankin vain 1 - 2 euroon/kpl ja käy muutenkin todella huonosti kaupaksi. Arabia/iittala jns. merkki-tuotteet tekee kyllä kauppansa, jos hinta on kohdillaan... kuten joku tuolla jo kertoi, ammattilaiset käy tyhjentämässä pöydän jos myyt liian halvalla ja myyvät omia kanaviaan pitkin isolla voitolla. Eli parempi myydä nuo esimerkiksi huutonetin kautta, jolloin niihin saa päivän hinnan helpommin. Kirppikset alkaa olemaan vähän out... myyjäiset joissa noita kakkuja/leivonnaisia myydään on vähän eri juttu.
Riippuu varmaan paikkakunnasta, täällä kirppismyynti ei ole suinkaan out. Sen sijaan joskus ylihinnoiteltuja kotileivonnaisia ei kovin moni halua/uskalla ostaa, ellei tiedä niiden alkuperää ja halua tukea toimintaa hinnalla millä hyvänsä.
Uudehko, kiinnostava, käyttökelpoinen ja helposti kuljetettava olisivat toiveeni lyhytaikaisessa kirppismyynnissä oleville tavaroille, joita voisi ostaa hetken mielijohteesta ilman, että myöhemmin harmittaisi. Siksi rajoittaisin vaatteiden myyntiä ja keskittyisin niissä tiettyyn ikäryhmään, sukupuoleen ja käyttötarkoitukseen (esim. urheiluvaatteet). Hittilelut, kirjapokkarit, asusteet, laukut, reput, pussukat jne. saattaisivat mennä kaupaksi.
Koskaan ei tiedä kuka tulee ostoksille.
Itse laitan kylttejä poikien vaatteet koot xx - yy plus laitan hintaesimerkkejä, esim housut 3 e jne.
Sitten kun on paljon vaihtokassassa kolikoita, muovipusseja ostoksille, hymy päällä, siistit vaatteet, kauppa käy.
Olen opiskellut mm venäjää lukiossa ja perusteet hallinnassa. Monta krt joku mummo on tullut ja ostanut 20 vaatetta, kun olen vaan puhunut venäjää ja ollut ystävällinen.
Kerran Hietsussa sanoin yhdelle äidille voit jättää ostokset tähän kun kiertelet. Sainkin sitten n 10 hengen kassit jemmaan, mutta jokainen osti multa parilla kympillä.
up