Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te kenellä on hammasimplantti...

Vierailija
17.01.2018 |

Miltä implanttihammas tuntuu suussanne? Mulle sanottiin että pitäisi tuntua ihan kuin omalta hampaalta... mutta implantti on nyt ollut suussa viikon (etuhammas) ja tuntuu tosi "kovalta", ei ollenkaan samalta kuin oma hammas. Ei ole siis kipeä mutta olen koko ajan jotenkin tietoinen tuon hampaan olemassaolosta ja tuntuu niin kuin suussa olisi jotain ylimääräistä...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu yhtään miltään, ihan kuin oma hammas. Laitoitko julkisella vai yksityisellä? Itse yksityisellä, ilmeisesti yhdellä alan parhaimmista tekijöistä. Ehkä se voi vaikuttaa?

Vierailija
2/13 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on jäänyt väärän kokoiseksi. Mulla on etuhammas lohjennut ja siihen on laitettu kärki uusiksi. Sitä piti hioa useamman kerran ennen kuin oli saman tuntuinen kuin oma hammas oli. Ota yhteyttä hammaslääkäriisi ja kysy voisiko johtua tuosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen ajan myötä tottuu. Mulla meni ehkä pari vuotta siihen että se alkoi tuntua 90% omalta hampaalta. se kuvailemasi "tietoisuus" hävis muistaakseni parissa viikossa. 

Vierailija
4/13 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2 implanttia ja en missään vaiheessa huomaa niitä. Tai nyt kun tunnustelen niin ovat ehkä aavistuksen sileämpi kun muut omat hampaat.

Vierailija
5/13 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kestää jonkun aikaa että siihen tottuu. Tuntuu tuo munkin implantti kovemmalta kuin muut hampaat, eihän se samalla tavalla jousta ja elä kuin oikea hammas

Vierailija
6/13 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuhampaasta en osaa sanoa. Minulla on kaksi poskihammasta - epäonnistuneiden juurihoitojen seurauksena! :(.

Kunnon lääkäri pitää valita. Omat implanttini liinnitti leukaluuhun sama kirurgi - hammaslääkärini kiinnitti sitten sen kruunun. Sitä piti asennusvaiheessa hioa, mutta tuntuivat omilta heti kun olin kävellyt ulos vastaanotolta.

Vierailija
7/13 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etuhampaasta en osaa sanoa. Minulla on kaksi poskihammasta - epäonnistuneiden juurihoitojen seurauksena! :(.

Kunnon lääkäri pitää valita. Omat implanttini liinnitti leukaluuhun sama kirurgi - hammaslääkärini kiinnitti sitten sen kruunun. Sitä piti asennusvaiheessa hioa, mutta tuntuivat omilta heti kun olin kävellyt ulos vastaanotolta.

Mullakaan ei oo enää omia poskihampaita samasta syystä. Ei oo vara implantteja ottaa, mutta jos joskus tulevaisuusessa ois niin onko niistä mitään vaivaa, pitääkö niitä irrotella ja putsailla?

Vierailija
8/13 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakaan ei oo enää omia poskihampaita samasta syystä. Ei oo vara implantteja ottaa, mutta jos joskus tulevaisuusessa ois niin onko niistä mitään vaivaa, pitääkö niitä irrotella ja putsailla?

Hammasimplantit on ruuvilla kiinni leukaluussa (siis implanttiruuvi luutuu sinne kiinni) ja niitä ei irrotella, eivät lähde irti. Huolellinen puhdistus päivittäin pitää tehdä ihan samalla tavalla kuin omien hampaiden harjaus ja hammasväliharjan/langan käyttö. 

Vierailija
9/13 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi ns tappihammasta päällystetty implanteilla. Kyllä siinä viikkoja meni et ylähampaat ikenet tottuivat siihen, että joku otti kiinni niihin. Ja sitä oli silloin koko ajan tietoinen et suussa on jotain ylimääräistä. Äkkiä tuo kuitenkin hävisi. Nyt 10v myöhemmin suussa edelleen kaksi tasaisen valkoista hammasta.

Vierailija
10/13 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä implanttia suussa.

Maksoivat paljon, mutta hyvät tekijät ja hyvät hampaat. Luunsiirre tehty myös.

Vierailija
11/13 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilleni laitettiin kolme implanttia noin puoli vuotta sitten. Hän sanoi, että ei ne sama ole kuin omat legot, mutta parempi kuin ei lainkaan. Jotain outoa tunnetta niistä on. Eniten tässä ärsyttää, että suomalaiset hammaslääkärit on niin hemmetin taitamattomia ja eivät yhtään ajattele asiakasta. Käypä-hoitokin suosittaa juurihoidettujen hampaiden kruunuttamista, mutta sitä ei kukaan hammaslääkäri ole koskaan tarjonnut tai selittänyt, kuinka tärkeää se olisi. Sitten vuosien saatossa hammas lahoaa -> hups, vedetään pois. Tämäkin tieto piti hakea ulkomailta, jossa hammaslääkärit suoraan ehdottaa kruunujen laittoa. Vasta sen jälkeen suomalainen hammaslääkäri sanoi kysyttäessä, että "olisihan se parempi.." Niin, miksei ole sanonut aiemmin? Äitini on kuusikymppinen ja ravannut koko ikänsä hammaslääkärillä säännöllisesti. Yksikään ei ollut tuota ehdottanut. Eikä tuossa ole rahasta kysymys. Parempihan se oma olisi kruunulla kuin implantti kalliimmalla laitettuna myöhemmin. Sama omalla kohdalla. Kolme poskihammasta juurihoidettu ja nyt kruunutan ne nopeasti, kun kaksi on aika vanhoja jo ja sitä myöten sillä alkaa olla kiire.

Mikä suomalaisia hammaslääkäreitä vaivaa? Melkein missä vaan saa parempaa hoitoa. Suomalainen hammaslääkäri kyllä paikkaa reiän, mutta siihen se jääkin. Minkäänlaista esteettistä hoitoa ei tarjota, ollaan vähän sellaisia "niin, voisihan sitä...", kun kysyy. Sitten puhutaan takuista. Mitä takuuta Suomessa on? Ei mitään. Kun hml tekee virheen, sinä maksat aina uudelleen ja uudelleen hoidot. Saman takuun saat melkein jostain kehitysmaasta.

En voi käsittää, mikä tuossa hammashoidossa on mennyt noin päin peppua. Hinnat on taivaissa, mutta hoitomenetelmät kivikautisia. Ylipäätään ihmetyttää, miksi kaikki muu lääketiede kehittyy, mutta hammashoidon puolella viimeinen isompi keksintö on varmaan juurihoidot ja sekin tehty 40 vuotta sitten. Yksinkertaista asiaa ei saada kuntoon, vaikka samaan aikaan ihmisiltä vaihdetaan sisäelimiä jne.

Vierailija
12/13 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä aluksi vierasti, mutta viikko on lyhyt aika. Mulla implantti alavitosessa. Ei enää tunnu erilaiselta.

Vierailija
13/13 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihoito voi epäonnistua, koska hammas on niin sairas. Itsellä on näin käynyt useasti. Juurihoito ei tarvita, ellei hammas ole jo valmiiksi tosi kehno. Ei se ole hammaslääkärin vika.

Minulla on ollut parhaat hammaslääkärit, mitä rahalla saa ja silti on vaikeuksia ollut. Sairas hammas on sairas hammas.

Kruunu kestää aikansa. Kyllä minulle ainakin niitä on laitettu. Nyt on neljä implanttia ja siisti suu.

Minulla on ollut aivan loistavia hammaslääkäreitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi